Well done.

For ris og ros til diverse leverandører og andre forumitter

Moderator: GreenMan

Svar
Oddbjørn
Master bowyer
Innlegg: 1790
Registrert: 14 mai 2006, 19:30
Bosted: Tonsberg
Kontakt:

Well done.

Legg inn av Oddbjørn »

Vet ikke riktig hvilken avdeling dette passer under, men hvorfor ikke her.
Jeg deltok i helga på middelalderfestivalen i Tønsberg og der var det noen personer som jeg synes fortjener ros for sin innsats for å fremme interessen for historisk bueskyting. Primus motorer Bjørnar med frue og Lars, godt hjulpet av Erik, Daniel og noen andre som jeg ikke fikk navnet på. Det var bueskyting med instruksjon til langt på kvelden og konkurranser hver dag. Det var også skyting med 150 punds krigsbuer på trafikkskilt, selv med 1/2 tommes askeskaft og bodkins tror jeg skiltet overlevde de fleste treffene og litt fliseved ble det nok, men pyttsann moro var det. Stor interesse blant publikum hele dagen, det er tydelig at bueskyting er gøy. Oddbjørn.
Brukeravatar
Bowman
Master bowyer
Innlegg: 3124
Registrert: 26 mar 2010, 21:54
Bosted: Tonsberg

Re: Well done.

Legg inn av Bowman »

Takk Oddbjørn. Vi hadde det svært så trivelig. Været var jo så til de grader på vår side. :-)
attend and listen gentlemen
that be of freeborn blood
I shall tell you of a good yeman
his name was Robin Hood
nidrinr
Master bowyer
Innlegg: 3088
Registrert: 29 mai 2007, 23:17
Bosted: Trautskogen
Sted: Trautskogen

Re: Well done.

Legg inn av nidrinr »

Mye morro ja :) Og det var HELT greit å slippe det været som kom inn over Oslo på søndagen.

-Vi hadde nok ikke helt riktige spisser på mer enn ei pil, og når den knakk var det bare litt butte spisser igjen å leike med :roll: Litt over 2 tommer gjennom var nok det beste skuddet. Når vi skaut på hjelmen seinere gikk alle pilene etterhvert opp i fliser. Det at hjelmen er rund gjorde at pilene bare slo til sida. Nå er det bare å lage nye piler, så skal skiltet få svi litt en ettermiddag jeg har tid :twisted:
Svar