Problemer generellt med arr. Norsk langbuelags regi.

forum for medlemmer i norsk langbuelag.

Moderator: GreenMan

Svar
Brukeravatar
Bowman
Master bowyer

Problemer generellt med arr. Norsk langbuelags regi.

Legg inn av Bowman »

Det er ikke bare valg klær som skaper debatt i NL. Det er ganske mye mer enn det. Årets NM ble ett korona NM som ble til mens vi gikk. UT og brødr,. Onsrud begynte finplanleggingen i midten av juli. 15. august var det 12 påmeldte. Vi så ikke for oss at det endelige tallet skulle bli nærmere 45 eller 50 eller hva det var. Vi jobbet hele tiden med at vi plutselig måtte avlyse. Det gjør noe med forventningene. Jeg gikk ut og ønsket folk velkommen til et NM som ville bli litt ad hoc og regnet med forståelse for det, Men nei da. Når såkalte seriøse matfolk og idrettsutøvere ankommer er det jammen ikke greit å være ad hoc. Det har plutselig slått meg at ikke alle som melder seg på våre arr, er like rause, opptatt av det sosiale og bare synes det er ok å treffe hyggelige folk. Noen av oss er såkalte idrettsutøvere (fy skamme) og noen kommer for å spise gourmetmat. Og jammen gir de pepper når ting ikke er på stell. Middelalderforeningen på Hedmark har gjort glimrende en dugnadsjobb med NL og blir tråkka på av våre medlemmer som synes at pepperet glimret med sitt fravær, pluss at ran av stedets urtehage burde vært utført uten skrupler. Mitt tilsvar med afrika og kokebananer hører selvfølgelig ikke hjemme i et seriøst tilsvar men brudd på ytringsfriheten var ikke tilstede eller for å si det på en annen måte: Bruk av Tilsvarpåytringsfriheten var definitivt innafor.
Jeg gjør meg uansett noen tanker rundt dette. Jeg tror vi må skjerpe oss. Jeg har noen ideer som jeg skal ta med styret. Jeg kommer tilbake til det.

:-)
Sist redigert av Bowman den 06 sep 2020, 14:39, redigert 1 gang totalt.
attend and listen gentlemen
that be of freeborn blood
I shall tell you of a good yeman
his name was Robin Hood
Brukeravatar
Bowman
Master bowyer

Re: Problemer generellt med arr. Norsk langbuelags regi.

Legg inn av Bowman »

NL styret skal lage et evalueringsskjema til alle arr. som foregår i vår regi. Det gjelder inneNM, 3 middelalderfestivaler, UteNM og buemakerseminaret. Deltagere bør få god tid til å evaluere arr. før de drar hjem fra arr. Dette er en god praksis som kan fange opp det som var bra og det som var dårlig. Slike evalueringer skal være anonyme. Styret ser på dette i etterkant og gjør sine forbedringer utfra det. La oss håpe at Vi får rimelig kontroll på Korona og Covid-19 kommende år, men jeg må innrømme at jeg er skeptisk til kommende sesong. Dette kan vare en stund. Styret bør gå i tenkeboksen og ha en plan B hvis vi skal holde denne foreningen samlet. Og det skal vi.
his name was Robin Hood
Brukeravatar
Bowman
Master bowyer

Legg inn av Bowman »

Hvis det er meningen at aktiviteten i Norsk Langbuelag skal foregå på dette fantastiske sosiale mediumet vårt bueforum så hadde det jo vært hyggelig med litt respons? Halllloooooo?????? :shock:
his name was Robin Hood
GreenMan
Snikende platebein
Sted: Ski
Kontakt:

Legg inn av GreenMan »

Et evalueringsskjema er kjekt - kan også gjøres digitalt anonymt.
Stian Green
"Sann bueskyting er enkel"
Brukeravatar
Lurz
Master bowyer
Sted: Kristiansand

Legg inn av Lurz »

Respons!
Når jeg ikke skreiv noe til å begynne med så var det vel at jeg oppfatta det mest som info, og en forklaring på hvorfor ting ble som de ble. Tror alle har forståelse for at avklaringer kom seinere enn vanlig og alt det der. Blei et flott nm uansett! Takk til alle! :)

Ellers tror jeg det vil være lettere å komme med inspill når det kommer konkrete forslag.
Men et inspill til evaluering. Ser ikke helt hvordan det kan bli god tid til å evaluere lengdeskyting før hjemreise. Pleier å være rimlig hektisk. Kanskje heller digitalt i etterkant som GreenMan er inne på?
"If it breaks you get to keep both parts"
Brukeravatar
Are
kaptein
Sted: Kragerø
Kontakt:

Legg inn av Are »

Dine første innlegg tolket jeg også som "til info".
Evalueringsskjema er bra, men som Lurz skriver, kan det bli litt vel hektisk.
Utformingen av det er også viktig. Både for å få folk til å svare, men også for at arrangørene skal få nyttig tilbakemelding.

Forslakseksempel
Maten:
Hva var bra?
Hva kunne vært bedre?

Sent from my iPad using Tapatalk Pro
Hirðmaðr skal oc æiga ... hanðboga með þrim tylftum broðða.” Hirdskråen
Brukeravatar
Bowman
Master bowyer

Legg inn av Bowman »

Enig i at det muligens kan bli hektisk, men det er lurt å smi mens jernet er varmt. Digitalt kan jo prøves. Vi får tenke litt.

Sent from my iPhone using Tapatalk
his name was Robin Hood
Brukeravatar
Dworan
Nybegynner

Legg inn av Dworan »

Er vel desverre slik det altid pleier være, at de som er misfornøyd skriker høyest... Var mitt første uteNM i år, så har ikke noe serlig sammenligningsgrunnlag. Syntes uansett det totalt sett var et vellykket arrangement, tatt i betraktning alle ekstra utfordringer dette året har medbrakt.
I forhold til tilbakemeldingsskjema, og forsåvidt også påmelding, ble det vel nevnt Google Docs (husker ikke av hvem). Har selv veldig gode erfaringer med dette. Er ekstremt enkelt å sette opp, og kan også gjøres helt anonymt (tilbakemelding, ikke påmelding [emoji14] ).

Sent from my HD1913 using Tapatalk

Svar