Toxofil nr1 2018

forum for medlemmer i norsk langbuelag.

Moderator: GreenMan

Svar
Brukeravatar
Lurz
Master bowyer
Innlegg: 1852
Registrert: 04 feb 2006, 15:37
Sted: Kristiansand

Toxofil nr1 2018

Legg inn av Lurz »

Da er det tid for blanke ark og fargestifter til!
Skal det bli noe blad i 2018 må det skrives, noen som har noe dere har lyst til å skrive om?
Stort & smått mottas med takk :D
Tenker en deadline sånn i siste haldel av april, men det er ingen grunn til å vente med å sette i gang.
Ta gjerne kontakt!
lars
"If it breaks you get to keep both parts"
Brukeravatar
Lurz
Master bowyer
Innlegg: 1852
Registrert: 04 feb 2006, 15:37
Sted: Kristiansand

Re: Toxofil nr1 2018

Legg inn av Lurz »

Ennå tid til å komme med stoff folkens! Ellers kan det bli en rimlig tynt utgave :shock:
"If it breaks you get to keep both parts"
Brukeravatar
Lurz
Master bowyer
Innlegg: 1852
Registrert: 04 feb 2006, 15:37
Sted: Kristiansand

Re: Toxofil nr1 2018

Legg inn av Lurz »

Da er blekka i posten!
:D

Bilde
"If it breaks you get to keep both parts"
Brukeravatar
Lars Jensen
Mester
Innlegg: 553
Registrert: 02 sep 2014, 20:51
Bosted: Tofte

Re: Toxofil nr1 2018

Legg inn av Lars Jensen »

Tusen, tusen takk for nok et flott magasin, Lurz ( og alle andre bidragsytere). VIKTIG BLEKKE!!!!!!! :!: :!: :!: :D
Kan det bøyes, kan det skytes!
Brukeravatar
Jæger
Mester
Innlegg: 1986
Registrert: 24 jun 2016, 10:08
Bosted: Kristiansand

Re: Toxofil nr1 2018

Legg inn av Jæger »

Tiltredes! Og bra pinnebueartikkel av Thor Kristian. Jeg tror det er en fin inngangsbillett til ferske buemakere å finne seg en pinne. Har gitt vekk noen tørka pinner og litt hjelp og det produseres buer og svette over en lav mokkasin :-)
The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten – Benjamin Franklin
Ingis
Mester
Innlegg: 676
Registrert: 05 jul 2006, 00:09
Bosted: 3340
Sted: Åmot,Buskerud

Re: Toxofil nr1 2018

Legg inn av Ingis »

Vårutgaven var etter min mening for tynn, men det som var av innhold var meget bra. Jeg forstår at stoff kan være en utfordring å skaffe til veie, men jeg syntes ikke vi bare skal akseptere at slik er det bare. Vi bør kanskje jobbe mer aktivt mot de som er aktive på Bueforum og som har prosjekter å fortelle om. Temaer høres ut som en god ide. Buehistorien er vel utømmelig, men selvsagt må noen ta jobben.
Vi som er medlemmer må ta ansvar å produsere stoff til Toxofil både oppfordret og uoppfordret. Kanskje det er lettere hvis vi hadde flere faste spalter i bladet som f.eks.: Arkelogiske funn av piler og buer. Historisk bueskytter (klær, sko o.lign). Kanskje det er mulig å låne artikler fra andre land.
Gerd Jørgensen gav oss en DVD med artikler som han har publisert tidligere i "Buejegeren" (Ivar fikk den av meg). Mulig det er noen artikler dersom er av interesse. Noen er trykt i Toxofil tidligere.
Vi må ikke glemme at det er mange medlemmer som kanskje ikke er så ivrige på Bueforum, men setter pris på en fyldig Tox. Personlig lover jeg å bidra med stoff i fremtiden. :)
"Back to nature!"
Svar