Metall-detektor

salg av bueutstyr.

Moderator: GreenMan

Forumregler
Når utstyr er solgt skal forfatter av innlegget endre tittelen til [solgt]forumtittel. Moderator har rett til å endre status etter en hvis stund. Ikke gjør en salgstråd til diskusjoner. Kun svar på tråden som har med salget å gjøre vil bli godtatt.
Svar
Brukeravatar
Truls med bogen
Mester
Innlegg: 549
Registrert: 10 jan 2006, 15:03
Bosted: SON
Sted: Son

Metall-detektor

Legg inn av Truls med bogen »

Noen klubber ser et økende behov for å eie en metall-detektor. Med mye folk/uteskyting i terrenget går endel tid å gjenfinne piler. :oops: :evil: Har noen erfaring, tips råd?
Bilde
Brukeravatar
Kviljo
Master bowyer
Innlegg: 3657
Registrert: 09 jan 2006, 01:15
Bosted: Lista
Kontakt:

Legg inn av Kviljo »

Hva er det du lurer på?

Du kan jo sjekke http://www.metallsoker.no/
Bare husk å filtrere bort 90% av skrytet, hehe :wink:

I utgangspunktet er det helt genialt, men det kan fort bli mye spiker og korksamling dersom området er fullt av slikt fra før :roll:

De aller fleste søkerne kan skille mellom metallene, men jernspisser har lett for å høres ut som alt annet av jern. Men vanligvis er det ikke noe problem å rydde et område for skrot.
- Ivar Malde
mob: 991 55 405

Kviljo Buemakeri
Brukeravatar
Jadda
Mester
Innlegg: 195
Registrert: 22 feb 2006, 22:17
Sted: Trondheim

Legg inn av Jadda »

Har en metallsøker som jeg tengte å bruke til å søke etter bortkomne piler. Den var primært tenkt på aluminiumspiler, i den tiden jeg skjøt med disse, det er lite jern i spissen på trepilene, så man må sveipe rett over spissen for at man skal ha noen sjanse for å finne dem. Problemet er at der vi skyter er det gravet ned rør til en kunstisbane, så det biper hele tiden, men dersom du ønsker å prøve en metallsøker kan jeg ta den med til stekksta nm (dersom du skal dit da) :D
og husk. Ikke vink til pila for da logrer den.
Brukeravatar
Truls med bogen
Mester
Innlegg: 549
Registrert: 10 jan 2006, 15:03
Bosted: SON
Sted: Son

Legg inn av Truls med bogen »

Fint. Takk for den linken. Askim er ikke så langt unna. Ser at endel klubber bruker "vanlig" metallsøker. Eller? Mht ølkorker,etc... det kan jo dukke opp et og annet "Rundefunn" da Kviljo:-) Jada... det går rykter om at det kommer noen fra de sentrale strøk til Nord-Trøndelag:-)
Bilde
Brukeravatar
Kviljo
Master bowyer
Innlegg: 3657
Registrert: 09 jan 2006, 01:15
Bosted: Lista
Kontakt:

Legg inn av Kviljo »

Hehe, får satse på det som ekstrainntekt for klubben :wink:

Om det er du personlig som skal handle, så ville jeg gått for en i prisklassen 8-12. Har selv en minelab sovereign, og det er litt klasse-hopp nedover fra den har jeg inntrykk av. Men om den kun skal brukes til å finne piler, holder det nok med av de aller rimeligste til 2-3 lapper. Trenger jo ikke å søke dypt for å nå pilene.

Det er jo bare å stikke innom fyren med ei pil eller tre, så får du nok prøve. Men obs igjen, la kjøpepresset og skrytet prelle av :lol: Tar helt av egentlig, hehe :)


Forsovidt en genial bi-hobby å tråle strender og jorder :wink: Plutselig lønner det seg :D
- Ivar Malde
mob: 991 55 405

Kviljo Buemakeri
santander
Nybegynner
Innlegg: 1
Registrert: 27 mai 2008, 00:48

Re: Metall-detektor

Legg inn av santander »

kr 3000 er dyrt for en metalldetektor for å ta piler. sats heller på en bounty hunter junior til kr 800 eller en tracker 4 til kr 1700 dersom du primært skal benytte til å finne piler. de ligger jo sjelden dypere enn noen cm.

sjekk http://www.detektor.no for disse og andre metallsøkeralternativer. selv bruker jeg en Fisher F75 til kr 9000, men så benytter jeg den også primært til mynt og smykkesøking på strender og gamle tomter og da er det viktig med god diskriminasjon og rekkevidde.
Brukeravatar
Griffin
Mester
Innlegg: 892
Registrert: 22 jun 2006, 22:14

Re: Metall-detektor

Legg inn av Griffin »

Vi har en i OBS och med den så måste man svepa väldigt sakta och väldigt tätt.
Det tar ganska lång tid att hitta en pil faktiskt.

Bilde

Bilde
Svar