Overføring av eier av bueforumet

Har du spørsmål anngående bueforum.no - post dem her.

Moderator: GreenMan

Svar

Skal NL overta bueforum.no

Ja - det er mest naturlig
5
42%
Nei - det er fint at forumet ikke låses til en forening
7
58%
Nei - jeg synes at den som byr høyeste sum skal få overta domenet/forumet :p
0
Ingen stemmer
 
Stemmer totalt: 12

Brukeravatar
GreenMan
Snikende platebein
Innlegg: 1294
Registrert: 08 jan 2006, 15:00
Bosted: Oslo
Sted: Oslo
Kontakt:

Overføring av eier av bueforumet

Legg inn av GreenMan »

Lurer på hva dere synes om at jeg som eier overfører eieransvaret til forumet/domenet til NL?

For dere som ikke kjenner bakgrunnen så kan jeg oppsummere litt her. Vi har vært oppe og gått nå i 10 år (jepp bueforum.no hadde 10 årsdag for en måned siden). Da jeg startet opp forumet var det som en videreføring av bueforum.net som hadde gått heden. Jeg husker ikke hvem som hadde drevet det - men han var ikke involvert så lenge. De første årene var det NL som sponset domeneavgift og serverleie (i form av at jeg ikke betalte kontigent men var oppført som medlem), så ble det slutt på det. Til å begynne med ønsket jeg at forumet formelt skulle ha minst mulig med NL å gjøre - de som var med da vet kanskje hvorfor.

De siste årene har forumet skuret og godt, men realiteten er jo at det er et forum for NL og NLs interessefelt, og mange av de motsetningene som var for 8-10 år siden er borte. Kostnaden ved dette domenet har ligget stabilt på rundt 250 kroner i året - så økonomisk er det ikke store greia - men jeg synes likevel det hadde vært greit å slippe den kostnaden.

Så hva synes dere?

PS: Dette er ikke noe jeg har tatt opp med styret - men bare mine tanker rundt forumets fremtid.
Stian Green
"Sann bueskyting er enkel"
MalaWolf
Mester
Innlegg: 1304
Registrert: 08 apr 2009, 17:54
Bosted: Hjemme
Sted: Oslo

Re: Overføring av eier av bueforumet

Legg inn av MalaWolf »

Høres ryddigere å få det flyttet fra deg til Langbuelaget.
Brukeravatar
Kviljo
Master bowyer
Innlegg: 3657
Registrert: 09 jan 2006, 01:15
Bosted: Lista
Kontakt:

Re: Overføring av eier av bueforumet

Legg inn av Kviljo »

Jeg syntes ordningen der forumet er uavhengig, men (hel-)sponses av NL virker best. Slik forblir det også god plass for de som eventuelt ikke er medlem av NL.

Det viktigste er at det finnes en ildsjel som er villig til å holde forumet i teknisk god stand. Altså: Stor applaus for den jobben du har gjort så langt, Stian! Miljøet hadde uten tvil vært annerledes om ikke forumet var der.
- Ivar Malde
mob: 991 55 405

Kviljo Buemakeri
Brukeravatar
Lurz
Master bowyer
Innlegg: 1852
Registrert: 04 feb 2006, 15:37
Sted: Kristiansand

Re: Overføring av eier av bueforumet

Legg inn av Lurz »

Enig med begge de to over :)
Men hvis du fortsatt betaler noen av regningene for forumet syns jeg iallefall du skal sende kvitteringene så ordner vi det.

