NM Lengdeskyting med glassfiber

ALt som har med lengdeskyting å gjøre!
Jacob97
Mester
Innlegg: 613
Registrert: 10 mar 2010, 21:42
Bosted: Stovner
Sted: Oslo

Re: NM Lengdeskyting med glassfiber

Legg inn av Jacob97 »

+ hvilken buetype/buemerke som er best.
Moen
Mester
Innlegg: 1372
Registrert: 29 mar 2008, 14:47
Bosted: Tangen
Sted: Tangen
Kontakt:

Re: NM Lengdeskyting med glassfiber

Legg inn av Moen »

Ang NM lengdeskyting, så er det vel ingen ting i veien for å danne f eks: "Norske Lengdeskyttere" eller: "Norwegian FlightShooters"? Det siste klnger jo godt i våre Norske ører, eller hur :lol: ? Er vel ikke værre å få godkjendt en Norgesrek i f eks 40# Compound, enn hva det er for langbue? Hvordan er dette i forhold til NL og NBSF? Blir f eks Norgesrekorden til Ivar reg hos NBSF?
Brukeravatar
Kviljo
Master bowyer
Innlegg: 3657
Registrert: 09 jan 2006, 01:15
Bosted: Lista
Kontakt:

Re: NM Lengdeskyting med glassfiber

Legg inn av Kviljo »

Lengdeskytinga som skjer i NL, forblir i NL ;)
- Ivar Malde
mob: 991 55 405

Kviljo Buemakeri
Brukeravatar
Lurz
Master bowyer
Innlegg: 1852
Registrert: 04 feb 2006, 15:37
Sted: Kristiansand

Re: NM Lengdeskyting med glassfiber

Legg inn av Lurz »

Hva er forresten klassene i lengde i NBF? Vi (NL) er jo med der, kunn vel vert gildt å få den som offisiell norgesrekord i trad også? (Historisk rekorden blir jo uansett i NL :D )
"If it breaks you get to keep both parts"
Moen
Mester
Innlegg: 1372
Registrert: 29 mar 2008, 14:47
Bosted: Tangen
Sted: Tangen
Kontakt:

Re: NM Lengdeskyting med glassfiber

Legg inn av Moen »

Hva er forresten klassene i lengde i NBF?
Eksisterer det noe i det hele tatt, da? Jeg finner ikke en tøddel om det på sidene deres..
Brukeravatar
Hardwood
Master bowyer
Innlegg: 1762
Registrert: 19 mai 2009, 22:28
Sted: Sande i Sunnfjord

Re: NM Lengdeskyting med glassfiber

Legg inn av Hardwood »

Nei, nettopp ! Det var det jeg forsøkte å ta opp nder Langbuelagets post på forumet før NM. Men jeg fikk ingen respons på det. Hvis NL er med i forbundet, burde de også registrere rekorder i historisk klasse også, synes jeg. Gjerne i både presisjon og lengde. Burde vel være mulig å få til ?
Brukeravatar
Lurz
Master bowyer
Innlegg: 1852
Registrert: 04 feb 2006, 15:37
Sted: Kristiansand

Re: NM Lengdeskyting med glassfiber

Legg inn av Lurz »

Historisk er ikke offisiell klasse i NBF. Alle våre ev rekorder blir notert som trad. Vi skyter under trad i NBF sine stevner, men vi kan be om å få notert en H for historisk sammen med resultatet. Mange arraangører er dårlige til å følge det opp, og desverre er vi også for dårlige til å huske å be om det. :oops:
Det er vel ingen som skyter lengde i recurve og støttehjul da. Må vel være noen som tar et initiativ......
"If it breaks you get to keep both parts"
Moen
Mester
Innlegg: 1372
Registrert: 29 mar 2008, 14:47
Bosted: Tangen
Sted: Tangen
Kontakt:

Re: NM Lengdeskyting med glassfiber

Legg inn av Moen »

Det er vel ingen som skyter lengde i recurve og støttehjul da. Må vel være noen som tar et initiativ......
Joda, jeg gjør det nå... Hvordan eventuelle rekorder skal behandles, eller godkjennes bør en da få vite fra NBF, skulle en tro?
Brukeravatar
Hardwood
Master bowyer
Innlegg: 1762
Registrert: 19 mai 2009, 22:28
Sted: Sande i Sunnfjord

Re: NM Lengdeskyting med glassfiber

Legg inn av Hardwood »

