Adelskalender???

forum for medlemmer i norsk langbuelag.

Moderator: GreenMan

Brukeravatar
GreenMan
Snikende platebein
Innlegg: 1294
Registrert: 08 jan 2006, 15:00
Bosted: Oslo
Sted: Oslo
Kontakt:

Re: Adelskalender???

Legg inn av GreenMan »

olethearcher skrev: 07 mar 2018, 12:17 Jeg ser at "historisk runde ute" ikke er oppdatert etter den lista jeg så Lars hadde, men det kommer vel kanskje. (bare jeg som vil ha meg selv på lista :lol: )
*Kremt* tastefeil - oppdatert innen 10 minutter (regner jeg med)
Stian Green
"Sann bueskyting er enkel"
Brukeravatar
Truls med bogen
Mester
Innlegg: 549
Registrert: 10 jan 2006, 15:03
Bosted: SON
Sted: Son

Re: Adelskalender???

Legg inn av Truls med bogen »

Du om er så opptatt av middelalder må da vite at kongen står øverst så jarler som er adel. Vi sier skytterkonge om den beste. Det er en ufravikelig sannhet i at noen er gode og andre dårlige på skytebanen. Derfor har vi Adelskalender.....hilsen en som er tipp oldebarn til Brochenhuus von Løvenhielm og tip tip tip oldebarn til han som innførte kavaleriet til Norge.
Bilde
Ingis
Mester
Innlegg: 676
Registrert: 05 jul 2006, 00:09
Bosted: 3340
Sted: Åmot,Buskerud

Re: Adelskalender???

Legg inn av Ingis »

Så var det den evigvarende saken "Adelskalenderen" og oppdatering av denne. Are tok grep å oppdaterte noen av lengdekalendrene, men ellers er det lite som skjer.
Jeg tror at skal vi få dette til å fungere, må vi fordele de forskjellige klassene på de som er interessert i å gjøre en jobb. Flere kokker bør ikke nødvendigvis bety mer søl. :)
Årsmøte bør velge personer til å oppdatere de forskjellige klasser:
> Krigspil-klassene (Standard Pil, Walisisk Klasse osv.)
> Flight-klassene (Under 35 pund, 35-50 pund, Over 50 pund)
> Historisk Runde
> "Trippelrunde" inne
Når man leser Adelskalenderene ser man fraværet av damer på listen over 25 beste, med et par unntak. Vi bør gjøre som i de fleste andre idretter å ha en for beste herrer og en for damer. Kan jo være gøy for damene å se hvordan de hevder seg blant sitt eget kjønn.
"Back to nature!"
Brukeravatar
Are
kaptein
Innlegg: 2370
Registrert: 09 jan 2006, 23:18
Bosted: Kragero
Sted: Kragerø
Kontakt:

Re: Adelskalender???

Legg inn av Are »

Godt innspill Ingis. Bedre å fordele arbeidet på flere. Da blir det mer overkommelig. Så kan jo folk som brenner for konkurranseformene (står på lista) påta seg å oppdatere den. For meg er f.eks. historisk runde uinteressant. Derfor oppdaterte jeg kun de listene som interesserer meg.

Men i flightklassen ser jeg ikke behovet for å skille mellom kjønnene. Vi gikk jo bort fra kjønnene da vi innførte vektklassene.

For min del kan vi godt redusere antallet oppføringer i adelskalenderen. 10 beste i hver klasse mener jeg er mer enn nok. Da blir det også mindre arbeid å oppdatere.


Sent from my iPad using Tapatalk Pro
Hirðmaðr skal oc æiga ... hanðboga með þrim tylftum broðða.” Hirdskråen
Ingis
Mester
Innlegg: 676
Registrert: 05 jul 2006, 00:09
Bosted: 3340
Sted: Åmot,Buskerud

Re: Adelskalender???

Legg inn av Ingis »

Enig at flight-klassene ikke behøver inndeling i dame - herre, men i presisjons-øvelsene mener jeg det bør være deling i herre og dame. :)
"Back to nature!"
Brukeravatar
Jæger
Mester
Innlegg: 1986
Registrert: 24 jun 2016, 10:08
Bosted: Kristiansand

Re: Adelskalender???

Legg inn av Jæger »

Synes gjerne det kan settes opp som du foreslår, Ingis. Det kan virke som at NL-sidene er litt kronglete å jobbe med - det er arbeidskrevende å oppdatere listene, og spesielt om man vil utvide om jeg forstår denne tråden av Are riktig.
Hva med å lenke til regneark som ligger på dropbox eller annen server eller noe, som kan byttes ut eller oppdateres enkelt? Jeg må si at jeg liker detaljene som HEO og Co får med på listene, med buedesign og -maker samt pilmaker. Nå må jeg skyte inn at jeg ikke er særlig god på EDB, så det er ikke sikkert det er gjennomførbart.
The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten – Benjamin Franklin
Brukeravatar
GreenMan
Snikende platebein
Innlegg: 1294
Registrert: 08 jan 2006, 15:00
Bosted: Oslo
Sted: Oslo
Kontakt:

Re: Adelskalender???

