Ny klubb ! Sande i Sunnfjord

Leter du etter noen eller noe?

Moderator: GreenMan

Svar
Brukeravatar
Hardwood
Master bowyer
Innlegg: 1762
Registrert: 19 mai 2009, 22:28
Sted: Sande i Sunnfjord

Ny klubb ! Sande i Sunnfjord

Legg inn av Hardwood »

Hei, alle historiske bueskyttere !
Nå har det kommet en ny bueskytterklubb, i den nynorsktalende delen av landet : Gaular Pildragarlag ! Ta vel i mot oss :mrgreen:
Vi er ca 20 stykker med stort og smått, en recurve, en compound og resten har "skikkelig " bue.. :D Egen bane har vi fått, den trenger rydding, men alt kan vel ikke skje på en gang.
Er det noen andre i Sogn og Fjordane med historiske buer ? Vi vil gjerne ha kontakt med dere. Gudvangen ? Leirvik ?
Skal legge ut bilder herfra etter hvert.

Hilsen Hardwood
Brukeravatar
Jadda
Mester
Innlegg: 195
Registrert: 22 feb 2006, 22:17
Sted: Trondheim

Re: Ny klubb ! Sande i Sunnfjord

Legg inn av Jadda »

Jeg vet at Arnt J Alme på Sandane i Gloppen har ett fint anlegg , og en del bueskyttere i kassai horseback archery systemt. Videre har vi ett bueskyttermiljø i Loen / Stryn, men hvor mange som er trad der vet jeg ikke.
og husk. Ikke vink til pila for da logrer den.
Brukeravatar
Hardwood
Master bowyer
Innlegg: 1762
Registrert: 19 mai 2009, 22:28
Sted: Sande i Sunnfjord

Re: Ny klubb ! Sande i Sunnfjord

Legg inn av Hardwood »

Takk for det ! Vet om Alme fra før, men har ikke besøkt ham enda siden det er noen timer herfra. Det kommer !
Hyggelig at du skrev svar, ser at innlegget mitt har 30 visninger men ingen har giddet å ønske oss velkommen i gjengen enda..... :roll:
Brukeravatar
Jadda
Mester
Innlegg: 195
Registrert: 22 feb 2006, 22:17
Sted: Trondheim

Re: Ny klubb ! Sande i Sunnfjord

Legg inn av Jadda »

Arnt J sankket om at det kanskje var på tide å ha ett ute NM i historisk på vestlandet ? Da blir det litt mere blest og publisistet. Og VÆLKØMMIN SKA DU SJØLSAKT VÆRRA SJØ. :D
og husk. Ikke vink til pila for da logrer den.
Brukeravatar
Hardwood
Master bowyer
Innlegg: 1762
Registrert: 19 mai 2009, 22:28
Sted: Sande i Sunnfjord

Re: Ny klubb ! Sande i Sunnfjord

Legg inn av Hardwood »

Takk, takk !!!! :lol:
Ute - NM på vestlandet ? På tide ja ! Men da er jeg redd NL må gå til innkjøp av Noen svære vanntette telt... :roll: Her er mye regn veit du.
Brukeravatar
Kviljo
Master bowyer
Innlegg: 3657
Registrert: 09 jan 2006, 01:15
Bosted: Lista
Kontakt:

Re: Ny klubb ! Sande i Sunnfjord

Legg inn av Kviljo »

NM i vest er virkelig på tide ja! Det finnes flere på den siden av fjellet som kunne tenke seg noe slikt, på sikt. Regn er kjipt, men man kan ikke la det stoppe av den grunn. Vi har ikke fastsatt noe sted for NM til neste år, så her er det i prinsippet første mann/gruppe til mølla som gjelder!

Velkommen i gjengen, forresten :P :wink:
- Ivar Malde
mob: 991 55 405

Kviljo Buemakeri
nidrinr
Master bowyer
Innlegg: 3088
Registrert: 29 mai 2007, 23:17
Bosted: Trautskogen
Sted: Trautskogen

Re: Ny klubb ! Sande i Sunnfjord

Legg inn av nidrinr »

Regn vil bli en fin utfordring det :) (-je bommer åkke som..)

