Gullregn (et helt tre) vurderes gitt bort

salg av bueutstyr.

Moderator: GreenMan

Forumregler
Når utstyr er solgt skal forfatter av innlegget endre tittelen til [solgt]forumtittel. Moderator har rett til å endre status etter en hvis stund. Ikke gjør en salgstråd til diskusjoner. Kun svar på tråden som har med salget å gjøre vil bli godtatt.
Svar
ahildershavn
Nybegynner
Innlegg: 2
Registrert: 08 jun 2016, 22:37
Bosted: Kristiansand

Gullregn (et helt tre) vurderes gitt bort

Legg inn av ahildershavn »

Hei,

Jeg har en relativt stor gullregn stående i hagen min og nå har det seg sånn at jeg vurderer å bygge en terrasse under. Med en 4mnd mnd gammel baby som snart skal krabbe rundt der, så vil jeg ta noen forholdsregler selv om det er kort vei til sykehuset fra der jeg bor. Treet har flere greiner som er passe rette og med godt over 10 cm i diameter. Treet befinner seg forøvrig i Kristiansand.

Jeg kom tilfeldigvis over dette forumet og tenkte at noen her inne kanskje leter etter emner til å lage bue med. Derfor vurderer jeg å gi bort hele treet under visse forutsetninger:

1.) Du må komme og kappe treet selv og kjøre bort kvist/avkapp fra hagen min(kort vei til søppelfyllinga). Stubben kan bli værende for den havner bak et gjerde.
2.) Jeg vil gjerne ha en god pris på en håndlaget bue, eller noe annet (skål) laget av gullregn. Men dette er ikke noe must.

Gi beskjed dersom det er noen som er interessert.

Ps: Jeg har bilder av treet, men fikk bare feilmelding når jeg prøvde å legge det inn i forumet her.Gi meg beskjed så kan jeg sende det per epost.
Brukeravatar
Lurz
Master bowyer
Innlegg: 1852
Registrert: 04 feb 2006, 15:37
Sted: Kristiansand

Re: Gullregn (et helt tre) vurderes gitt bort

Legg inn av Lurz »

Det kan være av intresse ja!
Men jeg må nesten se treet og vurdere om det er noen buer der først.
Og ikke minst om jeg har kapasitet til å felle/dele det opp :shock:
Sender deg et PM med epostadresse.
"If it breaks you get to keep both parts"
Brukeravatar
dagsunde
Master bowyer
Innlegg: 1325
Registrert: 28 jun 2007, 16:33
Bosted: Arendal
Sted: Arendal
Kontakt:

Re: Gullregn (et helt tre) vurderes gitt bort

Legg inn av dagsunde »

Og hvis ikke Lars har tid, så stiller jeg meg i kø...

:D
--
Dag.

Brestanda boga, brennanda loga,
gínanda ulfi, galandi kráku,
rýtanda svíni, rótlausum viði,
vaxanda vági, vellanda katli
skyli manngi trúa!
Brukeravatar
Are
kaptein
Innlegg: 2370
Registrert: 09 jan 2006, 23:18
Bosted: Kragero
Sted: Kragerø
Kontakt:

Re: Gullregn (et helt tre) vurderes gitt bort

Legg inn av Are »

Og hvis en av dere kapper det ned, håper jeg ar jeg kan overta noe kapp som ikke egner seg til bue :-)


Sent from my iPhone using Tapatalk
Hirðmaðr skal oc æiga ... hanðboga með þrim tylftum broðða.” Hirdskråen
ahildershavn
Nybegynner
Innlegg: 2
Registrert: 08 jun 2016, 22:37
Bosted: Kristiansand

Re: Gullregn (et helt tre) vurderes gitt bort

Legg inn av ahildershavn »

Jeg har nå hatt besøk av noen drevne buemakere som dessverre kunne fastslå at treet ikke har noen emner til bue i seg. Det var litt for mye kvist.

Vel, treet skal uansett kappes. Dersom noen er interessert i det for å bruke det til å lage andre ting enn buer så gi beskjed. Treet har ganske stor diameter nede, så det er sikkert mulighet for et par fine treskåler der. I så fall vil jeg kjøpe en av dem,

mvh,
Andreas
Svar