Bueskytter-seng...

Alt om det utstyret som hører til. F.eks historisk design på underarmsbeskyttere, kogger etc...
Svar
Brukeravatar
Truls med bogen
Mester
Innlegg: 549
Registrert: 10 jan 2006, 15:03
Bosted: SON
Sted: Son

Bueskytter-seng...

Legg inn av Truls med bogen »

På NM i fjor i skyggen av Hamar-katedralen traff vi en tysk fyr som jeg tror heter Berti eller noe sånt...han hadde mye flott middelalderutstyr bl.annet en seng som undertegnede m/buefrue synes var så utrolig flott...vet noen om et bilde av denne sengen? Vi kunne tenke oss en slik eller to....
Bilde
Brukeravatar
Jadda
Mester
Innlegg: 195
Registrert: 22 feb 2006, 22:17
Sted: Trondheim

Re: Bueskytter-seng...

Legg inn av Jadda »

Jepp Berti lager kun det aller fiiineste.
Var det en slik en http://www.khm.uio.no/vikingskipshuset/seng/ ?
og husk. Ikke vink til pila for da logrer den.
Moen
Mester
Innlegg: 1372
Registrert: 29 mar 2008, 14:47
Bosted: Tangen
Sted: Tangen
Kontakt:

Re: Bueskytter-seng...

Legg inn av Moen »

Jeg har faktisk vært på den lokale tømmerterminalen og hentet noen grove stokker i dag. Planen er å lage en slik seng... Tenkte den ville være fin å ta med på neste festival. Litt komfort må man unne seg når en er på telt-tur :wink:
Brukeravatar
Truls med bogen
Mester
Innlegg: 549
Registrert: 10 jan 2006, 15:03
Bosted: SON
Sted: Son

Re: Bueskytter-seng...

Legg inn av Truls med bogen »

hmmmm...tidlig IKEA uten umbraco...denne er litt mer gedigen en den jeg minnes...de dragehodene blir noe voldsomme...kan utløse mareritt i halvsøvne:-)??
Bilde
Moen
Mester
Innlegg: 1372
Registrert: 29 mar 2008, 14:47
Bosted: Tangen
Sted: Tangen
Kontakt:

Re: Bueskytter-seng...

Legg inn av Moen »

Hehe.. Har også sett en "barneseng" men nesten de samme utskjæringene. Minstemann her hadde antagelig nektet å legge seg i den sengen.. Det finnes hauger med bilder/tegninger på Google.
Brukeravatar
GreenMan
Snikende platebein
Innlegg: 1294
Registrert: 08 jan 2006, 15:00
Bosted: Oslo
Sted: Oslo
Kontakt:

Re: Bueskytter-seng...

Legg inn av GreenMan »

Tror jeg har noen bilder av Berti sin seng liggende, men det er nok ikke det billigste prosjektet hvis man skulle få f.eks Berti til å lage noe slikt. Senga hans er av massiv eik og er utskjært for hånd og malt med historisk maling. Personlig ville jeg nok satset på noe enklere.

Våre polske venner hos Matuls har kopiert en litt enklere seng fra England.
Stian Green
"Sann bueskyting er enkel"
Brukeravatar
Truls med bogen
Mester
Innlegg: 549
Registrert: 10 jan 2006, 15:03
Bosted: SON
Sted: Son

Re: Bueskytter-seng...

Legg inn av Truls med bogen »

Dyrest seng får kalles billig...om den er fin...flott om du kunne finne frem bilde eller en e.mail adresse eller telefon-nummer til Berti..hvor han bor? Steffan Hanko...den polsk/tyske bødkeren som er på de fleste norske middelalderfestivaler har tilbudt seg å lage en slik seng derom han får foto tegninger...meget dyktig og trivelig fyr forresten...
Bilde
Svar