(Hvis jeg var litt kryptisk til å begynne med: Formelt er det kanskje ryddigst at NL har forumet. Men i praksis kan det vel ikke bli mye greiere enn det er....... så lenge du gidder. Som Ivar sier, det viktigste er at noen driver det)
"If it breaks you get to keep both parts"
Brukeravatar
Bowman
Master bowyer
Innlegg: 3124
Registrert: 26 mar 2010, 21:54
Bosted: Tonsberg

Re: Overføring av eier av bueforumet

Legg inn av Bowman »

Jeg er enig med dere alle. Går det an? :shock:
Det viktigste er vel at forumet driftes av en som har lyst og kompetanse. Hvis NL hadde overtatt forumet er det vel ikke noe i veien for at det fortsatt kan være et inkluderende forum som favner også de som ikke er medlemmer. Det er helt greit at forumet fortsetter å bestå i den formen det har i dag, med muligheter for fortsatt å inkludere trad. miljøet. Du har gjort en kjempejobb med forumet Stian. Men tolker jeg deg i den retning at du fortsatt kunne tenke deg å drifte det, men ikke stå som eier? Du skal ihvertfall uansett ikke ha utgifter på dette.
attend and listen gentlemen
that be of freeborn blood
I shall tell you of a good yeman
his name was Robin Hood
Brukeravatar
GreenMan
Snikende platebein
Innlegg: 1294
Registrert: 08 jan 2006, 15:00
Bosted: Oslo
Sted: Oslo
Kontakt:

Re: Overføring av eier av bueforumet

Legg inn av GreenMan »

Bowman skrev: Men tolker jeg deg i den retning at du fortsatt kunne tenke deg å drifte det, men ikke stå som eier? Du skal ihvertfall uansett ikke ha utgifter på dette.
Jepp, over de 10 åra som jeg har hatt det så har det kostet litt svette og tårer, og noen få kroner. Som sagt er ikke utgiften spesielt høy - 10 års drift har kostet i underkant av 3000 kroner, men hadde vært en grei utgift å slippe opp i alle de andre smådråpene som utgir til slutt den elva som blir de årlige utgiftene. Som sagt det er småpenger, og situasjonen er annerledes enn da noen satt på alt som var NL sine eiendeler privat.

PS: I følge siteprice.org så er domenet muligens verdt 1144 US dollar :P - noen som har lyst til å kjøpe?


(og for de som ikke tok spøken - jeg selger ikke til høystbydene selv om jeg har prøvd å narre dere på 1. april en gang)
Stian Green
"Sann bueskyting er enkel"
Brukeravatar
Allan
Master bowyer
Innlegg: 1601
Registrert: 09 jul 2012, 20:28
Bosted: Hadeland

Re: RE: Re: Overføring av eier av bueforumet

Legg inn av Allan »

Bowman skrev: Det er helt greit at forumet fortsetter å bestå i den formen det har i dag, med muligheter for fortsatt å inkludere trad. miljøet. Du har gjort en kjempejobb med forumet Stian. Men tolker jeg deg i den retning at du fortsatt kunne tenke deg å drifte det, men ikke stå som eier? Du skal ihvertfall uansett ikke ha utgifter på dette.
Jeg er enig med flere her. Det viktigste er vel at forumet fortsetter å fylle den funksjonen det gjør! Jeg er i alle fall svært takknemlig for det.
Har kom maður á bergið oman
við sterkum boga í hendi:
"Jallurin av Ringaríki
hann meg higar sendi."

"Einar skalt tú nevna meg,
væl kann boga spenna,
Tambar eitur mín menski bogi,
ørvar drívur at renna."
Brukeravatar
HEO
Master bowyer
Innlegg: 625
Registrert: 28 feb 2012, 19:09
Bosted: Sande
Sted: Sande i Vestfold

Re: Overføring av eier av bueforumet

Legg inn av HEO »

Jeg er også enig det de andre sier :D Er veldig takknemlig for at dette forumet er til og hvordan det blir drevet.
"For veik, for veik er kongens bue."
Ingis
Mester
Innlegg: 676
Registrert: 05 jul 2006, 00:09
Bosted: 3340
Sted: Åmot,Buskerud

Re: Overføring av eier av bueforumet

Legg inn av Ingis »

Jeg syntes at NL burde være ansvarlig for Bueforum, men veldig fint hvis Stian kunne fortsette den fine jobben videre. Økonomisk må NL dekke alle utgifter vedrørende forumet. Eventuell økonomisk kompensasjon for jobben må bli en sak mellom NL-styret og Stian. :)
"Back to nature!"
Svar