Simen's piler

Alt om mekking av piler.

Moderator: GreenMan

Svar
Brukeravatar
Simen
Bueskytter
Innlegg: 78
Registrert: 04 jun 2015, 23:27
Bosted: Hamar

Simen's piler

Legg inn av Simen »

Ja tenkte jeg gjør som de andre og lager en egen trå for dette.

Mens jeg pusler med finish på buen, og venter/leter etter nye emner til nye buer har jeg puslet med å lage litt diverse piler.

Noen er ganske enkle. Andre er av typen prøve å lage så får vi e hva det blir, og atter andre er, hvis jeg gjør dette vill pilen fly fremover eller vil den snu og skyte meg selv :p

Kredit der kredit er på sin plass. Mange av disse er inspirert av folk her på forumet. Deriblant Jacob og spleise pilene hans samt endel av teknikkene til Bowman som er plukket opp under Hamar middelalderfestival. Takk for inspirasjon!

Bilde
Bilde
Bilde

Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Sist redigert av Simen den 03 jul 2015, 22:56, redigert 1 gang totalt.
Jacob97
Mester
Innlegg: 613
Registrert: 10 mar 2010, 21:42
Bosted: Stovner
Sted: Oslo

Re: Simen's piler

Legg inn av Jacob97 »

Dette ser ut som en god start Simen!
Hvis du skal fortsette å spleise fjær, anbefaler jeg denne metoden i stedet: http://tradgang.com/cgi-bin/ultimatebb. ... 2;t=000090. Det gir penere og jevnere spleiser, muligens også noe kraftigere. Litt vanskeligere, men resultatet er verdt det. Jeg har gått over til å bruke en litt annerledes variant, men det var denne jeg lærte det meste av.

Keep the arrows coming! :D
Brukeravatar
Simen
Bueskytter
Innlegg: 78
Registrert: 04 jun 2015, 23:27
Bosted: Hamar

Re: Simen's piler

Legg inn av Simen »

Nå er det en stund siden jeg har postet noen piler. Men i det begrensede rommet på studenthybelen min (med teppegulv, hvem f**** fant ut at teppe gulv var en god ide??) så har det blidt litt mer piler enn buer.

The lokale viking reenactment laget på universitetet her spurte om jeg kunne lage noen piler til dem, og her er første batchen av hva kommer til å bli 36 blunt piler.
Bilde

I tillegg trenger jeg jo noe å skyte med selv også.

BildeBilde

Så her har vi de første i et sett med blinkpiler. Bobtail shafts, 6" triangulere fjør, og rød linsurring. Flere kommer etterhvert.
Brukeravatar
HEO
Master bowyer
Innlegg: 625
Registrert: 28 feb 2012, 19:09
Bosted: Sande
Sted: Sande i Vestfold

Re: Simen's piler

Legg inn av HEO »

Ble fine piler det. Likte surringen og fargekombinasjonen på de siste. :D
"For veik, for veik er kongens bue."
Brukeravatar
Allan
Master bowyer
Innlegg: 1601
Registrert: 09 jul 2012, 20:28
Bosted: Hadeland

Re: Simen's piler

Legg inn av Allan »

Fine piler (jeg er litt svak for grå fjør)! Når det gjelder teppegulv: jeg trur at plan og bygningsloven i England krever at minimum 75 % av alt gulvareal i en bygning skal være teppegulv. Det er samme avsnittet som regulerer blomstrete tapeter. ;)
Har kom maður á bergið oman
við sterkum boga í hendi:
"Jallurin av Ringaríki
hann meg higar sendi."

"Einar skalt tú nevna meg,
væl kann boga spenna,
Tambar eitur mín menski bogi,
ørvar drívur at renna."
Brukeravatar
Bowman
Master bowyer
Innlegg: 3124
Registrert: 26 mar 2010, 21:54
Bosted: Tonsberg

Re: Simen's piler

Legg inn av Bowman »

Fine piler Simen. I England er jo mye veldig annerledes. Tepper har vel alltid vært veldig "in" i England. Jeg har hørt at de til og med har det på do. (men det tror jeg ikke noe på):mrgreen: Det at de kjører på feil side :shock: av veien er vel det verste. Men oppe i alt det sære er nok England veldig sjarmerende og bebodd med mye jordnære og hyggelige folk. Du må passe på å la deg integrere skikkelig da Simen. Når du først er i utlandet. :D
attend and listen gentlemen
that be of freeborn blood
I shall tell you of a good yeman
his name was Robin Hood
Oddbjørn
Master bowyer
Innlegg: 1790
Registrert: 14 mai 2006, 19:30
Bosted: Tonsberg
Kontakt:

Re: Simen's piler

Legg inn av Oddbjørn »

De ble fine. Flott jevn surring på de grå med rød tråd. :D
Svar