Robin Hood, en liten filmanmeldelse

Ønsker du å fortelle om en god (eller dårlig) bok, film eller annen litteratur om buebygging event. skyting. Kom gjerne med den her.

Moderator: GreenMan

Brukeravatar
Zeida
Mester
Innlegg: 1002
Registrert: 10 jun 2010, 07:21
Bosted: Rana

Re: Robin Hood, en liten filmanmeldelse

Legg inn av Zeida »

sett på pause på 1:01 så ser du at det er masse selfnocks
Sist redigert av Zeida den 28 jun 2010, 16:30, redigert 1 gang totalt.
nidrinr
Master bowyer
Innlegg: 3088
Registrert: 29 mai 2007, 23:17
Bosted: Trautskogen
Sted: Trautskogen

Re: Robin Hood, en liten filmanmeldelse

Legg inn av nidrinr »

selfnock tipper jeg du mener..
Brukeravatar
Zeida
Mester
Innlegg: 1002
Registrert: 10 jun 2010, 07:21
Bosted: Rana

Re: Robin Hood, en liten filmanmeldelse

Legg inn av Zeida »

ja lol skrive feil :lol:
Brukeravatar
Griffin
Mester
Innlegg: 892
Registrert: 22 jun 2006, 22:14

Re: Robin Hood, en liten filmanmeldelse

Legg inn av Griffin »

Jag tror jag har sett för mycket hollywoodfilm men jag kan inte tycka om denna filmen.

Det som var bra, var omgivningarna, färgerna, kläder, hus, slott osv. Det hade dom lyckats med i stort sätt.
Men det var tyvärr för mycket saker som inte alls var bra, samt en del helt förfärligt dåliga saker.

* Skeppen som lastar av folket på stranden, eh..."saving private ryan" fartyg på den tiden?
* Magna Carta kom till för att en stenhuggare 35 år tidigare predikade om fred så övertygande att alla baroner skrev under, trots att dom levde i slutet av Henry II tid, kanske den bästa kungen England någonsin haft, en tid där det var mer fred och rättvisa än någonsin. Det vara bara helt sprött.
* Alla bågar såg ut att vara max 45#, jag vet flera bågar som ser ut som 100 men som bara är kanske 60, detta hade dom kunnat fixa, det hade räckt att Robin och någon mer hade en fet båge.
* Lady Marion kommer i slutet av filmen till ett krig och har med sig en grupp 9-12 åriga sjuka barn :shock: nu har Ridley scott rökt lite väl mycket på crack-pipan.
* Stilen på texten var inte bra, dom hade försökt att få den episk men gjort en halvmesyr så det bara såg ut som en dåligt komprimerad jpeg-bild. Dom kunde använt stora snirklar istället.
* Vart var den episka musiken?

Jag förstår inte hur den kan ha gått igenom med alla ovanligt märkliga val speciellt där den bryter så hårt mot den historia som finns (inte legenden, utan hur det är förövrigt i landet). Varför gör aså att Robin Hood är den som besegrar Louis den..um VIII var det va, och varför pratar Louis Engelska med sina franska soldater, gaahhhh :x man har ju inte ens ansträngt sig känns det som. Jag kan gärna se annorlunda versioner, och jag gillar filmen med den åldrade Robin hood, det bara känns som att Ridley Scott nu totalt tappat greppet.
Brukeravatar
Bowman
Master bowyer
Innlegg: 3124
Registrert: 26 mar 2010, 21:54
Bosted: Tonsberg

Re: Robin Hood, en liten filmanmeldelse

Legg inn av Bowman »

Er vel litt enig i at dette var en hollywoodfilm. De har vel muligens tatt litt lett på historien og sausa sammen litt her og litt der, men det er jo ikke hver dag man får en film servert med så mye bueskyting, så jeg storkoste meg. En annen ting er vel det at Ridley Scott har diktet litt og laget litt kunst, og da er vel mye lov. Han har vel ikke gått inn for å være mest mulig historisk korrekt. Han tenker vel mer som en filmskaper som skal underholde enn en som skal prøve å vise oss historien som den var. Robin Hood er vel i utgangspunktet en myte i tillegg, men jeg er enig i ,at detaljer som plastnocker, dacron og sportstape kan drav ned noe av stemningen når det blir veldig fremtredende. Jeg synes Cate Blanchett var bra. Hun hadde en røff skjønnhet som kledde filmen bra.

:D
attend and listen gentlemen
that be of freeborn blood
I shall tell you of a good yeman
his name was Robin Hood
Brukeravatar
Truls med bogen
Mester
Innlegg: 549
Registrert: 10 jan 2006, 15:03
Bosted: SON
Sted: Son

Re: Robin Hood, en liten filmanmeldelse

Legg inn av Truls med bogen »

Det er altså laget 40 RH filmer, første i 1905 omtrent....har noen sett RH filmen med Sean Conery og Audry Heppurn som de aldrene Robin og Marion? fra 1976 tror jeg
Bilde
Svar