The longbow shop

For ris og ros til diverse leverandører og andre forumitter

Moderator: GreenMan

Svar
Jacob97
Mester
Innlegg: 613
Registrert: 10 mar 2010, 21:42
Bosted: Stovner
Sted: Oslo

The longbow shop

Legg inn av Jacob97 »

Bestilte emner til bambuspiler fra TLS i England. Hentet dem hos Posten etter to uker. Dette er første gang pilene er merket som sportsutstyr, og det meste/alt(?) blir dermed tollfritt. Serivicen er god. Bambus er gress, så variasjoner i tykkelse må som regel påregnes. Forrige gang jeg bestilte (3rivers), var differansen på oppimot 3 mm. HER SORTERTE DE TIL EN FORSKJELL PÅ 1,5 MM!
Prisen var grei, men ikke enestående. Det blir allikevel en del billigere når det er tollfritt.
Nesten alle varene var topp kvalitet. Unntaket er fjørene. De er en hel del sprøere enn truflight, og derfor vanskeligere å spleise. Er også litt tykkere fjørstamme enn truflight.
Utvalget er topp, men litt lite utvalg av buer etter min mening. Det meste er (som skrevet over) av topp kvalitet og fine priser.

Virkelig å anbefale, men jeg ville kjøpt truflightfjører framfor de som selges hos TLS. Jeg vil handle derfra igjen.
Sist redigert av Jacob97 den 10 mar 2013, 18:08, redigert 2 ganger totalt.
Moen
Mester
Innlegg: 1372
Registrert: 29 mar 2008, 14:47
Bosted: Tangen
Sted: Tangen
Kontakt:

Re: The longbow shop

Legg inn av Moen »

Det er også viktig å gi beskjed til selger at de må merke med "sportsequipments". Ikke alle "utenlandske" butikker er klar over dette.

Har selv handlet en del fra tls, og er godt fornøyd;-)
nidrinr
Master bowyer
Innlegg: 3088
Registrert: 29 mai 2007, 23:17
Bosted: Trautskogen
Sted: Trautskogen

Re: The longbow shop

Legg inn av nidrinr »

Bambus ER gras..
Jacob97
Mester
Innlegg: 613
Registrert: 10 mar 2010, 21:42
Bosted: Stovner
Sted: Oslo

Re: The longbow shop

Legg inn av Jacob97 »

Moen skrev:Det er også viktig å gi beskjed til selger at de må merke med "sportsequipments". Ikke alle "utenlandske" butikker er klar over dette.
Har kommet fram til det samme, og skal gjøre dette i fremtiden :)
Brukeravatar
Truls med bogen
Mester
Innlegg: 549
Registrert: 10 jan 2006, 15:03
Bosted: SON
Sted: Son

Re: The longbow shop

Legg inn av Truls med bogen »

hææ...jeg forhandler bearpaw buesaker må da betale moms selv om det er sportsutstyr
Bilde
MalaWolf
Mester
Innlegg: 1304
Registrert: 08 apr 2009, 17:54
Bosted: Hjemme
Sted: Oslo

Re: The longbow shop

Legg inn av MalaWolf »

erik t reidarson skrev:hææ...jeg forhandler bearpaw buesaker må da betale moms selv om det er sportsutstyr
Jo, moms slipper man ikke unna .. det er vel toll de snakker om .. sportsutsyr over 200,- er tollfritt ..
Jacob97
Mester
Innlegg: 613
Registrert: 10 mar 2010, 21:42
Bosted: Stovner
Sted: Oslo

Re: The longbow shop

Legg inn av Jacob97 »

Nettopp :D
Svar