Knekte buer.

Alt om bygging av buer

Moderator: GreenMan

Brukeravatar
Bowman
Master bowyer
Innlegg: 3124
Registrert: 26 mar 2010, 21:54
Bosted: Tonsberg

Re: Knekte buer.

Legg inn av Bowman »

Hei

Kjenner at jeg er i ferd med å bli hekta. Moro når man får bra emner i hendene. De to første emnene jeg startet på var nok litt krevende, pluss at jeg har erfart en masse siden da. Har 3 buer på gang nå. En holmegård replika som blir ganske grom og to langbuer. Alle tre i ask. Videre så skal jeg lage to holmegårdsbuer i alm. Så nær opp til orginalen som mulig. En til min fru og en til meg. Så drar min fru og jeg i full steinaldermundur inn til nærmeste by og ser hvor mye krøll og oppstyr vi klarer å lage. He he..... Deretter skal jeg lage 4 indianerbuer. Jeg kommer nok opp i 16 jeg og. 8) Mangler ihvertfall ikke opptenningsved til høsten. Daniel har visst 500 emner liggende. Da hadde naboene klaget hvis det var her. :D

Holder på å lage meg en ny tiller og er litt stolt over at nockhakka ble så bra som de ble. Deilig med fri og langhelg.

:-)
attend and listen gentlemen
that be of freeborn blood
I shall tell you of a good yeman
his name was Robin Hood
nidrinr
Master bowyer
Innlegg: 3091
Registrert: 29 mai 2007, 23:17
Bosted: Trautskogen
Sted: Trautskogen

Re: Knekte buer.

Legg inn av nidrinr »

Fordelen min er at jeg er like hekta på å hente emner som å lage buer :)
Brukeravatar
Christian
Mester
Innlegg: 1562
Registrert: 14 sep 2007, 22:42
Bosted: tipi
Sted: Vestby

Re: Knekte buer.

Legg inn av Christian »

Ser ikke skogen for annet enn buer :wink:
Olav, du må vakne. Indianarane kjem!
Brukeravatar
Bowman
Master bowyer
Innlegg: 3124
Registrert: 26 mar 2010, 21:54
Bosted: Tonsberg

Re: Knekte buer.

Legg inn av Bowman »

Jeg kjenner også at jeg blir rørt når jeg ser et tre. Jeg ser ikke veien for bare trær når jeg kjører. Kona snakker strengt til meg når vi er ute og kjører. Jeg synes jeg ser så mange ranke fine lange buer langs veien. Sikker jævlig mye osp......... :mrgreen: Splitta noen emner istad som jeg er stygt redd for blir barnebuer. Neste gang jeg er i skogen skal jeg ta meg bedre tid og ikke minst 8) ha med brillene.

:D
attend and listen gentlemen
that be of freeborn blood
I shall tell you of a good yeman
his name was Robin Hood
Brukeravatar
Hardwood
Master bowyer
Innlegg: 1762
Registrert: 19 mai 2009, 22:28
Sted: Sande i Sunnfjord

Re: Knekte buer.

Legg inn av Hardwood »

Hm... dette lyder kjent. Dr. Hardwood foreskriver: Bygg mange buer and call me in the morning :mrgreen:
Moen
Mester
Innlegg: 1372
Registrert: 29 mar 2008, 14:47
Bosted: Tangen
Sted: Tangen
Kontakt:

Re: Knekte buer.

Legg inn av Moen »

Hehe... Pleier å skremme unga her med tretur hvis de ikke oppfører seg. Og det kan jeg love..etter ett par timer sneglende langs veien for å titte på trær, virker avskrekkende..i alle fall for jentene :lol: :lol:
Svar