Mr Moen`s buer..

Alt om bygging av buer

Moderator: GreenMan

Brukeravatar
woodstick
Mester
Innlegg: 250
Registrert: 15 feb 2009, 21:57

Re: Mr Moen`s buer..

Legg inn av woodstick »

he-he ....det er vel slik at "gamle-erikene" bor inni noen og enhver av oss, men jeg er tvil om han finns ja :mrgreen: .....og så har vi "tings inboende faenskap" og ta hensyn til, og ikke å forglemme "Murphys lov". Så at man kan gå på snørra på et par alme-ski er ikke så usannsynlig
Moen
Mester
Innlegg: 1372
Registrert: 29 mar 2008, 14:47
Bosted: Tangen
Sted: Tangen
Kontakt:

Re: Mr Moen`s buer..

Legg inn av Moen »

Jørn Jensen i Lillestrøm selger sel-skinnbiter for småpenger...
En god stund siden du var der, skjønner jeg... Kjøpte en sel-skinn bit der før jul. Tenkte det skulle bli stas å bruke på pil-hyllen. Husker ikke mye jeg måtte gi for den, men det var såpass at jeg kansellerte pølsekjøpet på Nebbenes. (Og dèt skal MYYYE til..) Pølser er jo halve livet mitt!
Ikke lenge før vi skal starte grillsesongen Nidrinr :D
Brukeravatar
Truls med bogen
Mester
Innlegg: 549
Registrert: 10 jan 2006, 15:03
Bosted: SON
Sted: Son

Re: Mr Moen`s buer..

Legg inn av Truls med bogen »

Moen skrev:
Pølser er jo halve livet mitt!
I
PØLSER??? :twisted: Er ikke du en av "Gutta BUE-Boys" ??? Pass på at det er litt kjøtt i dem da ikke bare nitriter og dritt...sist jeg spiste en pølse av ren nød var på Statoil Hamar.. ostepølse...osten minnet meg om kviser...Aldri mer...blir fremdeles kvalm ved tanken tre år etter... Nei, takke meg til...Hvalbiff, reinsdyrstek,villfisk, reint kjøtt og fisk og ikke noe Gildedritt!!! Gåreikkeann å skyte seg en elg oppidær?
Bilde
Brukeravatar
Truls med bogen
Mester
Innlegg: 549
Registrert: 10 jan 2006, 15:03
Bosted: SON
Sted: Son

Re: Mr Moen`s buer..

Legg inn av Truls med bogen »

PØLSE...huff jeg håper du ikke ble fornærmet...gjett hva buefruen overasket med til middag i dag:-) en ting til om pølse, ingen dikter har noengang funnet et ord som rimer på pølse...



Tilbake til saken fant denne på Wikipedia, gå dit å se mange fine bilder og informativ tekst om andora:



Andor (ski)
Fra Wikipedia, den frie encyklopedi
Gå til: navigasjon, søk
Andor er betegnelsen på en kort ski, ofte kledd med pels under for friksjon.

Skien ble brukt sammen med en lengre styreski, og har blitt brukt både under jakt og av militære skiløperkompanier i flere deler av landet.


[rediger] Eksterne lenker
Østerdalsski med andorski

Hentet fra «http://no.wikipedia.org/wiki/Andor_(ski)»
Kategori: Ski
Bilde
Moen
Mester
Innlegg: 1372
Registrert: 29 mar 2008, 14:47
Bosted: Tangen
Sted: Tangen
Kontakt:

Re: Mr Moen`s buer..

Legg inn av Moen »

Hehe... Pølse, cola og snus.. Fornærmet? Jeg? Langt der i fra. Skal litt mere til, liksom :D Har du ikke sett fasongen på en perfekt wiener? Rene langbuen det da mann :wink:
nidrinr
Master bowyer
Innlegg: 3091
Registrert: 29 mai 2007, 23:17
Bosted: Trautskogen
Sted: Trautskogen

Re: Mr Moen`s buer..

Legg inn av nidrinr »

ingen dikter har noengang funnet et ord som rimer på pølse...
Hadde vi skrivi dialekt, ville pølse og følse (følelse) rima her i mjøstraktene. (Ser ikke for meg at lyrikere ville brukt pølse i en lyrisk tekst uansett hvor mange andre ord det hadde rima på.. Se for deg Donald sitte uttafor vinduet til Dolly med følgende lyriske blomst: "Je elsker deg høgere enn pølser.. blablabla følser... :x :lol: ")

Men tilbake til buer: Bueskyting og grill bør jo være en kjempekombinasjon nå når sola varmer mer og mer. Vi kunne jo hatt en uformell "skyte gjennom biler og slikt + grill- dag på seinvintern nærmere påske? "Tangenjakta"- med bilvrak i stedet for 3d-dyr.. Kun piler som sitter i metallet gjelder som treff. :roll:
Brukeravatar
Christian
Mester
Innlegg: 1562
Registrert: 14 sep 2007, 22:42
Bosted: tipi
Sted: Vestby

Re: Mr Moen`s buer..

