Adelskalendere

ALt som har med lengdeskyting å gjøre!
Brukeravatar
Are
kaptein
Innlegg: 2370
Registrert: 09 jan 2006, 23:18
Bosted: Kragero
Sted: Kragerø
Kontakt:

Adelskalendere

Legg inn av Are »

Det er lett å bli irritert over at Adelskalendere bruker lang tid på å oppdateres. Men det kommer av at ingen har ansvaret for det. Det er dermed en frivillig person som må påta seg det ansvaret.
Jeg har nå gjort det for
Standard Krigspil
Walisisk
Livery
Quarterpounder
Norsk Jaktpil
Westminster Abbey
Lyverye

Disse listene har jeg sendt til noen jeg håper kan legge ut relevante lister på NLs hjemmesider.

Men siden jeg ikke selv skyter flightpiler, gidder jeg heller ikke oppdatere de listene. Så jeg håper noen føler kallet til å oppdatere adelskalenderen for
Opp til 35#
35-50#
Over 50#

Ikke sitt på gjerde og vær irritert/oppgitt. Gjør noe med det....


Sent from my iPad using Tapatalk Pro
Hirðmaðr skal oc æiga ... hanðboga með þrim tylftum broðða.” Hirdskråen
Brukeravatar
Are
kaptein
Innlegg: 2370
Registrert: 09 jan 2006, 23:18
Bosted: Kragero
Sted: Kragerø
Kontakt:

Re: Adelskalendere

Legg inn av Are »

Bilde


Sent from my iPad using Tapatalk Pro
Hirðmaðr skal oc æiga ... hanðboga með þrim tylftum broðða.” Hirdskråen
Brukeravatar
Are
kaptein
Innlegg: 2370
Registrert: 09 jan 2006, 23:18
Bosted: Kragero
Sted: Kragerø
Kontakt:

Re: Adelskalendere

Legg inn av Are »

Bilde


Sent from my iPad using Tapatalk Pro
Hirðmaðr skal oc æiga ... hanðboga með þrim tylftum broðða.” Hirdskråen
Brukeravatar
Are
kaptein
Innlegg: 2370
Registrert: 09 jan 2006, 23:18
Bosted: Kragero
Sted: Kragerø
Kontakt:

Re: Adelskalendere

Legg inn av Are »

Bilde


Sent from my iPad using Tapatalk Pro
Hirðmaðr skal oc æiga ... hanðboga með þrim tylftum broðða.” Hirdskråen
Brukeravatar
Are
kaptein
Innlegg: 2370
Registrert: 09 jan 2006, 23:18
Bosted: Kragero
Sted: Kragerø
Kontakt:

Re: Adelskalendere

Legg inn av Are »

Bilde


Sent from my iPad using Tapatalk Pro
Hirðmaðr skal oc æiga ... hanðboga með þrim tylftum broðða.” Hirdskråen
Brukeravatar
Are
kaptein
Innlegg: 2370
Registrert: 09 jan 2006, 23:18
Bosted: Kragero
Sted: Kragerø
Kontakt:

Re: Adelskalendere

Legg inn av Are »

Håper det finnes en enklere måte å gjøre dette på. Jeg har merket område i regnearket, kopiert dette over i et tekstdokument, skrevet ut dette. Skannet det inn som jpg. Beskåret bildet. Sendt i e-post til meg selv, lagret bildet på iPaden. Lagt ved bildet i Tapatalk. Gjentatt for neste liste.
Ja det finnes sikkert raskere og enklere måter å gjøre det på, men det funka.
Her har dere i alle fall fira av adelskalendrene.


Sent from my iPad using Tapatalk Pro
Hirðmaðr skal oc æiga ... hanðboga með þrim tylftum broðða.” Hirdskråen
Brukeravatar
Jæger
Mester
Innlegg: 1986
Registrert: 24 jun 2016, 10:08
Bosted: Kristiansand

Re: Adelskalendere

Legg inn av Jæger »

Godt jobba, Are!
Det går an å ta en Print Screen av regnearket, lagre, beskjære og laste opp. Der er Windows Paint kjekk å ha, men vet ikke hva som finnes i Apple-verdenen.
The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten – Benjamin Franklin
Ingis
Mester
Innlegg: 676
Registrert: 05 jul 2006, 00:09
Bosted: 3340
Sted: Åmot,Buskerud

Re: Adelskalendere

Legg inn av Ingis »

Bra jobba,Are. Fint at du har fått med sted og årstall. :D
"Back to nature!"
Brukeravatar
Are
kaptein
Innlegg: 2370
Registrert: 09 jan 2006, 23:18
Bosted: Kragero
Sted: Kragerø
Kontakt:

Re: Adelskalendere

Legg inn av Are »

I arbeidsboka har jeg også buetype, buemaker og pilmaker hvis jeg har funnet informasjon. Men tenkte å holde bildene små her på forumet. Så det tok jeg ikke med.

Er det forresten noen som oppdager noe feil eller mangler, er det bare å si fra.


