To bueklasser i lengdeskyting.

ALt som har med lengdeskyting å gjøre!
Brukeravatar
Vibeke
Mester
Innlegg: 157
Registrert: 11 mar 2010, 09:49
Bosted: Hamar

Re: To bueklasser i lengdeskyting.

Legg inn av Vibeke »

Are skrev:
Oddbjørn skrev:Jeg har "lige" snakket med oldermannen i det Fynske Buemagerlauget, på telefon. Når de sier langbue så mener de både flate og runde buer, så skulle det være avklart. Fra nå av godtar de også delte buer så lenge det er naturmaterialer.
Her er resultater fra de forskjellige års skydninger. Oddbjørn
http://www.buemagerlauget.dk/index.php? ... Itemid=143
Men rekurvering godtar de ikke. Har forresten lett etter resultatlista deres fra i fjor uten å finne den.

Skal vi begynne å måle styrken på buene i tllegg til å dele opp i en bunke klasser blir det grusomt mange klasser.

En annen diskusjon er kanskje om vi skal blåse i kjønnsinndeling hvis vi skal dele oppi buestyrke.
Ser ingen grunn til begge deler, får være grenser for hvor mye inndeling en skal ha...
Moen
Mester
Innlegg: 1372
Registrert: 29 mar 2008, 14:47
Bosted: Tangen
Sted: Tangen
Kontakt:

Re: To bueklasser i lengdeskyting.

Legg inn av Moen »

Vibeke skrev:Ser ingen grunn til begge deler, får være grenser for hvor mye inndeling en skal ha...
:wink:
Brukeravatar
Lurz
Master bowyer
Innlegg: 1852
Registrert: 04 feb 2006, 15:37
Sted: Kristiansand

Re: To bueklasser i lengdeskyting.

Legg inn av Lurz »

nidrinr skrev:I grunn er det vel den enkleste måten å gjøre det på. Men dette er vel en ide til en årlig lengdesamling? I andre samlinger må vel arrangør stå for valg av klasser.
Gjerne det. (også) Men tanken min var at vi skøyt de to offisielle klassene vi har på fx NM. Og at de som gjerne ville ha en måling opp mot en eller annen internasjonal klasse kunne få det målt og kontrollert hvis de selv dokumenterte kravene i klassen.
"If it breaks you get to keep both parts"
nidrinr
Master bowyer
Innlegg: 3088
Registrert: 29 mai 2007, 23:17
Bosted: Trautskogen
Sted: Trautskogen

Re: To bueklasser i lengdeskyting.

Legg inn av nidrinr »

Jeg ser ikke noe feil med å gjøre det på den måten, men da må vel kravet til annonsering inneholde tekst som "alle klasser velkomne, regler og registrering etter interesse" eller tilsvarende. -I hvert fall på lengdekonkurranser der resultat skal bli tellende. Jeg har et håp om at det er mulig å få inn litt ekstra lengdeskyting på NM, lørdag kveld eller tidlig søndags mårran. Litt som en egen konkurranse som ikke er del av NM, men er annonsert og gjeldende i fht. gjennomføring så den teller offisielt til rekorder. (Det skal ikke kræsje med konkurransene i NM)
Svar