mini-barlind bue

Alt om bygging av buer

Moderator: GreenMan

Brukeravatar
Andy Archer
Bueskytter
Innlegg: 31
Registrert: 28 aug 2006, 18:22
Sted: tåsen,oslo

Legg inn av Andy Archer »

oi det viste jeg ikke :oops: :lol: utrolig hva man kan gjøre med et stykke tre altså :wink:
Sist redigert av Andy Archer den 08 sep 2007, 17:02, redigert 1 gang totalt.
Brukeravatar
Andy Archer
Bueskytter
Innlegg: 31
Registrert: 28 aug 2006, 18:22
Sted: tåsen,oslo

Legg inn av Andy Archer »

også lagde jeg en snaky bue av en krokete balindkvist 8)

Bilde

Bilde

Bilde

den har sykt mye deflex, men den er alikevel rask :D Prøvde å koke deflexen ut av den, men det ville den ikke (knekk :wink: )

har limt den da :roll:
Brukeravatar
Andy Archer
Bueskytter
Innlegg: 31
Registrert: 28 aug 2006, 18:22
Sted: tåsen,oslo

Legg inn av Andy Archer »

glemte forresten å si at jeg lager minibuer og piler på bestilling :) hvis det er noen som vil kjøpe da :lol: må ha oppgitt ønsket treslag(forskjellige priser) og adressen det skal sendes til :)
nidrinr
Master bowyer
Innlegg: 3091
Registrert: 29 mai 2007, 23:17
Bosted: Trautskogen
Sted: Trautskogen

Legg inn av nidrinr »

Utrolig tøffe buer!
Og for å svare på det du lurte på helt først så har jeg laga ei minibue jeg også. Ikke så små at de blir "fingerbuer", men den jeg laga var fødselsgave til lillejenta vår som kom i februar. Den er ca 40 cm lang, laget av gran, (fullstendig klar over at det ikke er et optimalt treslag) og har fått en backing med grønt linstoff i tilegg til håndtak av lær. Har ikke målt styrken på den, men den skyter pila si (m. beinspiss og lette fjær) så den sitter godt i stueveggen. Ved lengdeskyting tror jeg den har skutt ca 30 m, vel og merke med omtrentlig øyemål.
Tanken er å lage ei ny og "større" (etterhvert sterkere)bue til hver fødselsdag.
Brukeravatar
Andy Archer
Bueskytter
Innlegg: 31
Registrert: 28 aug 2006, 18:22
Sted: tåsen,oslo

Legg inn av Andy Archer »

tøft 8)

flere minibuer, denne gangen av hassel 8) den skulle egentlig bare bli en testbue for å se om hassel egnet seg, derfor så dårlig tiller :oops: også 5 nye minipiler med småfugl-fjær :lol: de funker de :wink:

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

også reflex-tørking av et annet bueemne :lol:
Brukeravatar
Andy Archer
Bueskytter
Innlegg: 31
Registrert: 28 aug 2006, 18:22
Sted: tåsen,oslo

Legg inn av Andy Archer »

da er det bekreftet: Hassel funker omtrent like bra som papp til minibuer :lol: :lol: :lol: :lol:
Brukeravatar
Andy Archer
Bueskytter
Innlegg: 31
Registrert: 28 aug 2006, 18:22
Sted: tåsen,oslo

Legg inn av Andy Archer »

testskøyt armbrøsten som det er bildet av her, og den gikk rett igjennom 1 mm lær :lol: spikerspisser er fullt nødvendig da 8) skal få tatt noen bilder, men kameratet har takket for seg foreløpig :roll: noen som har skutt bedre med minibue?? :twisted:
Brukeravatar
Andy Archer
Bueskytter
Innlegg: 31
Registrert: 28 aug 2006, 18:22
Sted: tåsen,oslo

Legg inn av Andy Archer »

se det!

tenkte jeg skulle prøve meg på 4 mm lær med en liten armbrøstbolt, og sjekk det resultatet :shock:

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde
Brukeravatar
Andy Archer
Bueskytter
Innlegg: 31
Registrert: 28 aug 2006, 18:22
Sted: tåsen,oslo

Legg inn av Andy Archer »

lenge siden forrige oppdatering, men det blir da produsert i en viss grad her i gården :lol:


Bilde


Bilde


Bilde

barlindbue, 20 cm lang og med malte gulltupper 8)
Svar