Lengdeskyting 21.april !!!!!!!

ALt som har med lengdeskyting å gjøre!
Brukeravatar
Hardwood
Master bowyer
Innlegg: 1762
Registrert: 19 mai 2009, 22:28
Sted: Sande i Sunnfjord

Re: Lengdeskyting 21.april !!!!!!!

Legg inn av Hardwood »

He-heeey !! 8) Glimrende, Daniel ! Da sees vi der ! Så langt er Jeg, Magne, Roger og Åse klare for å reise. Og enda er det god tid til å finpusse på buer og piler !
nidrinr
Master bowyer
Innlegg: 3088
Registrert: 29 mai 2007, 23:17
Bosted: Trautskogen
Sted: Trautskogen

Re: Lengdeskyting 21.april !!!!!!!

Legg inn av nidrinr »

..Da har jeg vært ute å testa eik/bambus bua jeg bytta til meg fra Ivar.. Den skal med oppover 21. April for å si det sån :)

-Jeg testa den her om dagen med noen litt gamle og slitne standardpiler som ikke lenger holdt mål. Fjøra var blitt litt medtatt, så jeg klippa dem ned til ca 1 cm i bakkant. Ellers er det ikke gjort stort med de pilene. Den som gikk lengst landa melllom 230 og 240 meter... Jeg hadde ikke måleband, men ut fra de måla jeg kjenner og har brukt før, kan jeg med sikkerhet si at den lengden stemmer. Jeg skyter diagonalt over en fotballbane med tilhørende treningsfelt, og går ca 50 meter inn i skog. Jeg hadde laga et par lengdepiler jeg ikke turte å skyte, for jeg har ikke stort mer å gå på før pila lander på vegen...

I dag testa jeg en av lengdepilene på et jorde, og den landa mellom 270 og 290 meter. Jeg har brukt kartet på Finn til måling på det skuddet, så det er ikke noe fullstendig perfekt mål. Uansett, det var et meget bra jorde å skyte på, og jeg blir nok nødt til å ta en prat med eiern om jeg kan få bruke det permanent. Det er nesten ikke en eneste stein der, og omtent 300 meter til en liten bekk. På andre sida av bekken er det 600 meter til med jorde, i skrått terreng oppover. Jeg så at lengdepila ikke var 100% optimal, for den logra ganske ivrig en stund før den retta seg ut og stabiliserte seg. Litt finpuss så tipper jeg den kommer over 300 meter.
De fjør-reduserte standardpilene mine gikk omtrent 50 meter kortere, noe som stemmer med skytinga på fotballbana.

Skal teste mer, men det spørs hvor mye jeg rekker før den 21. Vi drar snart til Finnmark på påskeferie, og etter det går det fort til skytinga.
Brukeravatar
Kviljo
Master bowyer
Innlegg: 3657
Registrert: 09 jan 2006, 01:15
Bosted: Lista
Kontakt:

Re: Lengdeskyting 21.april !!!!!!!

Legg inn av Kviljo »

Coool 8)


Håper på mange nye rekorder den 21.!
- Ivar Malde
mob: 991 55 405

Kviljo Buemakeri
Brukeravatar
Hardwood
Master bowyer
Innlegg: 1762
Registrert: 19 mai 2009, 22:28
Sted: Sande i Sunnfjord

Re: Lengdeskyting 21.april !!!!!!!

Legg inn av Hardwood »

Lovende takter, Daniel ! Detta blir morro 8)
nidrinr
Master bowyer
Innlegg: 3088
Registrert: 29 mai 2007, 23:17
Bosted: Trautskogen
Sted: Trautskogen

Re: Lengdeskyting 21.april !!!!!!!

Legg inn av nidrinr »

hehe, og først nå fikk jeg med meg at jeg ikke skal til vestlanget men bare en svipptur oppi daln' :lol:
SilentG2
Mester
Innlegg: 376
Registrert: 18 feb 2009, 00:58

Re: Lengdeskyting 21.april !!!!!!!

Legg inn av SilentG2 »

Hurra og takk for en HERLIG dag oppi gudbransdalen....

Det er kjempegøy, og jeg må skyte med muskler og ikke strikkepinner, da jeg skjøyt lenger med standardpil enn flight..

Takk til laugen og Co, som atter en gang har laget et fint arrangement.
nidrinr
Master bowyer
Innlegg: 3088
Registrert: 29 mai 2007, 23:17
Bosted: Trautskogen
Sted: Trautskogen

Re: Lengdeskyting 21.april !!!!!!!

