Kjøpe flint

salg av bueutstyr.

Moderator: GreenMan

Forumregler
Når utstyr er solgt skal forfatter av innlegget endre tittelen til [solgt]forumtittel. Moderator har rett til å endre status etter en hvis stund. Ikke gjør en salgstråd til diskusjoner. Kun svar på tråden som har med salget å gjøre vil bli godtatt.
Svar
Paleole
Nybegynner
Innlegg: 1
Registrert: 24 mar 2011, 22:14
Bosted: Oslo

Kjøpe flint

Legg inn av Paleole »

Heisann godtfolk!

Jeg er interessert i å kjøpe flint om det er noen som har flint av bra kvalitet til overs. Om ikke tar jeg gjerne imot tips til hvor man kan finne flint i nærheten av Oslo (eventuelt ved Tønsberg).
Brukeravatar
Kviljo
Master bowyer
Innlegg: 3657
Registrert: 09 jan 2006, 01:15
Bosted: Lista
Kontakt:

Re: Kjøpe flint

Legg inn av Kviljo »

Morten Kutschera ved Arkikon.no kan ganske sikkert hjelpe.
- Ivar Malde
mob: 991 55 405

Kviljo Buemakeri
MalaWolf
Mester
Innlegg: 1304
Registrert: 08 apr 2009, 17:54
Bosted: Hjemme
Sted: Oslo

Re: Kjøpe flint

Legg inn av MalaWolf »

Jeg har funnet flint i fjæra langs strendene i Vestfold, først og fremst i vikene mellom Larvik og Sandefjord. Let der hvor bekker har erodert i sanda. Nå om våren under snøsmeltinga er sjansen størst for kraftig erodering som blottlegger flintbiter :) Du kan ofte se de på lang avstand ved at bitene har hvite krittrester på seg..
Brukeravatar
Torkil
Nybegynner
Innlegg: 7
Registrert: 23 feb 2012, 12:21
Bosted: nonaas

Re: Kjøpe flint

Legg inn av Torkil »

jeg tror ikke Morten er en del av Arkikon lenger.
men at han driver privat/freelance eller va det nå en var han sa :?:

men flint kan du få fra ebay, jeg fikk en flint på størelsen med neven min av en eldre engelsk venn(eldre fordi jeg er 16 snart og han er noen og 50)

det kostet vel rundt 20 for flinten men frakten var på 3-4 ganger det dobbelte :?
mvh Torkil
MalaWolf
Mester
Innlegg: 1304
Registrert: 08 apr 2009, 17:54
Bosted: Hjemme
Sted: Oslo

Re: Kjøpe flint

Legg inn av MalaWolf »

Mitt forslag er nå at vi samler oss og organiserer en fellestur til Danmark - for å plukke flint og knappe .. DET hadde vært noe det ;-)
Brukeravatar
Are
kaptein
Innlegg: 2373
Registrert: 09 jan 2006, 23:18
Bosted: Kragero
Sted: Kragerø
Kontakt:

Kjøpe flint

Legg inn av Are »

Hvis du har lyst til å lete finner du sikkert flint i nærheten av gamle brygger. Skip som kom til Norge for å hente varer ( tømmer) hadde ofte med seg ballaststein som de dumpet når de skulle lesse. Det er ofte flint i disse haugene.
Hirðmaðr skal oc æiga ... hanðboga með þrim tylftum broðða.” Hirdskråen
Grauten
Mester
Innlegg: 337
Registrert: 24 sep 2008, 10:50
Sted: Mjøndalen

Re: Kjøpe flint

Legg inn av Grauten »

Drøbak er stedet dersom du skal lete etter flint, langs badestrendene og kaianleggene.
Intet problem er så stort eller så lite at det ikke kan løses med dynamitt.
arky
Nybegynner
Innlegg: 27
Registrert: 19 jan 2011, 21:18
Bosted: Bergen

Re: Kjøpe flint

Legg inn av arky »

Anbefaler som Ivar sa at du kontakter Morten Kutschera. Du kan kjøpe fine knakkeredskaper også fra han om det skulle være av interesse.
Svar