Aktivitet i forumet ønskes - brannfakkel fra et nytt medlem!

Leter du etter noen eller noe?

Moderator: GreenMan

Svar
Stein
Mester
Innlegg: 189
Registrert: 31 jul 2007, 12:57
Sted: Bergen

Aktivitet i forumet ønskes - brannfakkel fra et nytt medlem!

Legg inn av Stein »

Jeg har skutt veldig få piler i min tid. Men er nå bitt av basillen.

Og som ny nybegynner ønsker en å bli bedre.

Jeg har lest innlegg siden juni, for å lese meg opp på dette forumet.
Men nå har jeg vært igjennom det meste.

Og da sliter jeg, fordi veldig få skriver innlegg på Bueforum. Ikke det at jeg ikke kan lære av tidligere innlegg, men det er jo forbundet med litt spenning det å sjekke forumet for nye innlegg. Men her er det rimelig dødt gitt! Kan være sesongmessige svingninger selvsagt....

Er det minimal aktivitet på den historiske buefronten i Norge, eller er alle aktive på et annet bueforum? Hva heter så det forumet? Eller de?
Må jeg skrive engelsk for å diskutere dette emnet?...

Oppfordrer alle som har noe å bidra med, til å skrive innlegg!
Jeg har gitt mitt foreløpige bidrag ved legge inn flere ikveld.

Til slutt: tror mange medlemmer på forumet har veldig mye kompetanse!
Gi en litt av seg selv, selv om ingen har spurt om det, ved å skrive om hva en driver med for øyeblikket, ikke minst jevnlig, vil det gi større aktivitet hos andre likesinnede. Kviljo er veldig flink til dette. Ser også at noen andre er det, men totalt sett er det bortimot null aktivitet for tiden.

Håper flere tør å sende inn innlegg.
Da blir det enda flere gode historiske bueskyttere i Norge, det er jeg sikker på!
Stein Dale
__________________________
"Benda boga"
Krokete Pil
Nybegynner
Innlegg: 7
Registrert: 10 jul 2006, 10:02
Sted: Oslo - Florø

Legg inn av Krokete Pil »

Hei o utolmodige- skal du føle en kontakt med historien må du bruke tid. Langbuelaget er ikke for de mange, men de få. Du må komme til Langbuelaget - Langbuelaget kommer ikke til deg ( jeg tror dette var sjefens ord rundt et bål ved Klokkergården) Vel - -jeg Krokete Pil har har sendt piler i mange år i mange land i ørkner og dype skoger i Alaska. Jaktet og skutt torsk i Florø. hare og ryper en hjort og en laks og en 10 åring fra balkongen ( med en blunt, han skrek stygt men vi var fortsatt venner etterpå) Jeg skyter overalt, det er det jeg ville si. Jeg har en filosofisk , noe mediativt i det å skyte med pil og bue en følelse av å gjøre det mange generasjoner har gjort før oss- stille konsentrert- blikket - målet - følelsen av å treffe før du ser pilen treffe. GLEDEN mmm.
Jeg har helst med meg en bue og piler på turer, skyter ikke alltid, men jeg liker at utstyret er med. Mange glor på koggeret med mange krokete og fargerike piler , laget av meg selv og kjøpt hulter i bulter- minner, min døde venns pil og buen som stikke opp. Japanerne jeg traff i Flom hadde et blikk av respekt- en mann med historie, de kom bort og høflig ville se utstyret. Kødd ikke med historien......
Så jeg er for at vi snarest får tillatt jakt med pil og bue, det er harmonisk , naturlig, nær naturen og med lite smerte. Vi må ikke fjerne oss fra det naturlige- vi må respektere naturen og søke tilbake - for å bli rike. Du må og vi alle må - fytterakker må si det: vise oss fram. Ta med buen på alle turer skyt på råtne trær - lengdeskyting er kult, snøfonner, sanddyner....Moto bør være - Aldri gå uten din bue, når du har den er du en del av historien- når du er borte er du også en del av .....- Krokete Pil
Brukeravatar
KEn
Mester
Innlegg: 593
Registrert: 11 jan 2006, 09:19
Sted: Kristiansand

Legg inn av KEn »

:D

K
Brukeravatar
dagsunde
Master bowyer
Innlegg: 1325
Registrert: 28 jun 2007, 16:33
Bosted: Arendal
Sted: Arendal
Kontakt:

Legg inn av dagsunde »

Zen...