Legg inn av GreenMan »

Jæger skrev: 17 des 2019, 10:00 Synes gjerne det kan settes opp som du foreslår, Ingis. Det kan virke som at NL-sidene er litt kronglete å jobbe med - det er arbeidskrevende å oppdatere listene, og spesielt om man vil utvide om jeg forstår denne tråden av Are riktig.
Vi har et ønske om å få mekket en database basert løsning (faktisk har vi databasen tilgjengelig), men da må må nettsidene bygges opp på nytt. Det er planen å gjøre dette (gå over til en wordpress basert løsning og ikke ren HTML-CSS/hardkodet løsning som i dag. Et regneark eller lignende er nesten like mye jobb som å oppdatere listene vi har i dag - noen må lage lista. Det er ikke det å legge inn ny liste som er den store utfordringen (så lenge vi har kuttet ned på antallet) det er å lage lista.

PS forøvrig er jeg enig med Are at vi kunne ha holdt oss til topp 10 (vi kaller det jo Adelskalender)
Stian Green
"Sann bueskyting er enkel"
Brukeravatar
Lurz
Master bowyer
Innlegg: 1852
Registrert: 04 feb 2006, 15:37
Sted: Kristiansand

Re: Adelskalender???

Legg inn av Lurz »

Har mekka (mer eller mindre ferdige, og komplette - tror jeg) adelskalendre i alle "grenene" våre. Lagde de med tanke på Tox, men det ble ikke plass denne gangen Har tenkt å bruke de til våren, men hvis GreenMan trenger de til sidene så kan jeg sende de. Bare gi beskjed om format, så kan jeg prøve å konvertere.
"If it breaks you get to keep both parts"
Brukeravatar
GreenMan
Snikende platebein
Innlegg: 1294
Registrert: 08 jan 2006, 15:00
Bosted: Oslo
Sted: Oslo
Kontakt:

Re: Adelskalender???

Legg inn av GreenMan »

Lurz skrev: 17 des 2019, 12:06 Bare gi beskjed om format, så kan jeg prøve å konvertere.
Jeg trenger bare en liste i et lesbart format jeg ;)
Stian Green
"Sann bueskyting er enkel"
Rene Ramminger
Mester
Innlegg: 117
Registrert: 17 jun 2020, 20:23
Bosted: Raade

Re: Adelskalender???

Legg inn av Rene Ramminger »

Finner ikke min lengde i kalender. Hornbue 277 m ute NM 2021 Buemaker Rene Ramminger
Brukeravatar
Are
kaptein
Innlegg: 2370
Registrert: 09 jan 2006, 23:18
Bosted: Kragero
Sted: Kragerø
Kontakt:

Re: Adelskalender???

Legg inn av Are »

Hei Rene.
Adelskalenderne oppdateres på slutten av hver sesong. Siden det er litt jobbå legge det ut/oppdatere det på nett gjøres det etter siste lengdestevne. I år så blir siste stevne kommende helg. Så jeg regner med at det ikke tar lang tid etter det.
Det er Bjørnar B.... aka Hardwood som har ansvaret for flightklassene. Jeg har ansvaret for krigspilklassene. Og som du ser i en annen tråd her på forumet har jeg oppdatert den etter Re sist helg. Men den blir ikke lagt ut før etter neste helgs arrangement. Og selv da kan det ta litt tid. Først må resultater offentliggjøres, så må adelskalenderen oppdateres, så må den sendes til nettansvarlig, så må nettansvarlig legge det ut på NLs sider. Så regn med litt forsinkelse.


Sent from my iPad using Tapatalk Pro
Hirðmaðr skal oc æiga ... hanðboga með þrim tylftum broðða.” Hirdskråen
Rene Ramminger
Mester
Innlegg: 117
Registrert: 17 jun 2020, 20:23
Bosted: Raade

Re: Adelskalender???

Legg inn av Rene Ramminger »

Den er god. :)
Rene Ramminger
Mester
Innlegg: 117
Registrert: 17 jun 2020, 20:23
Bosted: Raade

Re: Adelskalender???

Legg inn av Rene Ramminger »

Når kan man regne med at adelskalender blir oppdatert? :D
Brukeravatar
GreenMan
Snikende platebein
Innlegg: 1294
Registrert: 08 jan 2006, 15:00
Bosted: Oslo
Sted: Oslo
Kontakt:

Re: Adelskalender???

Legg inn av GreenMan »

Rene Ramminger skrev: 13 jan 2022, 11:50 Når kan man regne med at adelskalender blir oppdatert? :D
Jeg har fått fra Bjørnar, men har ikke hatt tid og overskudd til å gjøre de oppdateringene enda (overarbeidet lærer på tampen av termin) - men neste uke
Stian Green
"Sann bueskyting er enkel"
Brukeravatar
GreenMan
Snikende platebein
Innlegg: 1294
Registrert: 08 jan 2006, 15:00
Bosted: Oslo
Sted: Oslo
Kontakt:

Re: Adelskalender???

Legg inn av GreenMan »

Rene Ramminger skrev: 13 jan 2022, 11:50 Når kan man regne med at adelskalender blir oppdatert? :D
Som bursdagsgave til deg er lista nå oppdatert: https://www.norsklangbuelag.no/adelskalender-flight/
Stian Green
"Sann bueskyting er enkel"
Svar