Recurve bue ønskes kjøpt

salg av bueutstyr.

Moderator: GreenMan

Forumregler
Når utstyr er solgt skal forfatter av innlegget endre tittelen til [solgt]forumtittel. Moderator har rett til å endre status etter en hvis stund. Ikke gjør en salgstråd til diskusjoner. Kun svar på tråden som har med salget å gjøre vil bli godtatt.
Moen
Mester
Innlegg: 1372
Registrert: 29 mar 2008, 14:47
Bosted: Tangen
Sted: Tangen
Kontakt:

Re: Recurve bue ønskes kjøpt

Legg inn av Moen »

Gang det med hva du vil, du. Jeg har til gode å betale over 23% i frakt, pakking osv i forhold til katalogprisen når jeg har handlet med junaiten. Hvor mye jeg sparer på egenfortolling, vet jeg ikke, men tror ikke det er hundrelappen engang. Jeg fikk en Samik Hunter i posten for én uke siden og den kostet meg nøyaktig 1494 norske kroner. Tollgebyret på 75,- har jeg da ikke tatt med;-)
Arniz
Nybegynner
Innlegg: 11
Registrert: 09 des 2012, 00:24
Bosted: Trondheim

Re: Recurve bue ønskes kjøpt

Legg inn av Arniz »

dagsunde skrev:
Du sa selv at du ville ha en bue i naturmateriale, og alle de buene du linket til har glassfiber-laminat i lemmene.
Det betyr bare at trådstarter ble en fornuftig kar på "no time":lol:
Jeg har nok endt opp med å tillate meg å ha glassfiberlaminat i lemmene...

Når det er sagt så lurer jeg på hvilke leverandører som dere har erfaringer med, både fra England, USA, Tyskland... etc. Jeg er student på heltid, så jeg ønsker selvfølgelig så god bue jeg kan for opptil ca 2 000 kr. Takker stort for tilbakemeldinger :-D
Edit: Ta en titt på denne. Du får 40% mere bue for penga.
Denne likte jeg godt, dravekten jeg tenker meg er ca 40 pund, den var i "backorder", tar sikkert ikke så veeldig lang tid da uansett...

Hva er egentlig snittet for dravekt hos folk? bare sånn ca... Jeg anser meg selv som nogenlunde sterk og tenker at 40 pund blir ikke så tungt, men så skal jeg jo skyte mange ganger på rad også...
- Arne R.
Brukeravatar
GreenMan
Snikende platebein
Innlegg: 1294
Registrert: 08 jan 2006, 15:00
Bosted: Oslo
Sted: Oslo
Kontakt:

Re: Recurve bue ønskes kjøpt

Legg inn av GreenMan »

Moen skrev:
Edit: Ta en titt på denne. Du får 40% mere bue for penga.
$231+$19 i frakt (3-5 dager)=1495 norske penger;-)
x 1,25 - tollfritt er ikke det samme som momsfritt ;)
Stian Green
"Sann bueskyting er enkel"
Moen
Mester
Innlegg: 1372
Registrert: 29 mar 2008, 14:47
Bosted: Tangen
Sted: Tangen
Kontakt:

Re: Recurve bue ønskes kjøpt

Legg inn av Moen »

Hvor i all verden har jeg skrevet dét? Om DU ikke krever refusjon for avgifter betalt til utland, betyr det ikke at jeg ikke gjør det;-)

Sent from my GT-P5100 using Tapatalk 2
Oddbjørn
Master bowyer
Innlegg: 1790
Registrert: 14 mai 2006, 19:30
Bosted: Tonsberg
Kontakt:

Re: Recurve bue ønskes kjøpt

Legg inn av Oddbjørn »

Quicks archery i England er greie å handle med. Jeg har kjøpt varer fra dem i 20 år.
http://www.quicksarchery.co.uk/superbas ... ld+recurve
MalaWolf
Mester
Innlegg: 1304
Registrert: 08 apr 2009, 17:54
Bosted: Hjemme
Sted: Oslo

Re: Recurve bue ønskes kjøpt

Legg inn av MalaWolf »

Glassfiberlaminert recurve , tradisjonell - dvs ikke festemulighet for dempere, stabilisatorer etc .. da ville jeg ha kjøpt en billig grei sak - dårlig kvalitet kan forekomme - to av mine har delaminert seg .. hehe .. MEN - skjer det får du ny uten omkostninger .. kan du reise til Horten er det 1890,- for hele skiten.

http://www.pilogbue.com/Shop/Product/Sa ... 0#40%23/RH

Jeg har skutt mye gode skudd med denne ;-)

Bilde
Arniz
Nybegynner
Innlegg: 11
Registrert: 09 des 2012, 00:24
Bosted: Trondheim

Re: Recurve bue ønskes kjøpt

Legg inn av Arniz »

Etter å undersøkt temaet dravekt litt nøyere, så tenker jeg å skaffe meg en 50# eller 55# bue. Jeg veier 82 kg og trener iblant, så en slik bue burde ikke være for tung ihvertfall.

