Stor kniv

Alt om det utstyret som hører til. F.eks historisk design på underarmsbeskyttere, kogger etc...
Svar
Brukeravatar
bueeirik
Mester
Innlegg: 262
Registrert: 18 feb 2009, 23:36
Bosted: Lillehammer
Sted: Lillehammer
Kontakt:

Stor kniv

Legg inn av bueeirik »

Siden jeg går på skole i Otta dette året blir det ikke så mye buemaking, så da må jeg jo ha noe å gjør på fritiden....

Dette er den første kniven jeg har smidd og jeg ble ganske fornøyd. :D
Vedlegg
Bilde0026.jpg
(15.16 kiB) Lastet ned 2304 ganger
Bilde0025.jpg
(14.7 kiB) Lastet ned 2304 ganger
Brukeravatar
Kviljo
Master bowyer
Innlegg: 3657
Registrert: 09 jan 2006, 01:15
Bosted: Lista
Kontakt:

Re: Stor kniv

Legg inn av Kviljo »

Hehe, det så ut til å være en grei sax det der. Hvor lang er den? Kan sikkert fungere som avløser for øksa? :lol:
- Ivar Malde
mob: 991 55 405

Kviljo Buemakeri
jamar
Mester
Innlegg: 204
Registrert: 04 mar 2008, 21:03
Sted: Tromsø

Re: Stor kniv

Legg inn av jamar »

Hva slags stål er det du har brukt? Og kan du ønske deg et kamera i julegave som er bedre enn buksestrikken din? :wink:
'mvh jamar
nidrinr
Master bowyer
Innlegg: 3091
Registrert: 29 mai 2007, 23:17
Bosted: Trautskogen
Sted: Trautskogen

Re: Stor kniv

Legg inn av nidrinr »

Eirik, vil du låne et kamera av oss?
Brukeravatar
bueeirik
Mester
Innlegg: 262
Registrert: 18 feb 2009, 23:36
Bosted: Lillehammer
Sted: Lillehammer
Kontakt:

Re: Stor kniv

Legg inn av bueeirik »

Kviljo skrev:Hehe, det så ut til å være en grei sax det der. Hvor lang er den? Kan sikkert fungere som avløser for øksa? :lol:

Har ikke målt den men jeg tipper den er rundt 40 cm :D Den fungerer kjempefint til avløser 8) Skarp som en barberkniv :roll:
jamar skrev:Hva slags stål er det du har brukt? Og kan du ønske deg et kamera i julegave som er bedre enn buksestrikken din? :wink:
'mvh jamar
Tror det var en gammel bilfjær vis jeg ikke husker helt feil ! Var hvertfall steinhard å smi :oops: Herda så kniven i olje 8)
Jeg tror jeg foretrekker buksestrikken nå først så får vi ta kamera etter vært :mrgreen:
nidrinr skrev:Eirik, vil du låne et kamera av oss?
Hadde slettes ikke hatt noe imot det ! :D Må få stikki innom en tur ! SKu hatt flere emner til krigsbue 8)
nidrinr
Master bowyer
Innlegg: 3091
Registrert: 29 mai 2007, 23:17
Bosted: Trautskogen
Sted: Trautskogen

Re: Stor kniv

Legg inn av nidrinr »

Bare å komme det. Garasjen og kjellern er stappfull nå etter at frode skulle rydde ut av fabrikken.. :)
Svar