Bue & 10 piler, ca 65-70 år gammelt.

salg av bueutstyr.

Moderator: GreenMan

Forumregler
Når utstyr er solgt skal forfatter av innlegget endre tittelen til [solgt]forumtittel. Moderator har rett til å endre status etter en hvis stund. Ikke gjør en salgstråd til diskusjoner. Kun svar på tråden som har med salget å gjøre vil bli godtatt.
Svar
Ghostrider
Nybegynner
Innlegg: 3
Registrert: 25 jun 2012, 11:56
Bosted: Oslo

Bue & 10 piler, ca 65-70 år gammelt.

Legg inn av Ghostrider »

Jeg har bue & 10 piler, som min far fikk som liten, av en onkel, som hadde kjøpt dette mens han seilte i mellom-amerika.
Ellers vet jeg lite om historien om disse pilene & buen.
Noen som vet hva dette evt kan være verdt?
Brukeravatar
Kviljo
Master bowyer
Innlegg: 3657
Registrert: 09 jan 2006, 01:15
Bosted: Lista
Kontakt:

Re: Bue & 10 piler, ca 65-70 år gammelt.

Legg inn av Kviljo »

Det kommer helt an på hva slags bue og piler det er snakk om :) Legg gjerne ut noen bilder.
- Ivar Malde
mob: 991 55 405

Kviljo Buemakeri
Ghostrider
Nybegynner
Innlegg: 3
Registrert: 25 jun 2012, 11:56
Bosted: Oslo

Re: Bue & 10 piler, ca 65-70 år gammelt.

Legg inn av Ghostrider »

Jeg vet jo egentlig ikke hva dette er, men håper at noen her kan hjelpe. Nå har det dukket opp to piler til.. så nå er det 12 piler & bue.
Dette kan sees på Finn.no : 35681156
Jeg kan kontaktes på: mr_wvp@yahoo.no
Brukeravatar
Kviljo
Master bowyer
Innlegg: 3657
Registrert: 09 jan 2006, 01:15
Bosted: Lista
Kontakt:

Re: Bue & 10 piler, ca 65-70 år gammelt.

Legg inn av Kviljo »

Jeg syntes buen og pilene virker interessante. Hvordan er bakenden av pilene lagd? Kun en rett avslutning, eller er det fjør og/eller surringer?
Dette er nok utstyr som er lagd med tanke på salg til "turister", men samtidig ser det jo ut til å være forholdsvis forseggjort, noe som stemmer bra med hvor gammelt det er.

For et par år siden kjøpte jeg en bue fra sør-amerika hos en antikvitetsforhandler. Den er lagd av bambus, med streng av bambus, og tre piler. Dette gav jeg 1400,- for, men det var eldre gjenstander og nok i større grad del av den opprinnelige håndverkstradisjonen. Lignende utstyr fra afrika går for noe i den samme prisklassen, om det er ordentlig utstyr med en viss alder.

Når det er sagt, så skal man nok ikke se bort fra at interesserte kan by andre summer enn det jeg tipper det kan være verdt.
- Ivar Malde
mob: 991 55 405

Kviljo Buemakeri
Ghostrider
Nybegynner
Innlegg: 3
Registrert: 25 jun 2012, 11:56
Bosted: Oslo

Re: Bue & 10 piler, ca 65-70 år gammelt.

Legg inn av Ghostrider »

Takk for svar :)
Bakenden på alle 12 pilene er det du kaller surring, ikke fjær eller andre ting.
Da vet jeg iallfall litt mere :) Skulle du, eller noen andre her, komme over noe mere ang disse, setter jeg stor pris på all hjelp.
Takk for hjelpen :)
MalaWolf
Mester
Innlegg: 1304
Registrert: 08 apr 2009, 17:54
Bosted: Hjemme
Sted: Oslo

Re: Bue & 10 piler, ca 65-70 år gammelt.

Legg inn av MalaWolf »

Svar