Ny internettside for Norsk langbuelag!

forum for medlemmer i norsk langbuelag.

Moderator: GreenMan

Brukeravatar
Truls med bogen
Mester
Innlegg: 549
Registrert: 10 jan 2006, 15:03
Bosted: SON
Sted: Son

Re: Ny internettside for Norsk langbuelag!

Legg inn av Truls med bogen »

fint at dere tar vekk logoen...takk takk..ser frem til den nye....mht de nye hjemmsidene synes jeg dere burde ha en bueskytter som førsteside...hhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaahhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa
Bilde
Brukeravatar
Truls med bogen
Mester
Innlegg: 549
Registrert: 10 jan 2006, 15:03
Bosted: SON
Sted: Son

Re: Ny internettside for Norsk langbuelag!

Legg inn av Truls med bogen »

kviljo...kan jeg få et styrevedtak på at dere ikke bruker logoen?
Bilde
Brukeravatar
Truls med bogen
Mester
Innlegg: 549
Registrert: 10 jan 2006, 15:03
Bosted: SON
Sted: Son

Re: Ny internettside for Norsk langbuelag!

Legg inn av Truls med bogen »

hvem er du.....robin hood?
Bilde
Brukeravatar
Truls med bogen
Mester
Innlegg: 549
Registrert: 10 jan 2006, 15:03
Bosted: SON
Sted: Son

Re: Ny internettside for Norsk langbuelag!

Legg inn av Truls med bogen »

Kjære alle buebyggere, catwalkere og regelriddere
tror det bøckmann som pryder førstesiden, en hyggelig fyr det er ikke det men han viser med all mulig tydelighet at han ikke er bueskytter....buen vil slå i stolpen foran ham, og forankringspunktet han er langt ute i lufta...men en slik skytestilling vil han ikke treffe en låvedør på 20 meter....nei sett inn et bilde av stian :mrgreen: heller...det samme bildet som har prydet dette forumet...den stolte kriger.... :mrgreen:
Bilde
tertitten
Mester
Innlegg: 113
Registrert: 15 mar 2013, 01:04
Bosted: Stavanger
Sted: Stavanger
Kontakt:

Re: Ny internettside for Norsk langbuelag!

Legg inn av tertitten »

Det er bra du kan kose deg, du er visst på krigsstien ?
Glad amatør fra Halden. Bor i Stavanger.
Brukeravatar
GreenMan
Snikende platebein
Innlegg: 1294
Registrert: 08 jan 2006, 15:00
Bosted: Oslo
Sted: Oslo
Kontakt:

Re: Ny internettside for Norsk langbuelag!

Legg inn av GreenMan »

Vel Truls førstesiden vil være i kontinuerlig oppdatering og det første innlegget viser Arne Hagerup som skyter på ett mål ca 50 meter unna oppe i ett tårn på Bornholm middelaldersenter og jeg kan si at du nok lar deg lure av ett optisk bedrag, buen slo nok ikke inn i noen stolpe. Når det gjelder logoen er det opp til styret om den skal fjernes eller ikke, men jeg satt i styret til NL da den logoen ble laget og den har vært med NL nå i ganske mange år. Greit at det var du som fikk den laget, men du fikk den laget til NL og ikke til deg personlig.
Stian Green
"Sann bueskyting er enkel"
Brukeravatar
Hardwood
Master bowyer
Innlegg: 1762
Registrert: 19 mai 2009, 22:28
Sted: Sande i Sunnfjord

Re: Ny internettside for Norsk langbuelag!

Legg inn av Hardwood »

Nå er det nok, Truls ! Kanskje du skal ta en kikk på avatarbildet ditt, der ankrer du selv i løse lufta. Send heller noen bilder til Stian, som han kan bruke. I steden for å kritisere. Hva skal du med logoen ? Trenger du den selv egentlig ? Du skryter av å ha startet NL. Skal du skryte av å ødelegge det også ? Jeg har hatt stor respekt for deg, men nå holder jeg på å miste den.
Brukeravatar
Bowman
Master bowyer
Innlegg: 3124
Registrert: 26 mar 2010, 21:54
Bosted: Tonsberg

Re: Ny internettside for Norsk langbuelag!

Legg inn av Bowman »

erik t reidarson skrev:hvem er du.....robin hood?
jeg er Bjørnar Rønningen. Buemaker og bueskytter. Medlem av NL og varamedlem i styret. Jeg har hørt mye bra om deg. Du har visstnok tilført tradisjonell og historisk bueskyting i Norge en hel masse gjennom flere år og det står det respekt av. Det som det derimot ikke står noe respekt av er oppførselen din på langbuelagets årsmøte og generelt på forumet her den siste tiden. Stopp nå og bli husket som en kapasitet og ikke en dust.