Legg inn av nidrinr »

Akkurat hvor mange rekorder det ble satt har jeg ikke helt oversikt over enda, men det var mange. Tar vi med antall personlige rekorder blir tallet enda penere. Laugen, dere kan å arrangere stevner. Applaus for flott arrangement :)
nidrinr
Master bowyer
Innlegg: 3088
Registrert: 29 mai 2007, 23:17
Bosted: Trautskogen
Sted: Trautskogen

Re: Lengdeskyting 21.april !!!!!!!

Legg inn av nidrinr »

..Og da har jeg gjort noen oppdateringer på norwegianwarbows-sida. Hvis det er noen som husker mer rekorder enn de jeg skreiv opp er det bare å si fra. Magne, har du noe info om den bua du skaut 333 meter med? -Den var vel laminert så vidt jeg husker, eller tar jeg feil?
Brukeravatar
Kviljo
Master bowyer
Innlegg: 3657
Registrert: 09 jan 2006, 01:15
Bosted: Lista
Kontakt:

Re: Lengdeskyting 21.april !!!!!!!

Legg inn av Kviljo »

Pssst: tror du glemte å endre buetype, skytter og buemaker under 333-skuddet...? Eller er det slik at godeste Torske dro til med ny hasselmonster-rekord?
- Ivar Malde
mob: 991 55 405

Kviljo Buemakeri
nidrinr
Master bowyer
Innlegg: 3088
Registrert: 29 mai 2007, 23:17
Bosted: Trautskogen
Sted: Trautskogen

Re: Lengdeskyting 21.april !!!!!!!

Legg inn av nidrinr »

Jepp, Nils fikk til 333 med hasseln'. Artig at begge de to lengste skudda var 333 meter. Nils satte uansett ny heltrebue-rekkord, men jeg er usikker på om Magnes bue var laminert eller ikke. Jeg mener å huske at den var det, men jeg kan ta feil. Om den var laminert er det fortsatt et fantastisk skudd, men ikke lenger enn 370 meter..

Så på adelskalendern på NL-sida, og der trengs det mange nye noteringer. Skal vi forresten skrive opp en tilsvarende adelskalender for standardpil?
SilentG2
Mester
Innlegg: 376
Registrert: 18 feb 2009, 00:58

Re: Lengdeskyting 21.april !!!!!!!

Legg inn av SilentG2 »

nidrinr skrev: Skal vi forresten skrive opp en tilsvarende adelskalender for standardpil?

JAJAJA
Brukeravatar
Hardwood
Master bowyer
Innlegg: 1762
Registrert: 19 mai 2009, 22:28
Sted: Sande i Sunnfjord

Re: Lengdeskyting 21.april !!!!!!!

Legg inn av Hardwood »

Hei og takk for laget, folkens ! Enig, Laugen- gjengen lagde nok et supert arrangement !
Daniel, Magne sin bue er laminert. Hviteik/jatoba. Han har ikke målt den, men tipper den er 75 pund.
Gratulerer til Magne og Nils ! Og til Åse, som ble første kvinne over 300 meter. Igjen. Men denne gangen offisielt ! 306m. Og ikke minst gratulerer Daniel, med rekord for Standardpil ! 228 mmeter, det skulle vel bli...249 yards ?
nidrinr
Master bowyer
Innlegg: 3088
Registrert: 29 mai 2007, 23:17
Bosted: Trautskogen
Sted: Trautskogen

Re: Lengdeskyting 21.april !!!!!!!

Legg inn av nidrinr »

Utrolig artig med så mange gode lengder det ble. Må innrømme at man virkelig blir inspirert til å spikke mer etter ei helg som dette :)

-Akkurat nå er jeg bare veldig støl :lol:
Brukeravatar
Hardwood
Master bowyer
Innlegg: 1762
Registrert: 19 mai 2009, 22:28
Sted: Sande i Sunnfjord

Re: Lengdeskyting 21.april !!!!!!!

Legg inn av Hardwood »

Vi bør nok lage egen adelskalender for standardpil også.
Ingis
Mester
Innlegg: 676
Registrert: 05 jul 2006, 00:09
Bosted: 3340
Sted: Åmot,Buskerud

Re: Lengdeskyting 21.april !!!!!!!

Legg inn av Ingis »

Utrolig artig å få være med på dette, selv om jeg personlig nok ikke er den som skyter lengst. Konkurrere med seg selv kan også være givene, og jeg er fornøyd med to personlige rekorder.
Adelskalender for "Standard Pil" bør vi absolutt ha. :)
"Back to nature!"
Svar