3M slipeputeark

Lurer du på hvor skaffe, hva bruke etc... Vel her er lekegrindda.
Svar
Grauten
Mester
Innlegg: 337
Registrert: 24 sep 2008, 10:50
Sted: Mjøndalen

3M slipeputeark

Legg inn av Grauten »

Kom over noe nytt på Claser`n om lørdagen. Var egentlig på utkikk etter 00 stålull, men fant noe som så ut som hullete oppvaskkluter fra 3M. Det var 3 forskjellige finhetsgrader på de, og jeg valgte den fineste(rosa av alle farger) Merkelig konsistens på opplegget, litt sånne svampete ark med masse huller. Ble ikke akkurat imponert da jeg tok et ark ut av esken, da jeg ikke kunne kjenne noe form for slipemiddel på det. Men jeg kjørte en test på et stykke tre, og ble mildt sagt forbauset. Det ga en kjempefinish på kort tid. Løp og kjøp. Men 2 ark kostet 89 kroner, men kunne rengjøres sto det. Så vi får se hvor lenge det holder. Må nok holde det borte fra vokspolering ihvertfall. :wink:
Intet problem er så stort eller så lite at det ikke kan løses med dynamitt.
Moen
Mester
Innlegg: 1372
Registrert: 29 mar 2008, 14:47
Bosted: Tangen
Sted: Tangen
Kontakt:

Re: 3M slipeputeark

Legg inn av Moen »

De arkene er kjempefine (og litt dyre). Men det med at de kan rengjøres, vet jeg ikke helt. Jeg bruker i alle fall trykkluft til å gjøre rent slipepapir. Det fungerer veldig bra. Men har du ikke trykkluft på lager, kan en bruke en slik børste av kobber/messing. Vet ikke om det er dèt, men fargen stemmer da :D Børste forsiktig, forsiktig, så er slipearket nesten som nytt. Pussepapir, eller lerret, som er beregnet på stål, holder også mye lengre enn vanlig slipepapir. Claser`n har noen pakker som heter MIRKA. Fine å rive opp i smale strimler bl a.
Brukeravatar
Brage
Mester
Innlegg: 173
Registrert: 22 jan 2007, 12:20
Sted: Drammen
Kontakt:

Re: 3M slipeputeark

Legg inn av Brage »

Bruker vanligvis støvsuger til å gjøre reint slipepapir - det funker bra.
MartiN
Grauten
Mester
Innlegg: 337
Registrert: 24 sep 2008, 10:50
Sted: Mjøndalen

Re: 3M slipeputeark

Legg inn av Grauten »

Brukte et sånt ark på en ask/barlindbue i går kveld. Det ble en helt sinnsykt flott finish av det.Kan sammenlignes med ca 1200 papir. Ingen problemer med at noe tettet seg, da hele greia er full av hull. Eneste negative er at det ikke tåler skarpe deler særlig bra, slik som nock kanter etc., da smuldrer det seg opp. :D Men det hadde full effekt hele tiden, og du slipper den "døde" følelsen du får når papiret tetter seg. 8)
Intet problem er så stort eller så lite at det ikke kan løses med dynamitt.
Brukeravatar
ingos
Mester
Innlegg: 433
Registrert: 01 nov 2007, 13:40
Bosted: Drammen
Sted: Drammen

Re: 3M slipeputeark

Legg inn av ingos »

Jeg ble imponert over denne pussekluten og det var bare å riste den litt, så er støv nesten borte:) Du for si selv, hva du kalte den Grauten;))))))!!!
Den slipte super fint og jeg skal også prøve den.
I love Mac!

Inongogaror
Grauten
Mester
Innlegg: 337
Registrert: 24 sep 2008, 10:50
Sted: Mjøndalen

Re: 3M slipeputeark

Legg inn av Grauten »

Vel, jeg regner med at du hinter til en av mine "saftige" betegnelser på diverse ting. Dersom jeg ikke husker helt feil, så hadde vel betegnelsen noe med måten kluten skled opp og ned bueemnet på. Regner med at ordet du er ute etter finnes i vokabularet til "Noregs skinnskyvarlag", som en betegnelse på et tenkt hjelpemiddel. :lol: Huff, har vært for lenge i rørbransjen, kofferten står pip åpen 24-7. :shock:
Intet problem er så stort eller så lite at det ikke kan løses med dynamitt.
Brukeravatar
Christian
Mester
Innlegg: 1562
Registrert: 14 sep 2007, 22:42
Bosted: tipi
Sted: Vestby

Re: 3M slipeputeark

Legg inn av Christian »

hihihi :lol: men joda, gnukkefilla var dugandes den :P har netopp pussa en bokken med den. (Bokken=tresverd på japanesisk...) Bokken hadde fått to lag liberton finish og var biiitelitt klebrig, men det gikk helt fint å pusse :)
Anbefales!
Olav, du må vakne. Indianarane kjem!
Svar