MAYDAY* MAYDAY* trenger tips

Alt som ikke omhandler buen eller piler, så som strenger, tabs etc...

Moderator: GreenMan

Svar
SilentG2
Mester
Innlegg: 376
Registrert: 18 feb 2009, 00:58

MAYDAY* MAYDAY* trenger tips

Legg inn av SilentG2 »

JADAAAAA...

Påsken er tiden for kos, og siden guttungen lot seg inspirere av NRK, så trenger jeg råd og tips..

Det er utløst et brannslukkingsapparat hjemme hos oss, INNE, typen pulver..

Det er støv fra denne dritten over alt, inni alt, under alt, oppå alt osv..



Pilene mine er nesten hvite delvis...


Hvordan få dette svineriet bor fra styrefjæra, koggeret, vadmelskappen, ulltøyet osv....???

Eneste jeg har skjønt er at dette pulveret blir som lim om du tilsetter vann, og hardere enn betong når det da tørker
Brukeravatar
Lurz
Master bowyer
Innlegg: 1856
Registrert: 04 feb 2006, 15:37
Sted: Kristiansand

Re: MAYDAY* MAYDAY* trenger tips

Legg inn av Lurz »

Å fyttigraps......
Vet åssen det er, fikk litt av et ut i ganga for non år siden. Børste og støvesuger, vet ikke no bedere. Drittjobb.
"If it breaks you get to keep both parts"
SilentG2
Mester
Innlegg: 376
Registrert: 18 feb 2009, 00:58

Re: MAYDAY* MAYDAY* trenger tips

Legg inn av SilentG2 »

Lurz skrev:Å fyttigraps......
Vet åssen det er, fikk litt av et ut i ganga for non år siden. Børste og støvesuger, vet ikke no bedere. Drittjobb.
Siste nyheter om dette.


Brannvesenet har vært her og tatt bort alt som er synelig av pulver på gulvet. Han bekreftet også støv fra dette apparatet inne i klesskapet, kjøkkenskapet, barnerommet osv... Ei venninde av meg som dreiv med restverdisikring før, mente alt av tøy (klær, senger, møbler, tepper osv) måtte til rens, alt av elektriske apparater måtte inn for å renses eller byttes.... og vi kan ha norgesmesterskap i støvtørking hjemme, men uansett hvor mye vi tørker vil ca 10% ligge i sprekker og andre steder når vi er ferdig......


ARGGHHHHHHHHHHH


Har mest lyst til å bruke guttungen som blink, men det er ikke bra å tenke tanken en gang... Bra alle buene mine er hos nidrinr for overhaling/inspeksjon/reperasjon..... bare mine fine piler nå igjen.... Kan ikke si jeg gleder meg til tirsdag da saksbehandlerene kommer på jobb i forsikringsselskapet...

dagens reklame:

LO medlemmer som bor sammen og har kollektiv innboforsikring har ingen egenandel :) (glad for det nå ja)
Brukeravatar
Bowman
Master bowyer
Innlegg: 3124
Registrert: 26 mar 2010, 21:54
Bosted: Tonsberg

Re: MAYDAY* MAYDAY* trenger tips

Legg inn av Bowman »

Uff. Dette er trist. Jeg hadde en liknende historie for noen år siden. Min stesønn dro i hændtaket, men en eller annen kamerat hadde gjort forarbeidet litt før og fjernet splinten. :twisted: Jeg var heldigvis i nærheten og fikk lukket dører lynkjapt. Skaden begrenset seg til ytre gang. Noe klær gikk fyken, og støvsugeren fikk gjennomgå. Måtte vel kaste den og. :( Ellers var det skuring og skrubbing. :? Men dette er jo opplagt en forsikringssak. Har hørt at det anbefales å bytte til skumapparater eller brannslange. Det jævla pulveret er djevelens verk. Vi har også en bra forsikring gjennom utdanningsforbundet. Du skal se det blir bra til slutt, hvis det kan være en mager trøst. :wink: Brannvesnet har vel oppskriften på den beste veien ut av dette?
attend and listen gentlemen
that be of freeborn blood
I shall tell you of a good yeman
his name was Robin Hood
Brukeravatar
Hardwood
Master bowyer
Innlegg: 1762
Registrert: 19 mai 2009, 22:28
Sted: Sande i Sunnfjord

Re: MAYDAY* MAYDAY* trenger tips

Legg inn av Hardwood »

Uff, jeg føler med deg, Egil ! Jeg var en tid i brannvesenet her, som røykdykker. Sjefen min pleide å si at PULVERAPPARAT ER GODT Å HA NÅR DET BRENNER; DET ER NEMLIG FINT TIL Å KASTE UT GJENNOM VINDUET FOR Å KOMME SEG UT. Atså : Pulver er tull, SKUM er gull.
Svar