Blinkspisser med tange

salg av bueutstyr.

Moderator: GreenMan

Forumregler
Når utstyr er solgt skal forfatter av innlegget endre tittelen til [solgt]forumtittel. Moderator har rett til å endre status etter en hvis stund. Ikke gjør en salgstråd til diskusjoner. Kun svar på tråden som har med salget å gjøre vil bli godtatt.
Svar
Brukeravatar
Kviljo
Master bowyer
Innlegg: 3657
Registrert: 09 jan 2006, 01:15
Bosted: Lista
Kontakt:

Blinkspisser med tange

Legg inn av Kviljo »

Jeg har sett en stund etter tange-spisser som kan passe til trepiler, men har så langt ikke kommet over noe. De til karbon- og aluminiumspiler har gjerne for liten diameter og for tykk tange.

Så, sist høst fikk jeg lagd noen spisser etter eget design. Hodet har diameter på 8mm, mens tangen er 32mm lang og 3mm tykk. Monteringen er altså ganske enkel: borre et 3mm hull i skaftet, og lime spissen inn. Så kan man etterpå file ned enten spissen eller skaftet for å gjøre overgangen jevn. Slik sett passer de nær sagt alle skaft-diametre. Totallengden på spissene er 4,5cm. 77 grains.

Fine til f.eks litt store flightpiler, tyrkiske/asiatiske blinkpiler, eller bare om man vil prøve tange-spisser istedet for de vanlige fal-spissene.

De koster 14,- for stykket.

Bilde
- Ivar Malde
mob: 991 55 405

Kviljo Buemakeri
Brukeravatar
GreenMan
Snikende platebein
Innlegg: 1294
Registrert: 08 jan 2006, 15:00
Bosted: Oslo
Sted: Oslo
Kontakt:

Re: Blinkspisser med tange

Legg inn av GreenMan »

De så ganske så kule og ikke minst kjekke ut.Må nesten teste ut - regner med at du tar med noen på inne-NM?
Stian Green
"Sann bueskyting er enkel"
Brukeravatar
Kviljo
Master bowyer
Innlegg: 3657
Registrert: 09 jan 2006, 01:15
Bosted: Lista
Kontakt:

Re: Blinkspisser med tange

Legg inn av Kviljo »

Det satser jeg på. Ellers blir det ikke mer enn 20,- i porto for f.eks et brev med 12 spisser, om du skulle trenge de før :)
- Ivar Malde
mob: 991 55 405

Kviljo Buemakeri
nilstor
Mester
Innlegg: 554
Registrert: 09 jan 2006, 09:53
Sted: Levanger, Norway

Re: Blinkspisser med tange

Legg inn av nilstor »

Gode spisser dette, ja. Har brukt noen sånne på bambuspiler til en 60# koreansk bue. Skjøt - ved et skjebnens forunderlige lune - en slik en gjennom sikkerhetsnettet og inn i murveggen bak. Det ble hull i veggen, men ingen merker på spissen ...

Etter litt liming, ble pilen forresten så god som ny.

De har en form som gir relativt liten motstand i sikkerhetsnettet og forsåvidt alt mulig annet (min personlige "rekord" er gjennom nettet, gjennom en ribbe i ribbeveggen bak, samt tydelig merke i murveggen. Får gi tommelringen skylden!). Så en viss omtanke anbefales. Ellers funker de utmerket, og er lette å montere.
"And he was clad in cote and hood of greene.
A sheef of pecock arrwes, bright and keene,
.....
His arrwes drouped not with fetheres lowe,
And in his hand he bare a mighty bowe."
Svar