Bli med til Salt Flats i Utah?

ALt som har med lengdeskyting å gjøre!
Svar
Brukeravatar
Kviljo
Master bowyer
Innlegg: 3657
Registrert: 09 jan 2006, 01:15
Bosted: Lista
Kontakt:

Bli med til Salt Flats i Utah?

Legg inn av Kviljo »

Jeg har tenkt en stund at det ville vært artig å reise over til lengdeskytingsstevnet i Utah, og lurer litt på å reise til neste år. Det arrangeres en gang iløpet av august. Er det noen her som har lyst til å være med, eventuelt vet om noen som kunne vært interessert?

Bilde
- Ivar Malde
mob: 991 55 405

Kviljo Buemakeri
Brukeravatar
GreenMan
Snikende platebein
Innlegg: 1294
Registrert: 08 jan 2006, 15:00
Bosted: Oslo
Sted: Oslo
Kontakt:

Re: Bli med til Salt Flats i Utah?

Legg inn av GreenMan »

Joa, må bare vinne i Lotto først (kort og godt hadde vært kult, men kan dessverre ikke ta meg råd til noe slikt)
Stian Green
"Sann bueskyting er enkel"
Brukeravatar
Are
kaptein
Innlegg: 2370
Registrert: 09 jan 2006, 23:18
Bosted: Kragero
Sted: Kragerø
Kontakt:

Re: Bli med til Salt Flats i Utah?

Legg inn av Are »

@greenman
Ditto
@kviljo
Av de som er råest på lengdeskyting her til lands er vel Bjørnar B, Daniel og Eirik. Hvis noen hadde laget en kraftig tyrker (140#) ville vel krigsbueskytterne hatt mulighet til å hevde seg i flere klasser. Vet ikke om de har lyst/tid/råd til å reise men du kan jo høre med dem.
Hirðmaðr skal oc æiga ... hanðboga með þrim tylftum broðða.” Hirdskråen
nidrinr
Master bowyer
Innlegg: 3088
Registrert: 29 mai 2007, 23:17
Bosted: Trautskogen
Sted: Trautskogen

Re: Bli med til Salt Flats i Utah?

Legg inn av nidrinr »

Veldig lyst. Hvis lommeboka sier ja, og Anneli godtar at jeg drar til Frankrike og USA med kort mellomrom så er jeg med.
Brukeravatar
Hardwood
Master bowyer
Innlegg: 1762
Registrert: 19 mai 2009, 22:28
Sted: Sande i Sunnfjord

Re: Bli med til Salt Flats i Utah?

Legg inn av Hardwood »

Hehe.. Daniel : Med andre ord, hvis månen var en gulost osv. ? :mrgreen:
Meget godt forslag, Ivar. Jeg har tenkt på det mange ganger, og har fremdeles veldig lyst. Jeg kommer nok derimot ikke til å reise før om enda noen år. Men om du reiser, Ivar, så tipper jeg du blir meget godt mottatt av gutta over there. Og du vil få førstehåndsinfo om regler, bueklasser, utstyr, skyteteknikker, arrangering av konkurranser og mere til, som vi i etterkant ville hatt stor glede av også.
Stilig bilde, er det Steve Gardner ? Tipper det er ham, som skyter rekord i klassen 50# Primitive selfbow ?
Herregud, Ivar.... hvis du skyter la oss si 450 meter med tyrkeren din her hjemme, kommer du ganske sikkert til å skyte minst 550 m der borte. De har som regel mye bedre forhold enn vi er vant med. Jeg har lagt merke til at på de fleste bilder fra konkurransene deres så står flagget og hårsveisene rett fremover. 8) 8) Go, go, go !
Brukeravatar
Kviljo
Master bowyer
Innlegg: 3657
Registrert: 09 jan 2006, 01:15
Bosted: Lista
Kontakt:

Re: Bli med til Salt Flats i Utah?

Legg inn av Kviljo »

Ah, ok. Det er nok ikke veldig sannsynlig at jeg kommer til å reise, men det hadde vært stas. Mer stas om man var to-tre stykker enn alene, men det er jo en del penger... Slik flyprisene er nå, ser det ut til at det er omtrent 10 000,- tur/retur med stopp i Amsterdam og Las Vegas.

Det er "Badger" på bildet ja :)
- Ivar Malde
mob: 991 55 405

Kviljo Buemakeri
nidrinr
Master bowyer
Innlegg: 3088
Registrert: 29 mai 2007, 23:17
Bosted: Trautskogen
Sted: Trautskogen

Re: Bli med til Salt Flats i Utah?

Legg inn av nidrinr »

I og med at det er en tur til Frankrike som allerede er på kalendern neste sommer, kan det bli vanskelig neste år. Men det er ikke umulig. Bare vanskelig. Om vi sikter på 2016 så tipper jeg oddsen for å få lov av både Anneli og lommeboka er mye større.
Brukeravatar
Christian
Mester
Innlegg: 1562
Registrert: 14 sep 2007, 22:42
Bosted: tipi
Sted: Vestby

Re: Bli med til Salt Flats i Utah?

Legg inn av Christian »

Bare en liten tanke fra sidelinja:

I klubben min (Karate) går mye av medlemskontigenten med til å dekke treningsturer og konkuranser for medlemmene våre. Vi er absolutt ingen "for profit" klubb, men vi har en god buffer til å investere i ivrige medlemmer.

I en slik sammenheng som lengdeskyting i Utah osv regner jeg med at det er nok av kunnskap som følger med tilbake til oss til å kunne rettferdigjøre en liten stipendordning igjennom Langbuelaget.
Det handler selvfølgelig ikke om å sponse en ferietur, men å investere i våre medlemmers kunnskap og kompetanse.

Eksempelvis var det en stor happening i Tokyo for noen år siden og en av svartbeltene i klubben var tydelig fortvilet over at han ikke kunne være med. (Han gikk andre året på videregående, bodde på hybel og spiste firstprice nudler med ketchup...) Jeg tok det opp med styret, han hadde meget godt oppmøte på treninger, jobbet hardt og målrettet, gjorde det veldig godt på skolen osv så vi bestemte at den turen koster gratis for han. Ingen baktanker eller bindingstid, bare at vi så det verdifullt at han fikk være med og oppleve.

Hadde det vært en ide?
Olav, du må vakne. Indianarane kjem!
Brukeravatar
Are
kaptein
Innlegg: 2370
Registrert: 09 jan 2006, 23:18
Bosted: Kragero
Sted: Kragerø
Kontakt:

Re: Bli med til Salt Flats i Utah?

Legg inn av Are »

Føott tanke Christian. Nå regner jeg med at en karateklubb har høyere kontingent enn NL og har mer å rutte med. Men dette er noe et styre/årsmøte kan avgjøre. Kommer jo selvsgt an hvordan det står til med økonomien i klubben. Mener å huske at kontingenten vår stort sett får til Toxofil og premier på NM.
Hirðmaðr skal oc æiga ... hanðboga með þrim tylftum broðða.” Hirdskråen
Svar