Buen som jeg har siklet litt på, en Samick Red Stag T/D: http://www.tradtecharchery.com/samick-r ... escription
- Arne R.
Brukeravatar
Aurvandil
Bueskytter
Innlegg: 41
Registrert: 10 mar 2011, 11:34
Bosted: Buskerud

Re: Recurve bue ønskes kjøpt

Legg inn av Aurvandil »

Jeg ville anbefalt deg å prøvetrekke et par buer med forskjellig dravekt først. Musklene man bruker til bueskyting er en del forskjellig fra muskler de fleste bruker så det kan være 50 blir for mye for fort, husk at du skal kunne være avslappet så du får siktet også ikke bare trekke og slippe i samme sekundet.
Jeg har opplevd at folk som er sterkere enn meg har hatt trøbbel med å trekke buene mine, rett og slett fordi de ikke har trent de musklene som bueskyttere er avhengig av.
At kveldi skal dag leyfa,
konu, er brennd er,
mæki, er reyndr er,
mey, er gefin er,
ís, er yfir kemr,
öl, er drukkit er.
-Hávamál, vísa 81
Arniz
Nybegynner
Innlegg: 11
Registrert: 09 des 2012, 00:24
Bosted: Trondheim

Re: Recurve bue ønskes kjøpt

Legg inn av Arniz »

Kjipt å skjelve når man er i ankerposisjon ja... Skulle gjerne ha prøvd, akkurat nå har jeg ikke noen bue tilgjengelig å prøve, men skal teste med noen spesielle øvelser på treningsstudio senere, bare for å få en indikasjon.

Å hvis jeg kjøper Take-Down, så er det jo ikke så vanskelig å bytte lemmene når jeg har blitt sterkere :-D
- Arne R.
Brukeravatar
Aurvandil
Bueskytter
Innlegg: 41
Registrert: 10 mar 2011, 11:34
Bosted: Buskerud

Re: Recurve bue ønskes kjøpt

Legg inn av Aurvandil »

Det er det praktiske med slike buer ja, gjorde det samme med compounden min.

Hvis du har en bueklubb i nærheten kan du kanskje snakke med dem og prøvetrekke noen buer?
At kveldi skal dag leyfa,
konu, er brennd er,
mæki, er reyndr er,
mey, er gefin er,
ís, er yfir kemr,
öl, er drukkit er.
-Hávamál, vísa 81
Arniz
Nybegynner
Innlegg: 11
Registrert: 09 des 2012, 00:24
Bosted: Trondheim

Re: Recurve bue ønskes kjøpt

Legg inn av Arniz »

MalaWolf skrev:Glassfiberlaminert recurve , tradisjonell - dvs ikke festemulighet for dempere, stabilisatorer etc .. da ville jeg ha kjøpt en billig grei sak - dårlig kvalitet kan forekomme - to av mine har delaminert seg .. hehe .. MEN - skjer det får du ny uten omkostninger .. kan du reise til Horten er det 1890,- for hele skiten.

http://www.pilogbue.com/Shop/Product/Sa ... 0#40%23/RH

Jeg har skutt mye gode skudd med denne ;-)
Vet du noe om Samick Stingray? http://www.pilogbue.com/Shop/Product/Sa ... 3-LH/12420
- Arne R.
Brukeravatar
Lurz
Master bowyer
Innlegg: 1855
Registrert: 04 feb 2006, 15:37
Sted: Kristiansand

Re: Recurve bue ønskes kjøpt

Legg inn av Lurz »

Bare vær obs på navnet i linken "Samick-Fieldbow-Stingray-40%23-LH/12420"
LH= left hand. Er du venstreskytter? Buer med pilhylle er i høyre og venstre modeller.
Spør du etter RH ser det ut som de ikke har 40# tilgjenglig, bare 35#
Kjenner ikke buen, (eller butikken) men kanskje mer her?
Samic stingray: http://www.oldbow.com/samick_stingray_recurve_bow.htm
"If it breaks you get to keep both parts"
Oddbjørn
Master bowyer
Innlegg: 1790
Registrert: 14 mai 2006, 19:30
Bosted: Tonsberg
Kontakt:

Re: Recurve bue ønskes kjøpt

Legg inn av Oddbjørn »

Vet ikke hvor lang pil du trekker, men når det gjelder"fabrikkbuer" bør du ikke gå noe kortere enn 60 tommer AMO hvis trekklengden er 28" eller mer. Hvis trekklengden er mer enn buen er designet for vil den blI veldig tung å trekke på slutten av draget, på godt norsk heter det stacking.
Brukeravatar
Hardwood
Master bowyer
Innlegg: 1762
Registrert: 19 mai 2009, 22:28
Sted: Sande i Sunnfjord

Re: Recurve bue ønskes kjøpt

Legg inn av Hardwood »

Blande de aktive eliteskytterne i landet er det vanligst med en dravekt på 40 tallet. da snakker jeg om recurve, compound er ,litt annerledes siden de har let off.Og det er sterke, veltrente folk. Jeg anbefaler deg å chille ned litt på ønsket om høy dravekt og satse på 30 eller 35 pund. En slik bue leverer varen mer enn godt nok, og vil gi deg mye glede. Kameratene også. Selv bruker jeg 35 pund til presisjon, selv om klarer 100, da kan jeg skyte mye uten å bli sliten,og klare å holde rolig og lenge nok til å treffe brukbart også. Kjekt, hvis man liker denslags
Brukeravatar
dagsunde
Master bowyer
Innlegg: 1325
Registrert: 28 jun 2007, 16:33
Bosted: Arendal
Sted: Arendal
Kontakt:

Re: Recurve bue ønskes kjøpt

Legg inn av dagsunde »

Hardwood skrev:...og klare å holde rolig og lenge nok til å treffe brukbart også. Kjekt, hvis man liker denslags...
...sa Norges beste historiske skytter... :wink:
--
Dag.

Brestanda boga, brennanda loga,
gínanda ulfi, galandi kráku,
rýtanda svíni, rótlausum viði,
vaxanda vági, vellanda katli
skyli manngi trúa!
Svar