T-skjorter på NBF stevner

forum for medlemmer i norsk langbuelag.

Moderator: GreenMan

Svar
Brukeravatar
Gaute
Nybegynner
Innlegg: 18
Registrert: 15 sep 2006, 20:42
Sted: Krokstadelva

T-skjorter på NBF stevner

Legg inn av Gaute »

Slik jeg har forstått det, kan man delta på NBF stevner med NLL som klubb hvis man ikke er medlem av en NBF tilknyttett klubb. Stemmer dette? (hvis dette ikke stemmer er det ingen vits i å lese resten av inlegget :D )

Finnes det i såfall NLL t-skjorter eller liknende som man da kan bruke på slike stevner? NBF har jo som kjent inført en regel med krav om klubbskjorte på stevner.

Er det noen som har noen gode forslag til en enkel løsning på dette?
Brukeravatar
GreenMan
Snikende platebein
Innlegg: 1294
Registrert: 08 jan 2006, 15:00
Bosted: Oslo
Sted: Oslo
Kontakt:

Legg inn av GreenMan »

Skyt i middelalder/vikingklær ;)
Stian Green
"Sann bueskyting er enkel"
Brukeravatar
Gaute
Nybegynner
Innlegg: 18
Registrert: 15 sep 2006, 20:42
Sted: Krokstadelva

Legg inn av Gaute »

Er jo en enkel løsning det. Hadde jeg bare fått somla meg til å sy ei drakt :lol:
Brukeravatar
Are
kaptein
Innlegg: 2373
Registrert: 09 jan 2006, 23:18
Bosted: Kragero
Sted: Kragerø
Kontakt:

Legg inn av Are »

Er en historisk drakt klubbdrakta til NL. Det vil kanskje fungere som en stopper for mange skyttere.

Hva med å trykke opp noen billige t-skjorter?
Hirðmaðr skal oc æiga ... hanðboga með þrim tylftum broðða.” Hirdskråen
Brukeravatar
GreenMan
Snikende platebein
Innlegg: 1294
Registrert: 08 jan 2006, 15:00
Bosted: Oslo
Sted: Oslo
Kontakt:

Legg inn av GreenMan »

Jeg er helt enig Are, det er bare det at det kunne vært morsomt å se om bueforbundet hadde godtatt en kjortel alla middelalder/viking som klubb t-skjorte. Det må jo være mulig å få laget t-skjorter med langbuebjørnen på. Kan selges via langbue.no f.eks.
Stian Green
"Sann bueskyting er enkel"
Brukeravatar
Kviljo
Master bowyer
Innlegg: 3657
Registrert: 09 jan 2006, 01:15
Bosted: Lista
Kontakt:

Legg inn av Kviljo »

Hehe, syntes det høres ut som en god idé. Valg mellom historisk drakt eller t-skjorte med NL-logoen. Jeg er iallefall ikke i tvil om hva jeg kommer til å stille i, i så fall :D
- Ivar Malde
mob: 991 55 405

Kviljo Buemakeri
Brukeravatar
Are
kaptein
Innlegg: 2373
Registrert: 09 jan 2006, 23:18
Bosted: Kragero
Sted: Kragerø
Kontakt:

Legg inn av Are »

Hvis vi skal ha en T-skjorte, kan den da ha teksten "Tupperware på buen? - NEI TAKK"?
Hirðmaðr skal oc æiga ... hanðboga með þrim tylftum broðða.” Hirdskråen
Brukeravatar
Kviljo
Master bowyer
Innlegg: 3657
Registrert: 09 jan 2006, 01:15
Bosted: Lista
Kontakt:

Legg inn av Kviljo »

:lol:
- Ivar Malde
mob: 991 55 405

Kviljo Buemakeri
Brukeravatar
Sturlabuer
Mester
Innlegg: 342
Registrert: 13 jan 2006, 21:46
Bosted: Kana
Sted: Hurum

Legg inn av Sturlabuer »

Noen av oss vil da ha en tilføyelse: "men JA til Lakk og Lær buer" :lol:
Brukeravatar
Are
kaptein
Innlegg: 2373
Registrert: 09 jan 2006, 23:18
Bosted: Kragero
Sted: Kragerø
Kontakt:

Re: T-skjorter på NBF stevner

Legg inn av Are »

Gaute skrev:Slik jeg har forstått det, kan man delta på NBF stevner med NLL som klubb hvis man ikke er medlem av en NBF tilknyttett klubb. Stemmer dette?
Sprøsmålet ditt kan tolkes i litt flere retninger. Jeg prøver meg derfro på et litt utfyllende svar.

