Mikrobyggeriet

Alt om bygging av buer

Moderator: GreenMan

Harald
Mester
Sted: Ramnes

Re: Mikrobyggeriet

Legg inn av Harald » 20 mai 2018, 23:00

Og god mat i belønning!

85# ved 25''

Bilde
Det er bare en måte å finne ut hvor mye en bue tåler...

Harald
Mester

Legg inn av Harald » 20 mai 2018, 23:37

Og til slutt 98# ved 28-29''. Altså er jeg i mål og har ikke lyst til å ta mer. Må jeg det? Den ble ikke akkurat pen...

Jeg måtte selvfølgelig prøve å trekke den litt og da knaset det litt i ''bueskuldra'' når jeg tok i ordentlig. Den tålte visst ikke kompresjonen. Hadde egentlig trodd at problemene skulle komme i trekkskuldra og har vel glemt den andre litt. Jeg avsluttet umiddelbart og håper på det beste...

Brukeravatar
Jæger
Mester

Legg inn av Jæger » 21 mai 2018, 09:42

Aiai, alt det beste til skuldra!
Når det kommer til tillring så mener jeg det er innafor hvis strengen ikke vandrer mot siden når jeg trekker med tomlene. Altså en tommel en halv centimeter på hver side av tillestokken og trekk uten å styre, man merker lett om tomlene dras den ene eller andre veien. En rar tiller kan likevel skyte rett (nok), mener jeg. Helst liker jeg symmetrisk tiller men i sånne tilfeller som dette så er det jo bare å glede seg over alt det andre. Sterk, rettskytende bue og god grillmat :D
The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten – Benjamin Franklin

Harald
Mester

Legg inn av Harald » 21 mai 2018, 22:42

Skuldra var vond i natt og i dag men viser allerede tegn til bedring. Den skal få pause fra buetrekking, men trengs i jobben så vi får se åssen det går. Men siden den sa ettertrykkelig fra i går tenkte jeg meg litt rundt og kom til at hvis jeg skal klare å bruke den litt så kan den ikke være 100 pund. Nytt mål for bua er 80 pund og første runde mot nytt mål ser sånn ut:

92.5# ved 28''Bilde

Sent fra min SM-G870F via Tapatalk

Svar