Legg inn av Christian »

Sølvskje?
Olav, du må vakne. Indianarane kjem!
Moen
Mester
Innlegg: 1372
Registrert: 29 mar 2008, 14:47
Bosted: Tangen
Sted: Tangen
Kontakt:

Re: Mr Moen`s buer..

Legg inn av Moen »

Hehe.. Ja. Oppi skogen her står det jo noen utgamle biler. Men spørs vel om de er så rustet så pilene ikke sitter (eller går tvert igjennom). Men det må da gå an å få til noe skyting rundt her? Er egentlig drit lei spikking!
nidrinr
Master bowyer
Innlegg: 3091
Registrert: 29 mai 2007, 23:17
Bosted: Trautskogen
Sted: Trautskogen

Re: Mr Moen`s buer..

Legg inn av nidrinr »

Spikking er i grunn morro det, men det er morro om resultatet av all spikkinga gir litt morro også.. Sikkert ikke altfor lenge til mjøsisen sier takk for følget og brytet opp. Da er det vel duka for litt krokodillejakt. :)
Moen
Mester
Innlegg: 1372
Registrert: 29 mar 2008, 14:47
Bosted: Tangen
Sted: Tangen
Kontakt:

Re: Mr Moen`s buer..

Legg inn av Moen »

Mjøsisen må ligge litt til. Må utpå der en kveld eller 10. Pilke Lake, vet du. Suveren arena for lengdeskyting også. Lillehammer til Minnesund er jo litt over det en trenger..
Jeg ble forresten litt inspirert på fredagen. Per O var innom verkstedet med en flatbue i lønn og valnøtt. Lekker sak! Tenkte først på det når han hadde reist at jeg hadde jo kameraet i verkstedet :oops:
Og kjenner jeg meg selv rett, så er spikkinga i gang i morra eller noe slik :lol:
Moen
Mester
Innlegg: 1372
Registrert: 29 mar 2008, 14:47
Bosted: Tangen
Sted: Tangen
Kontakt:

Re: Mr Moen`s buer..

Legg inn av Moen »

Ferdig rytterbue. I alle fall for en stund... Litt jålete ører :? Og DIGRE strengebroer!!
Bilde

Lage en litt kortere streng, så er`n der..
Bilde
Bilde
Bilde

Her sammen med fars "Hiawatha" #50@29" Ask-ask-eik-valnøtt
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Moen
Mester
Innlegg: 1372
Registrert: 29 mar 2008, 14:47
Bosted: Tangen
Sted: Tangen
Kontakt:

Re: Mr Moen`s buer..

Legg inn av Moen »

Og heisann.. Den glemte jeg. Truls! Her er stativet. Ikke helt likt det jeg fikk bilder av, men mere stabilt. Skal slenge med noen nedover..
Bilde

Sammenleggbart :D
Bilde

Kanskje jeg skal lage ett for to buer? Familiestativ.
Brukeravatar
Griffin
Mester
Innlegg: 892
Registrert: 22 jun 2006, 22:14

Re: Mr Moen`s buer..

Legg inn av Griffin »

WOW! Den blev skikkelig läcker.

Men! den 50# Hiawatha är ju bara SÅ grym!!!!!!!!
Helt rå. Jag vill ha en NU, hur mycket kostar en sån? :mrgreen:

Asså...är det glasfiber?
Den har en sån djenghis kahn liknande form som är ultra cool
och som jag inte trode var möjligt utan glasfiber?
Jag bara må ha en liknande, med det mörka träet under! :twisted:
Moen
Mester
Innlegg: 1372
Registrert: 29 mar 2008, 14:47
Bosted: Tangen
Sted: Tangen
Kontakt:

Re: Mr Moen`s buer..

Legg inn av Moen »

Ingen glassfiber på den, nei. Den har bambus rygg. Glemte helt å skrive det i det forrige innlegget. "Hiawatha`n" koster flesk. Hehe.. Neida. Blir nok enig om noe. Skal vel til Moss på lørdagen?
Grauten
Mester
Innlegg: 337
Registrert: 24 sep 2008, 10:50
Sted: Mjøndalen

Re: Mr Moen`s buer..

Legg inn av Grauten »

Nydelige saker Moen! :D Hadde det vært mulig med noen tekniske spekk på disse 2? Skulle gjerne sett begge buene opptrukket, og hvor mange pund rytterbuen din endte på. "Hiawataen" din: jobber den kun i ytterste 2/3 av lemmene?
Intet problem er så stort eller så lite at det ikke kan løses med dynamitt.
Svar