Skal man delta på et stevne i NBFs regi, må man være medlem i en skytterklubb tilsluttet NBF. På slike stevner må man stille med klubbdrakt.

Hvis man ikke er medlem av noen annen skyterklubb enn NL, skyter man for NL med NL sin klubbdrakt. Denne finnes for øyeblikket ikke. (sak for kommende årsmøte?)

Hvis man derimot er medlem i flere klubber tilsluttet NBF, som i Gautes og mitt tilfelle (Sverresborg bueskyttere og NL) skal man i en sesong ikke skyte for mer enn én av disse klubbene. Hardu skutt for Sverresborg tidligere i år skal du gjøre det ut sesongen. Jeg er ikke sikker på om en sesong er et kalenderår eller sommer-/vintersesong, men det er det kanskje noen andre som vet?

På den annen side, så er det sikkert ingen som arresterer deg eller kaster deg ut av stevnet hvis du bytter på feil tidspunkt. NBF vil bare ikke at folk skal flagre fram og tilbake mellom klubber hele tiden.
Hirðmaðr skal oc æiga ... hanðboga með þrim tylftum broðða.” Hirdskråen
Brukeravatar
Gaute
Nybegynner
Innlegg: 18
Registrert: 15 sep 2006, 20:42
Sted: Krokstadelva

Legg inn av Gaute »

Det var akkurat dette jeg mente.
For min del kan jeg da tydeligvis stille i den litt for trange sverresborg "Bowling" skjorta mi ut året, selv om jeg nå bor utafor Drammen.
:lol:

Men jeg vil heller gå i t-skjorte med: "Tupperware på buen min? Nei takk!" på forsiden og diger NL logo på ryggen :D
Brukeravatar
haro
Bueskytter
Innlegg: 77
Registrert: 17 jan 2006, 23:43
Sted: Drøbak
Kontakt:

Legg inn av haro »

T-skjorte med NL logoen på er jo faktisk ikke noen dårlig idé og ei heller uprøvd. Truls Erik mener jeg har fått laget noen for et par år siden så det skulle være en grei sak å orge i hop noe der.

Trur eg!

Det er mulig å kjøpe tøymerker med logoen slik at man selv kan sy den fast på sine klær. Det er bare å kontakte Truls det. Hvis han ikke er tom da... Men at dette er noe Styret i NL bør snakke om er vel klart.
-------------------
Helsing
Håkon den gode
------------------------------------------------------------------
Denne meldingen består av 100% resirkulerte elektroner.
Brukeravatar
Are
kaptein
Innlegg: 2373
Registrert: 09 jan 2006, 23:18
Bosted: Kragero
Sted: Kragerø
Kontakt:

Legg inn av Are »

Nå har jef vært inne på www.bueskyting.no pg prøvd å finne ut mer.

Det jeg fant var i Regelverk B, artikkel 107 B:
Andre stevner.
Skyteantrekk for stevner forøvrig: Skjorte/T-trøye (som dekker armhulen) eller genser og lange bukser eller skjørt, fortrinnsvis i klubbens farge eller i hvitt. Shorts kan benyttes.

Klubbantrekk (skytetrøye)skal benyttes (2006)
Dersom skytetrøye ikke kan skaffes tilveie på kort varsel, kan dispensasjon gis av Forbundsstyret etter søknad.
Treningsdresser som er klubbantrekk eller er godkjent
av NBF, er tilltatt. Sko skal benyttes. (1988)


Det ser ut som om NL må bestemme seg for hva som er klubbdrakt hvis vi skal få lov til å skyte for NL under NBF-stevner. Noe for det nye styret kanskje? Holder fremdeles en knapp på t-skjorteforslaget mitt lenger opp :lol:
Hirðmaðr skal oc æiga ... hanðboga með þrim tylftum broðða.” Hirdskråen
Brukeravatar
haro
Bueskytter
Innlegg: 77
Registrert: 17 jan 2006, 23:43
Sted: Drøbak
Kontakt:

Legg inn av haro »

YUpp :-)
-------------------
Helsing
Håkon den gode
------------------------------------------------------------------
Denne meldingen består av 100% resirkulerte elektroner.
Svar