Ipé?

salg av bueutstyr.

Moderator: GreenMan

Forumregler
Når utstyr er solgt skal forfatter av innlegget endre tittelen til [solgt]forumtittel. Moderator har rett til å endre status etter en hvis stund. Ikke gjør en salgstråd til diskusjoner. Kun svar på tråden som har med salget å gjøre vil bli godtatt.
Svar
Brukeravatar
Christian
Mester
Innlegg: 1562
Registrert: 14 sep 2007, 22:42
Bosted: tipi
Sted: Vestby

Ipé?

Legg inn av Christian »

Noen som veit hvor man får tak i Ipé?
Olav, du må vakne. Indianarane kjem!
nidrinr
Master bowyer
Innlegg: 3089
Registrert: 29 mai 2007, 23:17
Bosted: Trautskogen
Sted: Trautskogen

Re: Ipé?

Legg inn av nidrinr »

Var det ikke snakk om noen benker i Bergen som skulle kastes..? Eller bommer jeg like hardt som på blinken nå..?
SilentG2
Mester
Innlegg: 376
Registrert: 18 feb 2009, 00:58

Re: Ipé?

Legg inn av SilentG2 »

jepp..

Alle de "nye" bussskurene i bergen hadde visstnok ipe som benkmateriale, og siden dette ikke var blitt avklart med yndighetene og visstnok skulle være "utrydningstruet" trevirke så valgte bergen komune å kreve at dem skulle byttes ut.

Husker ikke hvem som hadde ansvaret men det var en av de store reklamebyråene eller noe slikt som clearwater eller JC deoux tipper jeg... verd å få ut fingeren og sjekke
Brukeravatar
Christian
Mester
Innlegg: 1562
Registrert: 14 sep 2007, 22:42
Bosted: tipi
Sted: Vestby

Re: Ipé?

Legg inn av Christian »

men i H... Kan noen ringe Bergen?! :mrgreen:
Olav, du må vakne. Indianarane kjem!
jamar
Mester
Innlegg: 204
Registrert: 04 mar 2008, 21:03
Sted: Tromsø

Re: Ipé?

Legg inn av jamar »

Rekordbuen til Ivar hadde Ipe i buken, han forteller sikkert hvor han fikk det når han bare våkner og logger på.
Ellers foresvever det meg at Moen nevnte noe om ipe og et dansk gulv, men det er mulig jeg roter nå.
mvh jamar
Moen
Mester
Innlegg: 1372
Registrert: 29 mar 2008, 14:47
Bosted: Tangen
Sted: Tangen
Kontakt:

Re: Ipé?

Legg inn av Moen »

Det stemmer dèt, Jan M. Danskene bruker masse Ipe på terassene sine. Svenskene òg. Problemet er jo at vanvittig mye av det som selges IKKE er brukbart til buer, så det beste er jo selvsagt å reise ned å handle. Kanskje litt i overkant langt for en paparazzi fra Troms? :wink:
Ivar er "høy" på barlindstøv, og trenger ikke søvn :lol:
Brukeravatar
Kviljo
Master bowyer
Innlegg: 3657
Registrert: 09 jan 2006, 01:15
Bosted: Lista
Kontakt:

Re: Ipé?

Legg inn av Kviljo »

Ipen i lengdebuen min kom også fra et terrassebort fra Danmark. Kjipt materiale å jobbe med, men herlig når det er ferdig :)
- Ivar Malde
mob: 991 55 405

Kviljo Buemakeri
Brukeravatar
Christian
Mester
Innlegg: 1562
Registrert: 14 sep 2007, 22:42
Bosted: tipi
Sted: Vestby

Re: Ipé?

Legg inn av Christian »

Kjipt? hur så?

Fikk bare plutselig lyst til å lage ei langbue alla amazonas serru :wink: Blei litt inspirert av Thimo på paleoplanet. 88" langbue med 45"piler :twisted: :twisted: :twisted:
Olav, du må vakne. Indianarane kjem!
jamar
Mester
Innlegg: 204
Registrert: 04 mar 2008, 21:03
Sted: Tromsø

Re: Ipé?

Legg inn av jamar »

Moen skrev:Kanskje litt i overkant langt for en paparazzi fra Troms?
Eh... apropos paparazzi: Etter oppfordring kom jeg visst i, øh... skade for å , ehem... oversende den montasjen til Ivar for bruk i augustnummeret av Toxofil. :oops:
På den andre siden - kommer man seg til Tangen kommer man seg til Danmark - det er jo slett ikke så langt. Jeg trenger ikke engang forlate Gardermoen før man skal videre. Håper neste treffdato passer, forresten - jeg lurer nok med meg kameraet da óg :wink:
mvh jamar
Brukeravatar
Kviljo
Master bowyer
Innlegg: 3657
Registrert: 09 jan 2006, 01:15
Bosted: Lista
Kontakt:

Re: Ipé?

Legg inn av Kviljo »

Kjipt fordi det er så fryktelig hardt. Man må ha superskarpt verktøy og slipe det relativt ofte underveis. Det vil jo også si at det er ganske tungt å jobbe med. Helselig er det nok heller ikke.

Men det er jo lekkert materiale. Kjøpte en del av en norsk importør, men det var dårlig buemateriale. Mye fibersvingninger og annet tull.
- Ivar Malde
mob: 991 55 405

Kviljo Buemakeri
Moen
Mester
Innlegg: 1372
Registrert: 29 mar 2008, 14:47
Bosted: Tangen
Sted: Tangen
Kontakt:

Re: Ipé?

Legg inn av Moen »

jamar skrev:Eh... apropos paparazzi: Etter oppfordring kom jeg visst i, øh... skade for å , ehem... oversende den montasjen til Ivar for bruk i augustnummeret av Toxofil. :oops:
På den andre siden - kommer man seg til Tangen kommer man seg til Danmark - det er jo slett ikke så langt. Jeg trenger ikke engang forlate Gardermoen før man skal videre. Håper neste treffdato passer, forresten - jeg lurer nok med meg kameraet da óg :wink:
mvh jamar
Såhh... Jaja. Det får gå. Jeg skal nedover til Moss å leke paparazzi selv til helgen :lol: Ang treffet så maser jeg jevnt ett par ganger i uka for å få satt den datoen :roll:
nidrinr
Master bowyer
Innlegg: 3089
Registrert: 29 mai 2007, 23:17
Bosted: Trautskogen
Sted: Trautskogen

Re: Ipé?

Legg inn av nidrinr »

Blei litt inspirert av Thimo på paleoplanet. 88" langbue med 45"piler
Sett den.. Tøff sak! Ellers er nok den hvite eika (japansk?) jeg fikk en bit av fra Eirik ikke langt unna IP hverken i egenskap eller egenvekt.. Den skal nok til pers i ei laminert lengdebue den og. :)
Brukeravatar
Christian
Mester
Innlegg: 1562
Registrert: 14 sep 2007, 22:42
Bosted: tipi
Sted: Vestby

Re: Ipé?

Legg inn av Christian »

Hviteik ja, quercus hådævensis...

Det bekreftes å være særdeles hardt, spesielt hvis noen slår deg i huet med det :P

http://www.youtube.com/watch?v=9iFoeac8wLI
Olav, du må vakne. Indianarane kjem!
Svar