Fjør?

Lurer du på hvor skaffe, hva bruke etc... Vel her er lekegrindda.
Stein
Mester
Innlegg: 189
Registrert: 31 jul 2007, 12:57
Sted: Bergen

Re: Fjør?

Legg inn av Stein »

Har sendt en mail til Holte Gård også. De har gås som vandrer på beite. Får se hva de sier.
Stein Dale
__________________________
"Benda boga"
Brukeravatar
Sturlabuer
Mester
Innlegg: 342
Registrert: 13 jan 2006, 21:46
Bosted: Kana
Sted: Hurum

Re: Fjør?

Legg inn av Sturlabuer »

Fjær fra høns/haner er litt i minste laget til piler, men det går det også, har prøvd selv.
Jeg pleier å gå langs strender og svaberg for å samle gåsefjær, men sesongen for dem er vel over nå.
Husker ikke når svanene myter fjærene.
En annen mulighet er å sjekke på finn.no. Ikke at du finner fjær, men du finner kanskje passende fugler til salgs,
kalkuner, div. gjess, moskusender osv. og så ta resten av jobben selv...
Hvis du ikke er veldig pirkete kan du bruke mer enn 3-4 fjær pr. vinge, jeg ville brukt hele, i tillegg har du halen.
Bonusen er flere utsøkte middager.
SilentG2
Mester
Innlegg: 376
Registrert: 18 feb 2009, 00:58

Re: Fjør?

Legg inn av SilentG2 »

Christian skrev:Og gås. Brukte ikke engelskene gåsefjør forresten? Dårlig med kalkun på de britiske øyer...

Jeg var i kontakt med prior ang kalkunene deres, og de sa at det bare var å komme å hente. Dessverre var det bare dødt kalkunsøppel... som lukta... død!

Hanevingene blir postlagt i dag, det lukter litt død, så gjerne ha på filmkamraet når resten av familien flokker seg rundt pakken for å se hva pappa har fått for noe rart i postkassa!!! DET måtte ha blitt tidenes "buehit" på komiprisen av et eller annet slag

Lukke til med vingene
Brukeravatar
Zeida
Mester
Innlegg: 1002
Registrert: 10 jun 2010, 07:21
Bosted: Rana

Re: Fjør?

Legg inn av Zeida »

Stein: Jo den va litt stygg den der ribb fjøra fra levende fugel auu :(

Cristian: Så bare bistill til under 30 dollar så er det ok :D Fint vis du leser innleggene mine helt til slutt :D
Brukeravatar
Christian
Mester
Innlegg: 1562
Registrert: 14 sep 2007, 22:42
Bosted: tipi
Sted: Vestby

Re: Fjør?

Legg inn av Christian »

Zeida: Beklager hvis jeg ikke fikk med meg hva du mente, men dessverre så er det sjelden jeg får med meg hva du mener. Litt mer tegnsetting, grammatikk og rettskriving hadde kanskje gjort seg :wink: Du har jo helt rett i at hvis verdien på det du fører inn i landet er under 30$, så slipper du tollomkostninger. Det problematiske er at tollere ser ut til å ha høyest arbeidsmoral av alle yrker Norge, kanskje med unntak av parkeringsvakter :roll: Jeg var ikke i kjempehumør da jeg måtte betale en drøy 1000lapp for å få inn 5 t-skjorter og ei bukse :evil: På den andre siden, så kjenner jeg en kar som fikk et armbrøst i posten bare ved å skrive "trenings utstyr" på pakka... hm, kanskje det bare er meg tollerne er ute etter :?

Silent: Død hane i posten :mrgreen: gleder meg :wink:
Olav, du må vakne. Indianarane kjem!
Brukeravatar
Zeida
Mester
Innlegg: 1002
Registrert: 10 jun 2010, 07:21
Bosted: Rana

Re: Fjør?

Legg inn av Zeida »

Ja kansje eg sku bi litt flinkere på å tengn sette og den slags. Er ikke akkurat super glad i norsk men det er noe å tenke på. En annen ting er å sende den som gave da slipper du og toll. Eller bare holde seg på den lovelige siden og kjøpe fra Ola. Parkerings vakter har nok høyset arbeids moral i norge ja. :D punktum haha
nidrinr
Master bowyer
Innlegg: 3088
Registrert: 29 mai 2007, 23:17
Bosted: Trautskogen
Sted: Trautskogen

Re: Fjør?

Legg inn av nidrinr »

Parkeringsvaktene jobber vel på provisjon, noe som forklarer hvorfor de alltid står bak hjørnet og lurer deg...
Brukeravatar
Zeida
Mester
Innlegg: 1002
Registrert: 10 jun 2010, 07:21
Bosted: Rana

Re: Fjør?

Legg inn av Zeida »

ahhh :lol:
Svar