Adelskalender???

forum for medlemmer i norsk langbuelag.

Moderator: GreenMan

Brukeravatar
GreenMan
Snikende platebein
Innlegg: 1294
Registrert: 08 jan 2006, 15:00
Bosted: Oslo
Sted: Oslo
Kontakt:

Re: Adelskalender???

Legg inn av GreenMan »

Bowman skrev:Javel. Samme for meg. Egentlig ingen sterke meninger knyttet til den kalenderen. Men hvorfor kan ikke da alle navna stå der. Jeg er ikke blant de ti beste, men jeg leverer hvert år etter beste evne. Vi kan ha høyadel og lavadel.
:? :D
Skal alle navn stå - må noen ta på seg den jobben det er å oppdatere hele lista etter hvert stevne. Vi er langt på etterskudd og med alle de som har kommet og godt på diverse stevner i løpet av de snart 20 åra NL har eksistert er lista lang. Hadde vi hatt en automagisk oppdatering hadde det gått an, men det er ganske mye jobb å legge ut resultater og det å oppdatere den lista på nett vil ta laaaaang tid
Stian Green
"Sann bueskyting er enkel"
Brukeravatar
Bowman
Master bowyer
Innlegg: 3124
Registrert: 26 mar 2010, 21:54
Bosted: Tonsberg

Re: Adelskalender???

Legg inn av Bowman »

Skjønner. Hvis det er de 10 beste til enhver tid så sier den veldig lite om aktiviteten i NL. Det er morsomt å se hvordan vi dårligste også kan krabbe oppover. Hvor mye jobb er det egentlig å oppdatere til enhver tid? Kanskje noen føler seg kallet? Jeg kan gjerne ta på meg flere oppgaver, men det er andre som er mer datakyndig enn meg. Kan vi ikke legge jobben ut på anbud? :D
attend and listen gentlemen
that be of freeborn blood
I shall tell you of a good yeman
his name was Robin Hood
Ingis
Mester
Innlegg: 676
Registrert: 05 jul 2006, 00:09
Bosted: 3340
Sted: Åmot,Buskerud

Re: Adelskalender???

Legg inn av Ingis »

Er for at har man oppnådd et resultat så er det kvalifisert til å stå i kalenderen. Tenk hvis vi bare skulle si at Hovard Hill's resultater ikke teller lenger. Nå er jo ikke han med i kalenderen, men hviss.....Vi bør heller strekke oss mot dem som var før oss.
Jeg syntes vi burde ha en totaloversikt over beste resultat for alle som har deltatt i årenes løp tilgjengelig på nettsiden. Når ma først har fått laget en oversikt er vel ikke så håpløst å ajourføre etter hvert NM for de som kan data? 10 på topp er egnet for Tox. :)
"Back to nature!"
Brukeravatar
GreenMan
Snikende platebein
Innlegg: 1294
Registrert: 08 jan 2006, 15:00
Bosted: Oslo
Sted: Oslo
Kontakt:

Re: Adelskalender???

Legg inn av GreenMan »

Ingis skrev:Når ma først har fått laget en oversikt er vel ikke så håpløst å ajourføre etter hvert NM for de som kan data? 10 på topp er egnet for Tox. :)
Største problemet er at hvis det er store endringer, så må hele lista kodes på nytt, men det største utfordringen er likevel oppdateringen og kryssreferansene.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Stian Green
"Sann bueskyting er enkel"
Brukeravatar
Bowman
Master bowyer
Innlegg: 3124
Registrert: 26 mar 2010, 21:54
Bosted: Tonsberg

Re: Adelskalender???

Legg inn av Bowman »

Jeg skal spørre noen med IT kompetanse og pågangsmot om de vil ta jobben. Enten så må alle navna stå der eller ingen.
attend and listen gentlemen
that be of freeborn blood
I shall tell you of a good yeman
his name was Robin Hood
Brukeravatar
GreenMan
Snikende platebein
Innlegg: 1294
Registrert: 08 jan 2006, 15:00
Bosted: Oslo
Sted: Oslo
Kontakt:

Re: Adelskalender???

Legg inn av GreenMan »

Første ledd vil uansett være å ajourføre listene med hensyn til de resultatlistene vi har tilgjengelige.
Stian Green
"Sann bueskyting er enkel"
Harald
Mester
Innlegg: 304
Registrert: 23 aug 2014, 14:34
Bosted: Ramnes
Sted: Ramnes

Re: Adelskalender???

Legg inn av Harald »

Kan jo gjøre som skytterene; årets ti på topp. Men i tillegg en all time high/hall of fame ti på topp for å ære de som æres bør. Eventuellt årets tjue på topp.
Det er bare en måte å finne ut hvor mye en bue tåler...
Brukeravatar
Are
kaptein
Innlegg: 2370
Registrert: 09 jan 2006, 23:18
Bosted: Kragero
Sted: Kragerø
Kontakt:

Re: Adelskalender???