:-)
attend and listen gentlemen
that be of freeborn blood
I shall tell you of a good yeman
his name was Robin Hood
MalaWolf
Mester
Innlegg: 1304
Registrert: 08 apr 2009, 17:54
Bosted: Hjemme
Sted: Oslo

Re: Ny internettside for Norsk langbuelag!

Legg inn av MalaWolf »

erik t reidarson skrev:kan jeg få et styrevedtak på at dere ikke bruker logoen?
Jeg tror (som privatperson i denne sammenheng) at det ikke vil skje.. Bakgrunnen er at logoen er kjøpt av, brukt av og dermed tilhører Norsk Langbuelag.
Det foreligger utvetydig dokumentasjon på dette.

Lovverket er klart:
Lov om beskyttelse av varemerker (varemerkeloven)
....
Varemerkerett oppnås uten registrering når merket er innarbeidet. Et varemerke anses innarbeidet når og så lenge det i omsetningskretsen her i riket for slike varer eller tjenester det gjelder, er godt kjent som noens særlige kjennetegn. Foreligger innarbeidelse bare i en del av riket, gjelder eneretten bare for dette området.

Det er på tide at TrollTruls innser at sola er i ferd med å stå opp...
Brukeravatar
Jedi Jordal
Bueskytter
Innlegg: 82
Registrert: 03 aug 2012, 17:24
Bosted: Oslo
Sted: Oslo

Re: Ny internettside for Norsk langbuelag!

Legg inn av Jedi Jordal »

Vil bare si at de som har laget den nye nettsiden
til Norsk Langbuelag har gjort en skikkelig god jobb :D
Veldig oversiktlig og lett å finne frem på :)
Archers ignite!
Brukeravatar
Aphetoros
Nybegynner
Innlegg: 21
Registrert: 07 nov 2010, 04:11
Bosted: Drobak

Re: Ny internettside for Norsk langbuelag!

Legg inn av Aphetoros »

Gratulerer med ny hjemmeside, det blir bra!
Og selv om jeg ikke kjenner historikken, er det alltid trist - bare trist - å se noen oppføre seg barnslig og dumt.
Merkelig at det ikke er mulig å innse at det bare ødelegger for en selv....
Brukeravatar
Lurz
Master bowyer
Innlegg: 1852
Registrert: 04 feb 2006, 15:37
Sted: Kristiansand

Re: Ny internettside for Norsk langbuelag!

Legg inn av Lurz »

Ting er greit nå, alle glade :D
"If it breaks you get to keep both parts"
Brukeravatar
GreenMan
Snikende platebein
Innlegg: 1294
Registrert: 08 jan 2006, 15:00
Bosted: Oslo
Sted: Oslo
Kontakt:

Re: Ny internettside for Norsk langbuelag!

Legg inn av GreenMan »

Da er det gjort noen endringer på siden. Adelskalenderen er oppdatert og delt opp i konkuranseformer (hvis nye lengderegelverket går gjennom vil jeg også lage ett skille på #35 #50 #FRI og Standard pil). Noen kosmetiske endringer som gjør tabeller lettere å lese og noe annet. Finner du noen feil på adelskalenderen så si gjerne fra
Stian Green
"Sann bueskyting er enkel"
Brukeravatar
Are
kaptein
Innlegg: 2370
Registrert: 09 jan 2006, 23:18
Bosted: Kragero
Sted: Kragerø
Kontakt:

Re: Ny internettside for Norsk langbuelag!

Legg inn av Are »

Er det bare meg eller er det noen feilkoblinger under srtikler? Trykker på "lage en bue" og ender på "bli medlem" og liknende feilkoblinger.
Hirðmaðr skal oc æiga ... hanðboga með þrim tylftum broðða.” Hirdskråen
Brukeravatar
GreenMan
Snikende platebein
Innlegg: 1294
Registrert: 08 jan 2006, 15:00
Bosted: Oslo
Sted: Oslo
Kontakt:

Re: Ny internettside for Norsk langbuelag!

Legg inn av GreenMan »

Are skrev:Er det bare meg eller er det noen feilkoblinger under srtikler? Trykker på "lage en bue" og ender på "bli medlem" og liknende feilkoblinger.
Det var (copy/paste feil), akkurat nå er det bare en artikkel der (som vil bli fjernet eller oppdatert når det tiden kommer), men jeg venter på å få inn mer som skal fylle opp.
Stian Green
"Sann bueskyting er enkel"
Svar