Sent from my iPad using Tapatalk Pro
Hirðmaðr skal oc æiga ... hanðboga með þrim tylftum broðða.” Hirdskråen
Oddbjørn
Master bowyer
Innlegg: 1790
Registrert: 14 mai 2006, 19:30
Bosted: Tonsberg
Kontakt:

Re: Adelskalendere

Legg inn av Oddbjørn »

Flott, mange takk.
Brukeravatar
Lurz
Master bowyer
Innlegg: 1852
Registrert: 04 feb 2006, 15:37
Sted: Kristiansand

Re: Adelskalendere

Legg inn av Lurz »

Flott Are. Gidder du sende de orginalene med buetype til meg på mail? Prøver å lage noe til Tox
"If it breaks you get to keep both parts"
Brukeravatar
Hardwood
Master bowyer
Innlegg: 1762
Registrert: 19 mai 2009, 22:28
Sted: Sande i Sunnfjord

Re: Adelskalendere

Legg inn av Hardwood »

Endelig noen som snakker om adelskalenderen. Det er sørgelig at den ikke er oppdatert ,
Spesielt med tanke på alle de nye rekordene som har kommet i mellomtiden.
Are, supert at du har laget disse nye listene. Men får du dem inn i langbuelagets sider ? Vi bør vel ha alt samlet der, sammen med de gamle listene.
Så vidt jeg vet, er det ikke bare å si at noen skal gjøre noe med dette; jeg forsøkte å bidra for noen år siden, og synes det var en komplisert og upraktisk jobb. Jeg måtte laste ned en virtuell maskin eller noe sånt, logge inn gjennom den, og hvis jeg klarte det så var det fremdeles mye styr å legge inn resultater.
Dette mener jeg er en uholdbar situasjon. Vi diskuterte for lenge siden å engasjere en fagperson for å gjøre noe med det. Noe må vi i alle fall finne på for å gjøre det lettere å oppdatere adelskalenderen. Blir det det, så tar jeg gladelig jobben med å legge inn resultatene.
Brukeravatar
Are
kaptein
Innlegg: 2370
Registrert: 09 jan 2006, 23:18
Bosted: Kragero
Sted: Kragerø
Kontakt:

Re: Adelskalendere

Legg inn av Are »

Jeg har sendt listene til Stian som styrer hjemmesiden. Men det er visstnok krøkkete å legge dem inn der.
Personlig syns jeg det ikke er noe stort prosjekt å oppdatere Adelskalenderne. Men å gjøre det hvert tredje år er litt styr. Da har man mange resultater å gå gjennom. Gjør man det hvert år, blir det jo et langt mindre prosjekt.
Og etterhvert som det er gode resultater på Adelskalenderen, blir det også færre oppdateringer siden det blir vanskeligere og vanskeligere å komme inn på den. Derimot vil det mange ledige plasser i en del av klassene ovenfor. Standard Krigspil er jo den eneste Adelskalenderen der man må over et visst nivå for å komme inn. De andre kan man jo bare delta i for å komme på Adelskalenderen..

Personlig er det viktigste for meg å få oppdatert dem, og få dem ut. Nøyaktig hvor de ligger er ikke så nøye for meg. Men det er jo hyggelig om de ligger på NLs hjemneside.


Sent from my iPad using Tapatalk Pro
Hirðmaðr skal oc æiga ... hanðboga með þrim tylftum broðða.” Hirdskråen
Brukeravatar
Bowman
Master bowyer
Innlegg: 3124
Registrert: 26 mar 2010, 21:54
Bosted: Tonsberg

Re: Adelskalendere

Legg inn av Bowman »

Det bør være et datakyndig styremedlem som tar denne jobben. Min mening er at styret bør utvides med 2 personer som har slike funksjoner. Et annet eksempel er databasen som Håkon bruker på inneNM. Den bør håndteres av et styremedlem. Årsmøtesak.
:D
attend and listen gentlemen
that be of freeborn blood
I shall tell you of a good yeman
his name was Robin Hood
Brukeravatar
GreenMan
Snikende platebein
Innlegg: 1294
Registrert: 08 jan 2006, 15:00
Bosted: Oslo
Sted: Oslo
Kontakt:

Re: Adelskalendere

Legg inn av GreenMan »

La oss si det sånn at vi har endel planer for automatisering, men som alt annet i slike organisasjoner gjøres dette på dugnad og da tar ting litt ekstra med tid, men Dag har en ide som forhåpentligvis kan implementeres i løpet en stund. Iom at siden er 100 kodet som ren html/CSS må resultater og slikt legges inn manuelt. Det som er ekstrajobben iom at det har kommet en ekstra offisiell klasse er omkoding av meny og det har jeg ikke hatt overskudd til akkurat nå, men så lenge noen kan ta ansvar for å lage en liste med de 25 beste resultatene skal jeg fikse. Da alle resultater lå på adelskalenderen var oppdateringsjobben nesten umulig.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Stian Green
"Sann bueskyting er enkel"
Svar