Lurz : Jeg deltok på mine to første konkurranser i vinter, i Førde. Da passet jeg på å si i fra til dem at det skulle stå "H" bak resultatet mitt. Det gikk såpass bra at jeg havnet på "10 på topp" - lista i NBF i Trad - klassen, men tror du "H" en fulgte med ? Å nei, da...... Der står det ingen ting om at jeg skjøt med historisk utstyr. Sånn er det tydeligvis. Jeg synes det er på tide å få forbundet til å anerkjenne Historisk klasse ! Som Truls Erik Dahl sa : Compund og glassrecurve har noen tiårs historie, men vi har 10 000....
Brukeravatar
Lurz
Master bowyer
Innlegg: 1852
Registrert: 04 feb 2006, 15:37
Sted: Kristiansand

Re: NM Lengdeskyting med glassfiber

Legg inn av Lurz »

Moen: Vi må vel få NBF til å arrangere en godkjent lengdeskyting----- :oops:
Hardwood: Som jeg sa :evil: Ikke annet å gjøre enn å mase, mase mase ....... :evil:
"If it breaks you get to keep both parts"
Jacob97
Mester
Innlegg: 613
Registrert: 10 mar 2010, 21:42
Bosted: Stovner
Sted: Oslo

Re: NM Lengdeskyting med glassfiber

Legg inn av Jacob97 »

Lurz skrev:Moen: Vi må vel få NBF til å arrangere en godkjent lengdeskyting----- :oops:
Hardwood: Som jeg sa :evil: Ikke annet å gjøre enn å mase, mase mase ....... :evil:
eller få noen av dere inn i nbf sitt styre som kunne trenge noen med hjerne. (og historisk bue :mrgreen: )
Moen
Mester
Innlegg: 1372
Registrert: 29 mar 2008, 14:47
Bosted: Tangen
Sted: Tangen
Kontakt:

Re: NM Lengdeskyting med glassfiber

Legg inn av Moen »

Jeg spurte NBF v/Morten Wilmann om hva som skulle til for å få godkjendt en Norsk rekord i lengde skyting. Og hvordan skal dette organiseres/løses med tanke på
registrering ved fremtidige arrangementer? Og fikk dette som svar:
Hei,
Vårt forbund organiserer - som kjent - ikke lengdeskyting (flight), i alle fall ikke foreløpig.

Rent formelt må et evnt. stevne innen skytegrenen arrangeres av et av våre organisasjonsledd, og det må meldes inn til FITA en måned i forkant av arrangementet gjennom vårt forbund.

Mvh
Morten B. wilmann
Gen.sek.
Brukeravatar
Hardwood
Master bowyer
Innlegg: 1762
Registrert: 19 mai 2009, 22:28
Sted: Sande i Sunnfjord

Re: NM Lengdeskyting med glassfiber

Legg inn av Hardwood »

Se det... NL er vel å definere som "Ett av våre organisasjonsledd" ? Sa han ingen ting om hva som kreves av dommere / fagpersoner til å godkjenne rekorder ?
Moen
Mester
Innlegg: 1372
Registrert: 29 mar 2008, 14:47
Bosted: Tangen
Sted: Tangen
Kontakt:

Re: NM Lengdeskyting med glassfiber

Legg inn av Moen »

Nei. Dette er alt som sto å lese. Man kan vel anta at "våre" dommere, eller de som har deltatt på 2 eller flere lengdekonkurranser, er kapable til å dømme/arrangere? Jeg vet ikke hvor den regelen om 2 deltakelser kom fra, men det vet da sikker de av dere som har vært med fra starten? Are, Truls, Ivar...?
Men når greia er å annonsere hor FITA èn mnd før konkurransen, er det jo ikke noe problem.
I høst blir det i alle fall arrangert lengdeskyting på Tangen. Og for aller (så vidt jeg vet) første gang , med vinstraku, støttehjul og andre mer eller mindre sinnsyke kreasjoner :lol:
Brukeravatar
Lurz
Master bowyer
Innlegg: 1852
Registrert: 04 feb 2006, 15:37
Sted: Kristiansand

Re: NM Lengdeskyting med glassfiber

Legg inn av Lurz »

Moen skrev:Man kan vel anta at "våre" dommere, eller de som har deltatt på 2 eller flere lengdekonkurranser, er kapable til å dømme/arrangere?
Vil deverre ikke være helt overbevist om det, på et approbert stevne. Skulle ikke forundre meg det minste om en må ha godkjete FITA/forbunds-dommere, med kurs og godkjenning og greier.
NL er litt mindre byråkratisk. Såvidt jeg husker så var det med to deltagelser noe vi bare ble enige om for at de som arrangerte, kontrollerte, målte skulle ha et min av peil, samtidig som vi ikke gjorde det for vansklig ........... :mrgreen:
"If it breaks you get to keep both parts"
Svar