Innlogging

Har du spørsmål anngående bueforum.no - post dem her.

Moderator: GreenMan

nidrinr
Master bowyer
Innlegg: 3088
Registrert: 29 mai 2007, 23:17
Bosted: Trautskogen
Sted: Trautskogen

Innlogging

Legg inn av nidrinr »

Er det fler enn meg som alltid må logge inn to ganger?? Trodde først jeg skreiv noe feil, men det er likt hver gang. Kan noen forklare hvorfor?
Brukeravatar
ingos
Mester
Innlegg: 433
Registrert: 01 nov 2007, 13:40
Bosted: Drammen
Sted: Drammen

Legg inn av ingos »

Jeg har ikke noen problemer med dette. Når du logger deg på en gang, så kan du få maskinen til å huske koder og det forenklerer livet:-)

Jeg logget meg ut nå og logget på igjen, ingen problemer.
I love Mac!

Inongogaror
nidrinr
Master bowyer
Innlegg: 3088
Registrert: 29 mai 2007, 23:17
Bosted: Trautskogen
Sted: Trautskogen

Legg inn av nidrinr »

Joda, har prøvd det også, men det går ikke. Har til og med forsøkt både på den bærbare og den antikke stasjonære datan, men den logger ikke automatisk inn.. Jeg må logge inn først en gang, uten at det skjer noe anna enn at jeg kommer til innloggingssida en gang til. Så gjør jeg akkurat det samma (brukernavn og passord), og DA kommer jeg inn. :?
nidrinr
Master bowyer
Innlegg: 3088
Registrert: 29 mai 2007, 23:17
Bosted: Trautskogen
Sted: Trautskogen

Legg inn av nidrinr »

Ikke at det er noen krise at det er sån, men jeg lurer litt på hvorfor.
Brukeravatar
ingos
Mester
Innlegg: 433
Registrert: 01 nov 2007, 13:40
Bosted: Drammen
Sted: Drammen

Legg inn av ingos »

Det er merkelig, får det gikk på første forsøk her. Du er ikke koblet på en annen maskin samtidig, slik at den ikke skjønner hva som foregår?



I love iMac!
I love Mac!

Inongogaror
Brukeravatar
ingos
Mester
Innlegg: 433
Registrert: 01 nov 2007, 13:40
Bosted: Drammen
Sted: Drammen

Legg inn av ingos »

nidrinr skrev:Ikke at det er noen krise at det er sån, men jeg lurer litt på hvorfor.

Det er jo mye enklere når maskinen skjønner auto funksjoner selv:-) De er noen brødhuer av og til:-)
I love Mac!

Inongogaror
nidrinr
Master bowyer
Innlegg: 3088
Registrert: 29 mai 2007, 23:17
Bosted: Trautskogen
Sted: Trautskogen

Legg inn av nidrinr »

Nei, er ikke innlogga på to maskiner samtidig.. Er ingen mester i databruk, så det hender ofte at jeg sitter å føler meg litt dum. :oops: Men så lenge jeg i det hele tatt får logga inn ser det egentlig ikke som noe større problem, det er bare nysgjerrige delen av meg som lurer på hvorfor det er sån..
Brukeravatar
Are
kaptein
Innlegg: 2370
Registrert: 09 jan 2006, 23:18
Bosted: Kragero
Sted: Kragerø
Kontakt:

Legg inn av Are »

Jeg sleit også med å måtte ogge meg på to ganger. Men i stedet for å logge meg inn som vanlig, velger jeg heller å sjekke etter nye meldinger. Da blir jeg bedt om brukernavn og pasord. Sklir rett inn da.

Men jeg syns det er litt irriterende at forumet ikke husker meg fra gang til gang mer enn to ganger.
Hirðmaðr skal oc æiga ... hanðboga með þrim tylftum broðða.” Hirdskråen
Brukeravatar
ingos
Mester
Innlegg: 433
Registrert: 01 nov 2007, 13:40
Bosted: Drammen
Sted: Drammen

Legg inn av ingos »

Det er ikke du som er dum, men det mange ganger ting som er vanskelige og ikke så fornuftige løsninger. Prøv en Mac når du får tid, så skal du se at den er mere logisk oppbygd og derav enklere å forstå. Den er dessuten mere stabil og så å si fri får virus.

Jeg kjenner en som tar post.dok og han gjorde undersøkelser ang datasikkerhet, resultatet var at Mac er mer stabil/sikker datamaskin.

Jeg skal ikke spore helt av:-)





Men jeg syns det er litt irriterende at forumet ikke husker meg fra gang til gang mer enn to ganger:

Jeg kan slå av min mac og slå den på igjen om noen dager, men den logger meg alltis på automatisk.
Sist redigert av ingos den 10 des 2007, 00:19, redigert 1 gang totalt.
I love Mac!

Inongogaror
Brukeravatar
Kviljo
Master bowyer
Innlegg: 3657
Registrert: 09 jan 2006, 01:15
Bosted: Lista
Kontakt:

Legg inn av Kviljo »

Jeg har opplevd det samme her. Hva det skyldes har jeg dog ingen aning om.
- Ivar Malde
mob: 991 55 405

Kviljo Buemakeri
Brukeravatar
Lurz
Master bowyer
Innlegg: 1852
Registrert: 04 feb 2006, 15:37
Sted: Kristiansand

Legg inn av Lurz »

Har også opplevd det samme. Ikke alltid, bare av og til. Både fra windows-maskina på jobb og fra hjemmemaskina med forskjellige linuxdistroer oppigjennom. Får meg til å mistenke server/forumprogram? :oops:
"If it breaks you get to keep both parts"
nidrinr
Master bowyer
Innlegg: 3088
Registrert: 29 mai 2007, 23:17
Bosted: Trautskogen
Sted: Trautskogen

Legg inn av nidrinr »

Nesten godt å høre at årsaken ikke bare er at det er jeg som er håpløs på data for en gangs skyld :wink:
Brukeravatar
Griffin
Mester
Innlegg: 892
Registrert: 22 jun 2006, 22:14

Legg inn av Griffin »

Kankse ni sletter cookies eller vaskar dritt med något program så inställningarna försvinner. Kanske det görs automatiskt utan att ni vet om det :P
PunyV
Bueskytter
Innlegg: 73
Registrert: 17 aug 2007, 09:37
Sted: Pepperstad, Vestby, Akershus.

Legg inn av PunyV »

Jeg trenger ikke å logge inn hver gang, firefox sørger for den biten av seg selv! Jeg har helt sluttet å bruke InternetExplorer, her er det kun Firefox som gjelder!
Brukeravatar
Lurz
Master bowyer
Innlegg: 1852
Registrert: 04 feb 2006, 15:37
Sted: Kristiansand

Legg inn av Lurz »

Opera på jobb, Firefox hjemme. Ikke der det ligger heller. Finnes det en tredje nettleser? :twisted:
Kookie-sletting spiller ingen rolle, testa nå.
Kan det være noe java relatert?
"If it breaks you get to keep both parts"
Svar