Legg inn av Are »

Jeg oppdaterte adelslista på lengdeskyting et par ganger da jeg bodde i Trondheim. Den lista blir jo ikke bare oppdatert av resultaater fra NM, men også et hvert godkjent lengdestevne. Etter å ha oppdatert den lista et par ganger gadd jeg ikke mer. Den lista inneholder folk som har skutt lengde uten egentlig å ha noen interesse av det. Hvis noen abssolutt har lyst til å påta seg jobben å oppdatere den lista med det etterslepet den har, er de hjertelig velkommen. Inntil den tid kommer at noen melder seg frivillig til å påta seg jobben, vil jeg på det sterkeste holde en knapp på å kun holde tipåtopp-lista oppdatert. Det er ingen kjempejobb.
Are, som neppe blir med på den lista :-)


Sent from my iPad using Tapatalk Pro
Hirðmaðr skal oc æiga ... hanðboga með þrim tylftum broðða.” Hirdskråen
Brukeravatar
Lurz
Master bowyer
Innlegg: 1852
Registrert: 04 feb 2006, 15:37
Sted: Kristiansand

Re: Adelskalender???

Legg inn av Lurz »

Har vel sånn sett meldt meg.
Det er forutsatt at vi snakker topp 10, ev kanskje 20. I første omgang. Så kan jeg jo se etterhvert om jeg får lyst til å sette meg så mye inn i regneark at det blir enkelt å legge inn mer. :shock: :? :mrgreen:
Skal alle på lista nå fra begynnelsen så tror jeg Bowman må finne en frivillig databaseguru.
Da må vi vel også tenke på hvordan den skal publiseres. Syns vel ikke vi kan trykke en sånn lang liste i Tox, det må vel bli bare på nettsida?

Når det gjelder årsbeste resultater så blir jo de allerede lagt ut i form av resultatlister fra inne/ute NM. Det blir vel ikke skutt så mange andre stevner med samme skyterunder at det er nødvendig med en liste til?
"If it breaks you get to keep both parts"
Brukeravatar
Bowman
Master bowyer
Innlegg: 3124
Registrert: 26 mar 2010, 21:54
Bosted: Tonsberg

Re: Adelskalender???

Legg inn av Bowman »

Lurz skrev:Har vel sånn sett meldt meg.
Det er forutsatt at vi snakker topp 10, ev kanskje 20. I første omgang. Så kan jeg jo se etterhvert om jeg får lyst til å sette meg så mye inn i regneark at det blir enkelt å legge inn mer. :shock: :? :mrgreen:
Skal alle på lista nå fra begynnelsen så tror jeg Bowman må finne en frivillig databaseguru.
Da må vi vel også tenke på hvordan den skal publiseres. Syns vel ikke vi kan trykke en sånn lang liste i Tox, det må vel bli bare på nettsida?

Når det gjelder årsbeste resultater så blir jo de allerede lagt ut i form av resultatlister fra inne/ute NM. Det blir vel ikke skutt så mange andre stevner med samme skyterunder at det er nødvendig med en liste til?
Jeg har respekt for at dette er mye jobb og blåser egentlig i alt som handler om adel og monarki
:shock: Jeg er nøytral. Lag en 10 på topp liste. :mrgreen: :D
attend and listen gentlemen
that be of freeborn blood
I shall tell you of a good yeman
his name was Robin Hood
Brukeravatar
Lurz
Master bowyer
Innlegg: 1852
Registrert: 04 feb 2006, 15:37
Sted: Kristiansand

Re: Adelskalender???

Legg inn av Lurz »

Ok. Kan de som har (helst redigerbare) resultatlister sende dem til meg på på epost. Bruk gjerne toxofil at norsklangbuelag. Er det store filer så går dropboxlenke fint.

Så skal jeg se hva jeg kan få gjort med dem etterhvert :twisted:
"If it breaks you get to keep both parts"
Brukeravatar
GreenMan
Snikende platebein
Innlegg: 1294
Registrert: 08 jan 2006, 15:00
Bosted: Oslo
Sted: Oslo
Kontakt:

Re: Adelskalender???

Legg inn av GreenMan »

Lars har vært flink og laget topp ca 25 - og jeg har kodet dem inn på nettsidene våre. Lars har en oversikt med 25 beste herre/dame/jr/mini i presisjon mens jeg har reredigert til kun å gjelde de ca 25 beste uavhengig av kjønn og alder (dvs at jr er utelatt fra ute-NM). Jeg kan lage listene slik at det er lister for hver klasse istedet om det er ønskelig.

http://ny.norsklangbuelag.no/adel.html
Stian Green
"Sann bueskyting er enkel"
Brukeravatar
Jæger
Mester
Innlegg: 1986
Registrert: 24 jun 2016, 10:08
Bosted: Kristiansand

Re: Adelskalender???

Legg inn av Jæger »

Godt jobba, begge to :-)
The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten – Benjamin Franklin
olethearcher
Mester
Innlegg: 375
Registrert: 25 feb 2015, 17:38
Bosted: Arendal

Re: Adelskalender???

Legg inn av olethearcher »

Jeg ser at "historisk runde ute" ikke er oppdatert etter den lista jeg så Lars hadde, men det kommer vel kanskje. (bare jeg som vil ha meg selv på lista :lol: )
Brukeravatar
Jæger
Mester
Innlegg: 1986
Registrert: 24 jun 2016, 10:08
Bosted: Kristiansand

Re: Adelskalender???

Legg inn av Jæger »

Jeg måtte trykke F5/oppdater for å få frem endingene. Da funka det som smurt etterpå :-)
The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten – Benjamin Franklin
Svar