Dryad bows

Ønsker du å fortelle om en god (eller dårlig) bok, film eller annen litteratur om buebygging event. skyting. Kom gjerne med den her.

Moderator: GreenMan

Svar
Grauten
Mester
Innlegg: 337
Registrert: 24 sep 2008, 10:50
Sted: Mjøndalen

Dryad bows

Legg inn av Grauten »

Tenkte jeg skulle skrive et par ord om mine og kompis erfaringer fra Dryad bows:
Vi har til sammen kjøpt 5 buer av Dryad gjennom de siste 3-4 åra. Dette har vært byggesett i heltre, og halvfabrikata av glassfiberlinja deres. De to i heltre, var halvfabrikata av modell Hunter. Begge disse ble levert med tildels grove limefeil i håndtakene, samt at de hadde brukt feil tresort i den ene. Jeg gjorde min ferdig ved hjelp av superlim, og at mesteparten av feilen ble liggende inne i sleeven jeg satte på. Kompis har ennå ikke fått sin ferdig, da han sendte den til en som skulle ferdigstille den for ham(men aldri gjorde det). Min bue ble et smykke, og jeg la all min flid i tillering og tilpassninger. Det var denne som etter 2000 skudd smalt, og som jeg ennå ikke skjønner hvorfor tok kvelden. Kompis har i tillegg bestillt 2 stk av den nye glassfiberserien deres, og den første han fikk, var skikkelig fin, og fungerer helt utmerket. Men bue nr 2, smallt under innskyting. Det kom ny bue fra Unaiten, men den var plutselig 4-5 pund hardere. Kompis har drevet utstrakt korrespondanse med far og sønn, men de innrømmer ingenting, og har etter hvert sluttet å svare på henvendelser fra ham. De er lette å handle med, men det butter fort, dersom du har noe å klage på. Jeg og kompis er enige om at ikke alt er negativt med Dryad, de lager vakre buer og de rydder opp etter seg, men det skjer ikke uten et skikkelig påtrykk. Men nå ble jo Tradbow forhandler etter hvert, og har du kjøpt gjennom ham, så blir jo saken enklere.
Intet problem er så stort eller så lite at det ikke kan løses med dynamitt.
Svar