Lyst på semi-automat låsbue? (chu ko nu)

salg av bueutstyr.

Moderator: GreenMan

Forumregler
Når utstyr er solgt skal forfatter av innlegget endre tittelen til [solgt]forumtittel. Moderator har rett til å endre status etter en hvis stund. Ikke gjør en salgstråd til diskusjoner. Kun svar på tråden som har med salget å gjøre vil bli godtatt.
Svar
Brukeravatar
Kviljo
Master bowyer
Innlegg: 3657
Registrert: 09 jan 2006, 01:15
Bosted: Lista
Kontakt:

Lyst på semi-automat låsbue? (chu ko nu)

Legg inn av Kviljo »

Jeg har lyst til å lage en til kinesisk Chu-ko-nu, men har allerede en på veggen selv, så om noen er villige til å betale meg for jobben kan dette bli en vinn-vinn-situasjon, hehe. Jeg får en artig jobb, og du får en grom redskap som er hysterisk morsom å skyte med 8)

Våpenet kan ikke settes i "ladd" posisjon, og kraften fra buen må holdes med håndmakt helt til bolten skytes. Dermed omfattes ikke kinesiske repeterende låsbuer som denne av regelverket som forbyr armbrøster.

Modellen er basert på Payne-Gallwey sin dokumentasjon fra 1905, og skyter ti stykk 8mm bolter. Det eneste man trenger gjøre er å fylle magasinet og dra håndtaket bakover og forover - semi-automat. Den på bildene er lagd av kirsebær, med bue av bambus. Den lar seg selvsagt også lages av andre treslag. Det eneste som er av metall, er stålspissene til boltene.

Ta kontakt for mer info :wink:


Bilde

Bilde

Bilde
- Ivar Malde
mob: 991 55 405

Kviljo Buemakeri
Brukeravatar
Jedi Jordal
Bueskytter
Innlegg: 82
Registrert: 03 aug 2012, 17:24
Bosted: Oslo
Sted: Oslo

Re: Lyst på semi-automat låsbue? (chu ko nu)

Legg inn av Jedi Jordal »

Å du milde så sykt stilig!!!

Bare ut fra ren nysgjerrighe hva villle en sånn en kostet?
Archers ignite!
Brukeravatar
Kviljo
Master bowyer
Innlegg: 3657
Registrert: 09 jan 2006, 01:15
Bosted: Lista
Kontakt:

Re: Lyst på semi-automat låsbue? (chu ko nu)

Legg inn av Kviljo »

Hehe, det kommer an på litt forskjellig, men uansett må man regne et par dagsverk.
- Ivar Malde
mob: 991 55 405

Kviljo Buemakeri
Svar