Glimrende bok om tre

Ønsker du å fortelle om en god (eller dårlig) bok, film eller annen litteratur om buebygging event. skyting. Kom gjerne med den her.

Moderator: GreenMan

Svar
Brukeravatar
Hardwood
Master bowyer
Innlegg: 1762
Registrert: 19 mai 2009, 22:28
Sted: Sande i Sunnfjord

Glimrende bok om tre

Legg inn av Hardwood »

Til de av dere som er hekta på buebygging : har dere boka "Tre, naturens vakreste råstoff" ???
Den har jeg, og den er suveren ! Anbefales. Gitt ut på Landbruksforlaget, ISBN 82-529-2167-1.

Boka beskriver alle norske treslag pluss noen fler, og har alle harde fakta som tekniske tabeller, bruksområder, behandling av trevirket osv. Fin å bruke når du vil eksperimentere med forskjellige treslag til buer. :P
Brukeravatar
Are
kaptein
Innlegg: 2370
Registrert: 09 jan 2006, 23:18
Bosted: Kragero
Sted: Kragerø
Kontakt:

Re: Glimrende bok om tre

Legg inn av Are »

Enig i at den er god. Men såvidt meg bekjent er den utsolgt for lengst desverre.
Hirðmaðr skal oc æiga ... hanðboga með þrim tylftum broðða.” Hirdskråen
Brukeravatar
Hardwood
Master bowyer
Innlegg: 1762
Registrert: 19 mai 2009, 22:28
Sted: Sande i Sunnfjord

Re: Glimrende bok om tre

Legg inn av Hardwood »

Hva ? Utsolgt ? Hm.... jaggu godt at du sa det, jeg må aldri, ALDRI låne den bort igjen.... Mitt eksemplar dukket nettopp opp igjen etter at en kompis hadde lånt den for et halvt år siden. Husket ikke hvem som hadde lånt den. Svelg....
Vel, får håpe de tar til vett og trykker flere. Uansett. det er mye god info på nettet. Det eneste som mangler, er tid nok til å bygge buer hele dagen og hele natten. "So much wood, so little time !" ( Fritt etter Hardwood..)
Hepp ! :P
Brukeravatar
Aphetoros
Nybegynner
Innlegg: 21
Registrert: 07 nov 2010, 04:11
Bosted: Drobak

Re: Glimrende bok om tre

Legg inn av Aphetoros »

Det har kommet nytt opplag. (ISBN 9788252933390)
Kr 428 på Bokklubben (veil 489)
MalaWolf
Mester
Innlegg: 1304
Registrert: 08 apr 2009, 17:54
Bosted: Hjemme
Sted: Oslo

Re: Glimrende bok om tre

Legg inn av MalaWolf »

Bilde
Svar