Draktdrømmer, råd og innspill ønskes

Alt om det utstyret som hører til. F.eks historisk design på underarmsbeskyttere, kogger etc...
Brukeravatar
Jæger
Mester

Re: Draktdrømmer, råd og innspill ønskes

Legg innav Jæger » 25 mai 2017, 02:12

Har en stund hatt interesse for folkevandringstid/eldre jernalder og kommer kanskje til å gå den veien i antrekk.
Jeg liker pil- og bueverdenens galskap men kommer foreløpig ikke til å gå heilt bananas i klesveien. Har fått lenker til noe riktig lekre plagg som er fantastiske helt ned til den minste detalj. Det blir noe dyrt for en mann med tresjekte og en del andre hobbyer, blir trolig litt kvasigreier.
Uansett: da jeg var på Tingvatn i helga snubla jeg over en scramasax til en billig penge. Eller scramasag, kan en vel si?
Fin å ha i beltet for en snekker. Lagde slire i gjenbruksstil i dag. Lær fra en gammel dokumentmappe, 'beslag' av ei lita barlindplanke, slireholk utav en serviettring av tinn supplert med andre småtterier.
Fromgivning etter fantasi og det som lå i materialene.
Bilde

Bilde

Bilde
The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten – Benjamin Franklin

Brukeravatar
Bowman
Master bowyer

Legg innav Bowman » 25 mai 2017, 23:47

Kult at du er interessert i jernalder Jæger. Det er altfor mange bare middelalder og bare vikingfolk i miljøet. Jeg har interesser i mange retninger og lurer litt på jernalder selv. Siden det er så mange arkeologiske skatter å kopiere for oss pil og buenerder. Sagen var kul og kreativ.
:D
attend and listen gentlemen
that be of freeborn blood
I shall tell you of a good yeman
his name was Robin Hood

Brukeravatar
Jæger
Mester

Legg innav Jæger » 28 mai 2017, 23:31

Takker, moro med noe anvendelig dill og dall.
Eldre jernalder er spennende, mye gøy å vikle seg inn i - som alle epoker :-)
Jeg må kjøre lavbudsjett så det blir å bruke litt av det jeg har og kanskje kjøpe noe halvveis selv om jeg gjerne ville gått av skaftet og kjøpt i øst og vest. Har noen trange, stripete linbukser som kanskje kan brukes, forresten. Skal se om jeg finner de, det meste dekkes jo av tunika og eventuelle leggsurringer.
The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten – Benjamin Franklin

Brukeravatar
Jæger
Mester

Legg innav Jæger » 06 jun 2017, 22:44

Fikk handlet meg leggsurringer som metervare i Tønsberg om lørdag. Er det bare å folde sammen og sy sammen eller er det 'kun en eneste korrekt måte' å gripe dette an på?
Bilde

Gå tilbake til «Tilbehør og drakt»