Tror ikke jeg har sett ene eneste pilspiss som ikke har vært slipt litt i prosessen. Mange legger spissene tilbake i essa igjen, slik at de blankslipte områdene også blir mørke. Det skjuler jukset...

Hilsen Ivar Hitl..

Har ikke fått hørt podkasten så kan hende jeg svarer ut av konteksten her. Synes det var endel vanlige folk jeg - hvis man ser på bildene er det relativt få "riddere", men endel godt rusta soldater. I leir var det folk som lagde mat, gjorde håndverk og satt og koste seg. På slagfeltet er det behov for litt mer rustning/padding enn det som kanskje er riktig av sikkerhetsmessige årsaker - ihvertfall hvis du skal slåss mann mot mann eller mot hest. Arrangørene har satt perioden 1300-1400 på drakt. Men ja - det er kanskje litt mange for godt rusta folk.Allan skrev:Jeg satt og sydde og hørte på det nyeste avsnittet av podcasten återskapat: http://aterskapat.libsyn.com/ , om årets "Battle of Wisby. Hele serien er interessant for den som driver med reenactment, men denne her er rett ned vår gate. For eksempel nevnes savnet av flere vanlige folk i en middelalderleir, og da kommer jo litt slaskete bueskyttere til sin rett.
Ingen fare, Lars.Lars Jensen skrev:Okke som, jeg HÅPER INDERLIG at vi er enige om offisiell stifting av detta forbundet den 2. okt???
I følge arrangørene satser de på å få det til hvert tredje år. Da har vi litt tid til å sørge for rekruttering og mekke utstyr, for det hadde da vært veldig moro å få med en gjeng norske bueskyttere dit!HEO skrev:...tre år, sier du Allan......