Våtslipemaskin

Lurer du på hvor skaffe, hva bruke etc... Vel her er lekegrindda.
Svar
Brukeravatar
Jorarn
Mester
Innlegg: 262
Registrert: 09 jan 2006, 17:14
Sted: Trondheim

Våtslipemaskin

Legg inn av Jorarn »

Jeg lurte på om det er noen som har erfaring med denne våtslipemaskinen fra Scheppach?
Bilde

Jeg skulle gjerne hatt en Tormek, men det er en tusing å spare.
Sist redigert av Jorarn den 13 mai 2010, 21:15, redigert 1 gang totalt.
-Joachim-
“Only those who have to do simple things perfectly will acquire the skill to do difficult things easily” Friedrich von Schiller
Moen
Mester
Innlegg: 1372
Registrert: 29 mar 2008, 14:47
Bosted: Tangen
Sted: Tangen
Kontakt:

Re: Våtslipemaskin

Legg inn av Moen »

Absolutt en super ting å bruke daler på. Om noen påstår de får bedre verktøy med andre metoder, har de aldri prøvd en slik. Vel og merke om den har lærskive av god kvalitet. En slik står øverst på ønskelisten min. Og det er jo ikke lenge til jul, folkens :wink:
jamar
Mester
Innlegg: 204
Registrert: 04 mar 2008, 21:03
Sted: Tromsø

Re: Våtslipemaskin

Legg inn av jamar »

Rotet litt rundt og fant en amerikansk diskusjonsside hvor en fyr hevdet at han brukte Tormek-jigger på sin Scheppach Tiger 2000 (som er den jeg tror du har avbildet). Det kule er at hele Tormek-systemet er å få Clas Ohlson, og der har du jo tre stk. i Trondheim (kvalitet på Clasern - kryss i almanakken!). Mao bare å stikke innom hver gang man trenger en dings til - hvis ikke Scheppach også er noe du får i byen. Siden du snakker om å spare en tusing regner jeg med det er Tormek T3 du sammenligner med. Sikler litt på en T-7 (4.400,-), men det får bli med drømmen en stund til.
mvh jamar
Brukeravatar
Jorarn
Mester
Innlegg: 262
Registrert: 09 jan 2006, 17:14
Sted: Trondheim

Re: Våtslipemaskin

Legg inn av Jorarn »

Jepp det er en Schepach Tiger 2000s. Den var oppført i det jeg trodde var Claserns siste catalog. Jeg dro glad av sted i går for å kjøpe meg maskin :D ...men Katalogen viste seg å være ett år gammel og tigern var tatt ut av sortimentet :cry: ....Jula på andre siden av gata derimot, de hadde den :D ...men mitt saftige Clas Ohlson -gavekort det ville de ikke ha :cry: Så nå spørs det om jeg bare må spare noen flere kroner, og gå for the real deal med en Tormek T3.
-Joachim-
“Only those who have to do simple things perfectly will acquire the skill to do difficult things easily” Friedrich von Schiller
Brukeravatar
Are
kaptein
Innlegg: 2373
Registrert: 09 jan 2006, 23:18
Bosted: Kragero
Sted: Kragerø
Kontakt:

Re: Våtslipemaskin

Legg inn av Are »

Litt seint å nevne det, men jeg fikk en T-7 til jul. Funker som bare rakkern.

Jeg er personlig litt motstander av hulsliping av egger, men det at det er en t-7 og ikke en T-3 gjør at hulslipingen ikke blir så drøy. Hadde jeg vært dere ville jeg heller spart til en T-7. Masse fine jigger å kjøpe på CO
Hirðmaðr skal oc æiga ... hanðboga með þrim tylftum broðða.” Hirdskråen
Moen
Mester
Innlegg: 1372
Registrert: 29 mar 2008, 14:47
Bosted: Tangen
Sted: Tangen
Kontakt:

Re: Våtslipemaskin

Legg inn av Moen »

Er det bare diameteren på skiva som er forskjellig på de to? T-7 er i alle fall glimrende! Jeg òg ønsket meg en slik av nissen. Men fikk jeg det :? Kanskje jeg må være enda snillere :shock:
Svar