Vakkert!

Takk Krokete Pil.

--
Dag.
Stein
Mester
Innlegg: 189
Registrert: 31 jul 2007, 12:57
Sted: Bergen

Legg inn av Stein »

Noen andre som kjenner duften av røk?
Stein Dale
__________________________
"Benda boga"
nilstor
Mester
Innlegg: 554
Registrert: 09 jan 2006, 09:53
Sted: Levanger, Norway

Legg inn av nilstor »

Slik skriver en sann entusiast! Lurer forresten på om ikke Krokete Pil er født en 4-5000 år for sent ...? :D
"And he was clad in cote and hood of greene.
A sheef of pecock arrwes, bright and keene,
.....
His arrwes drouped not with fetheres lowe,
And in his hand he bare a mighty bowe."
rosa77
Bueskytter
Innlegg: 47
Registrert: 31 okt 2007, 19:32
Sted: Steinkjer

Re: Aktivitet i forumet ønskes - brannfakkel fra et nytt med

Legg inn av rosa77 »

Stein skrev:Jeg har skutt veldig få piler i min tid. Men er nå bitt av basillen.


Er det minimal aktivitet på den historiske buefronten i Norge, eller er alle aktive på et annet bueforum? Hva heter så det forumet? Eller de?
Må jeg skrive engelsk for å diskutere dette emnet?...
Disse er aktive, jeg leser mye her, og skriver litt. Og en slipper engelsk som er noe lettere å lese enn å skrive, sånn jeg opplever det.
http://www.primitivabagar.se/

Men vil en lese så er disse bra:
www.englishwarbow.com

Jeg savner noe om buer og samer. Samene har jo drevet med naturbruk lenge og må vel ha tradisjoner ift. jakting med bue etc. Vet noen om noe? Finnes det litteratur?
rosa
Brukeravatar
ingos
Mester
Innlegg: 433
Registrert: 01 nov 2007, 13:40
Bosted: Drammen
Sted: Drammen

Legg inn av ingos »

Jeg føler med deg Krokete Pil og er meget enig i det du skriver.
Jeg er fersk på bueskyting og har brukt mere sikte måten på en fast avstand. I det siste har jeg begynt å skyte instinktivt og det ga helt ny mening med skyting. Se på målet og føle pilen gå der øyet ser, er en utrolig opplevelse. Det er nok mange piler igjen for å lære dette godt:-)

Mange ganger øsnker jeg at det også var mere fart i forumet, men hva bør vi gjøre for å få folk ut av skapet. Det lages utrolig mange fine piler og buer av de som er med på forumet. Så kanskje vi burdet alle sammenb bidra med litt mere aktivitet?
I love Mac!

Inongogaror
Brukeravatar
Are
kaptein
Innlegg: 2370
Registrert: 09 jan 2006, 23:18
Bosted: Kragero
Sted: Kragerø
Kontakt:

Re: Aktivitet i forumet ønskes - brannfakkel fra et nytt med

Legg inn av Are »

Stein skrev:...Men her er det rimelig dødt gitt! Kan være sesongmessige svingninger selvsagt....

Er det minimal aktivitet på den historiske buefronten i Norge, eller er alle aktive på et annet bueforum?...
Det går visst litt i svingninger gitt. Syns det har vært mye aktivitet den siste tida :D
Hirðmaðr skal oc æiga ... hanðboga með þrim tylftum broðða.” Hirdskråen
Svar