Åpen diskusjon : de endelige reglene for lengdeskyting

ALt som har med lengdeskyting å gjøre!
Ingis
Mester
Innlegg: 676
Registrert: 05 jul 2006, 00:09
Bosted: 3340
Sted: Åmot,Buskerud

Re: Åpen diskusjon : de endelige reglene for lengdeskyting

Legg inn av Ingis »

Håper jeg ikke tolkes som en gledesdreper, men jeg blir litt frustrert over at vi på andre året på rad skal forandre på regelverk som ble vedtatt på årsmøtet for noen uker siden. I følge regelverket er det kun lov å stille i en flightklasse + standardpil.
2 x 6 piler i hver klasse. Skal vi bare se bort fra det gjeldene regelverk og tilpasse alt underveis? Vi må også være klar over at det er mange deltagere som kanskje ikke deltar i denne diskusjonen og som forholder seg til regelverket vi har i dag.
Vi må gjerne forandre regelverket, men jeg tror vi kanskje burde gjennomføre årets NM med gjeldene regelverk. Det viktigste er å få til en skikkelig praksis med utstyrkontroll og efektiv skyting i første omgang. Det er ikke alltid lett å få deltakerene til å forstå regler om hva som er lov og ikke. Flott med en åpen diskusjon, men vedtak bør gjøres på årsmøtet vårt. :)
"Back to nature!"
Brukeravatar
Are
kaptein
Innlegg: 2370
Registrert: 09 jan 2006, 23:18
Bosted: Kragero
Sted: Kragerø
Kontakt:

Re: Åpen diskusjon : de endelige reglene for lengdeskyting

Legg inn av Are »

Jeg er forsåvidt enig mer Ingar. Ikke endre reglene før NM.

Det vi bør se på til neste årsmøte er om vi skal fjerne begrensningene i hvor mange klasser man kan delta i. Så kan man eventuelt si at det er opp til arrangøren å begrense antall klasser man kan delta i.

Jeg tolker det dit hen at man må følge regelverket hvis man i NLs regi skal arrangere en lengdeskytingskonkurranse. Jeg oppfordrer derfor til å arrangere lengdekonkurranser utenom NL til vi får endret reglene. Da bør man kunne delta i alle klasser som er vedtatt.
Hirðmaðr skal oc æiga ... hanðboga með þrim tylftum broðða.” Hirdskråen
Brukeravatar
Bowman
Master bowyer
Innlegg: 3124
Registrert: 26 mar 2010, 21:54
Bosted: Tonsberg

Re: Åpen diskusjon : de endelige reglene for lengdeskyting

Legg inn av Bowman »

Ok. Da lar vi det være slik. Jeg har sansen for forslaget til Hardwood men innser at det kan bli litt mye nå. Det drar seg til med NMforberedelser for mitt vedkommende og jeg bruker ikke mer energi på dette nå. Jeg setter sluttstrek. La oss konsentrere oss om å få til kontrollmålingen av buene og pilene slik at det fungerer bedre enn på Avaldsnes. Du er ingen gledesdreper Ingar. Jeg gleder meg til NM :D
attend and listen gentlemen
that be of freeborn blood
I shall tell you of a good yeman
his name was Robin Hood
Svar