Noen på andre sida av fjella som tar utfordringa og arrangerer? -Er i grunn for å arrangere NM på flest mulig plasser, både for å få sett mye av landet,
og for å bli sett mange steder i landet (Ikke jeg som trenger å bli sett, men bueskytinga :wink: )

-Og som så mange andre litt treige her; vælkømin skar dekk vara fra øss her oppi hedningmark og!
Brukeravatar
Hardwood
Master bowyer
Innlegg: 1762
Registrert: 19 mai 2009, 22:28
Sted: Sande i Sunnfjord

Re: Ny klubb ! Sande i Sunnfjord

Legg inn av Hardwood »

Hehe.. tusen takk for det, døkk i Hetmarchia eller hva Moen kaller det :D
Enig med deg, det er kjekt om NM kan være på forskjellige steder. Flott å se vårt frodige og varierte land !Kanskje jeg skal stikke innom han der Alme og samtidig hinte frampå om NM.... hm. NM på Sandane neste år ?
nidrinr
Master bowyer
Innlegg: 3088
Registrert: 29 mai 2007, 23:17
Bosted: Trautskogen
Sted: Trautskogen

Re: Ny klubb ! Sande i Sunnfjord

Legg inn av nidrinr »

Med mindre det er spesielle hendelser som hindrer meg komer jeg om det så er på svalbard. Ikke så lang over den der fjelltoppen.. :)
Brukeravatar
Hardwood
Master bowyer
Innlegg: 1762
Registrert: 19 mai 2009, 22:28
Sted: Sande i Sunnfjord

Re: Ny klubb ! Sande i Sunnfjord

Legg inn av Hardwood »

Ha ! Jeg liker spiriten din, Daniel ! Da sier vi at deltaker nr 1 er påmeldt 8)
Jeg driver å planlegger reisen til Tangen, og det er jo ikke så himla langt over den fjelltoppen, egentlig. 5-6 timer herfra kanskje ? ( Sande i sunnfj.)
Lurte på å reise om Stryn/Vinstra, men tror kanskje det blir via Sogndal og Gjøvik.
nidrinr
Master bowyer
Innlegg: 3088
Registrert: 29 mai 2007, 23:17
Bosted: Trautskogen
Sted: Trautskogen

Re: Ny klubb ! Sande i Sunnfjord

Legg inn av nidrinr »

Trur vi regner 6 timer til eller fra Gudvangen, med innlagt spisestopp på Fagernes. (Husker aldri å sjekke det der nøyaktig...)
Tar ikke lenger tid enn å gå til Hamar og hemmat herfra :P
Moen
Mester
Innlegg: 1372
Registrert: 29 mar 2008, 14:47
Bosted: Tangen
Sted: Tangen
Kontakt:

Re: Ny klubb ! Sande i Sunnfjord

Legg inn av Moen »

Ugh.. Den turen minner meg på hvor moro det var å ukependle til Nordfjordeid ett helt år! :? Nei-å-nei, je har drevi mæ mye rart... Meeen, hadde kanskje vært kjekt med NM borti vika der. Kanskje jeg òg kommer meg til vestlandet igjen.
Brukeravatar
Hardwood
Master bowyer
Innlegg: 1762
Registrert: 19 mai 2009, 22:28
Sted: Sande i Sunnfjord

Re: Ny klubb ! Sande i Sunnfjord

Legg inn av Hardwood »

Så du har pendlet til Nordfjordeid ? Jøss... dryg tur ! Men over til treffet : Når begynner folk å komme tro ? Jeg tror jeg kommer i 17 - 18 tida.
Moen
Mester
Innlegg: 1372
Registrert: 29 mar 2008, 14:47
Bosted: Tangen
Sted: Tangen
Kontakt:

Re: Ny klubb ! Sande i Sunnfjord

Legg inn av Moen »

Da tipper jeg at du kommer samtidig med de fleste. Høres ut på mange at de kommer rundt den tiden.
Svar