Shooting the Stickbow (bok)

Ønsker du å fortelle om en god (eller dårlig) bok, film eller annen litteratur om buebygging event. skyting. Kom gjerne med den her.

Moderator: GreenMan

Svar
LarsFJ
Nybegynner
Innlegg: 3
Registrert: 18 jul 2009, 13:38

Shooting the Stickbow (bok)

Legg inn av LarsFJ »

Jeg har akkurat lest ut "Shooting the Stickbow - A Practical Approach to Classical Archery by Anthony Camera" Den er på 381 a4-sider (engelsk). i boken står det for det meste alt som har med pil og bue skulle jeg mene, bl.a. utstyr, tuning, sikting, skytestillinger, fysiske og mentale aspekter ved bueskyting og FAQ.

En ting jeg fort merket var at undertittelen var litt misvisende, særlig med tanke på utstyrsdelen. Forfatteren tok på en måte utgangspunkt i at leseren brukte en delbar recurvebue med sånn olympisk alliminiums-midtstykke :? og med "arrow rest" (vet ikke hva det heter på norsk men det er iallfall en slags liten pilehylle som man skrur på i "vinduet" i en recurve). Påenget er at jeg synes forfatteren tar utgangspunkt i mer moderne hjelpemidler enn han henviser til i undertittelen.

en bakdel er at bildene er i svart-hvitt og i "avis-kvalitet", så de er ikke spesielt detaljerte. men det er mange bilder og illustrasjoner som gjør innholdet i boken lettere å forstå.

jeg tror "Shooting the stickbow" inneholder veldig mye som kan være interessant for de som ikke har holdt på så lenge med bueskyting (sånn som jeg), for det står mange tips til hvordan å starte opp med bueskyting. jeg tror også det står en del som kan være interessant for de som har holdt på lenger. :)

en god bok som skulle passe for alle og en hver som er interessert i bueskyting.
Do not aim towards any person or object you do not intend to shoot. - Decoy archery
LarsFJ
Nybegynner
Innlegg: 3
Registrert: 18 jul 2009, 13:38

Re: Shooting the Stickbow (bok)

Legg inn av LarsFJ »

Do not aim towards any person or object you do not intend to shoot. - Decoy archery
Svar