Skytemaskin

ALt som har med lengdeskyting å gjøre!
Lars Ljungberg
Nybegynner
Innlegg: 12
Registrert: 27 feb 2012, 19:33
Bosted: kyrkjebo

Re: Skytemaskin

Legg inn av Lars Ljungberg »

Lagde ein armbrøst som hadde ein avtrekker du kunne bruke patenten på. Den hadde ein vanlig pistol trigget som dyttet ein trebit som deretter dyttet strengen over kanten. Du kunne laga ein adapter med oppovergående spor, som dyttet på releaseren. Du kunne da ha bort opp hull som den kunne settes i kanskje under på maskina. Og hatt standar mål på adapteren så den kunne flyttast til ønska trekklengde. (tomme) :D skal lage ei primitiv skisse for å forklare hva eg meiner. :)
Lars Ljungberg
Nybegynner
Innlegg: 12
Registrert: 27 feb 2012, 19:33
Bosted: kyrkjebo

Re: Skytemaskin

Legg inn av Lars Ljungberg »

Måtte kutte bildet for å få det inn på forumet men det skal være ganske greit å skjønne prinsippet
Vedlegg
Adapter.png
(25.97 kiB) Lastet ned 2702 ganger
Brukeravatar
Bowman
Master bowyer
Innlegg: 3124
Registrert: 26 mar 2010, 21:54
Bosted: Tonsberg

Re: Skytemaskin

Legg inn av Bowman »

Du er fantastisk kreativ Bjørnar. Det man trenger er 3 sett med piler. Ett for medvind, ett for motvind og et for stille. Hva med sidevind? :mrgreen: Jeg leser tråden din og Kviljo sin nøye når jeg prøver å lage lengdepiler. Gleder meg til NM. :-)
attend and listen gentlemen
that be of freeborn blood
I shall tell you of a good yeman
his name was Robin Hood
nidrinr
Master bowyer
Innlegg: 3088
Registrert: 29 mai 2007, 23:17
Bosted: Trautskogen
Sted: Trautskogen

Re: Skytemaskin

Legg inn av nidrinr »

Da har jeg snekra en utskyter jeg også.. Ikke like lekker som din Bjørnar, men en relativt enkel sak som er ment til å teste litt piler og buer. Og den er konstruert som en hjelp til å få opp de buene som er for tunge for meg. Nå skal tohundreogmætti-bua snart få teste litt piler :)
Brukeravatar
Hardwood
Master bowyer
Innlegg: 1762
Registrert: 19 mai 2009, 22:28
Sted: Sande i Sunnfjord

Re: Skytemaskin

Legg inn av Hardwood »

Kult ! hva bruker du til utløser ? hadde vært kjekt med et bilde, og selvsagt få høre om du finner ut noe lurt. F.eks om balansepunktet på standardpila og slikt no 8)
nidrinr
Master bowyer
Innlegg: 3088
Registrert: 29 mai 2007, 23:17
Bosted: Trautskogen
Sted: Trautskogen

Re: Skytemaskin

Legg inn av nidrinr »

Foreløpig er det å dra opp med henda nedover langs planken som gjelder, men jeg har planen klar for en opptrekker med autoutløser på ønsket trekklengde. Hittil har jeg ikke fått testa den mer enn tilta fram i 90 grader skudd, men jeg skal legge ut mer når jeg får testa den litt bortpå lengdeplassen her.
Svar