Forside til bueforum.no

Har du spørsmål anngående bueforum.no - post dem her.

Moderator: GreenMan

Brukeravatar
GreenMan
Snikende platebein
Innlegg: 1294
Registrert: 08 jan 2006, 15:00
Bosted: Oslo
Sted: Oslo
Kontakt:

Forside til bueforum.no

Legg inn av GreenMan »

Heisann alle sammen. I høst tar jeg på arbeidsgivers regning ett kurs i webdesign og tenkte jeg skulle bruke tiden fornuftig med å lage en ny forside/portal. Planen er å fylle den opp med relevant informasjon. For eksempel gode artikler om hornbuer, stridsbuer etc...

Har idag brukt deler av tiden på jobb til å lage et utkast til designet (dette er hvordan siden er forventet til å se ut på en skjerm med 1400 piksels bredde).
Bilde
Hva synes dere?

Så kommer det store 10 000 kroners spørsmålet. design og koding skal jeg klare på egenhånd, men jeg er da avhengig av hjelp fra alle dere vakre mennesker som føler at dere har noe å bidra med. Jeg tenker meg da ting som Ares fantastiske strengemakingsråd, Kviljos tovedsbueartikkel osv...

Hvis det er noen som føler de har noe å bidra med - skrik ut....
Stian Green
"Sann bueskyting er enkel"
Brukeravatar
Zeida
Mester
Innlegg: 1002
Registrert: 10 jun 2010, 07:21
Bosted: Rana

Re: Forside til bueforum.no

Legg inn av Zeida »

Den ser veldig god å ryddig ut, men bakrunden ødelegger for "ryddigheten" på siden. Velg helle no alla bakrunden i midten kanskje litt mørkere.
Brukeravatar
Are
kaptein
Innlegg: 2370
Registrert: 09 jan 2006, 23:18
Bosted: Kragero
Sted: Kragerø
Kontakt:

Forside til bueforum.no

Legg inn av Are »

Sier meg enig med Zeida. Gå for en ryddigere bakgrunn.

Ellers ser jeg ikke helt behovet for å legge ut artikler som legges ut på buewiki. Lag heller en lenke dit. Det er forumet som bør være i fokuset mener jeg. Skal vel også innrømme at jeg aldri besøker forsiden. Stort sett besøker jeg forumet nå gjennom Tapatalk.
Hirðmaðr skal oc æiga ... hanðboga með þrim tylftum broðða.” Hirdskråen
Brukeravatar
Kviljo
Master bowyer
Innlegg: 3657
Registrert: 09 jan 2006, 01:15
Bosted: Lista
Kontakt:

Re: Forside til bueforum.no

Legg inn av Kviljo »

Glimrende! Du får gjerne bruke langbue-artikkelen min.
Syntes igrunnen designet ser fint ut, og tenker uansett at kreativiteten funker best når man får styre slikt selv.

Her ligger artikkelen som pdf:

http://kviljo.no/bue/artikler/Langbuen% ... 0Malde.pdf



Men, når det er sagt, hva med å heller mekke et alternativ til langbue.no? ...for det trenger vi virkelig! :)
- Ivar Malde
mob: 991 55 405

Kviljo Buemakeri
Brukeravatar
GreenMan
Snikende platebein
Innlegg: 1294
Registrert: 08 jan 2006, 15:00
Bosted: Oslo
Sted: Oslo
Kontakt:

Re: Forside til bueforum.no

Legg inn av GreenMan »

Kviljo skrev: Men, når det er sagt, hva med å heller mekke et alternativ til langbue.no? ...for det trenger vi virkelig! :)
He he, jeg har meldt meg frivillig, men det som er utfordringen er å gjøre oppdateringene av langbue.no enklest mulig. Jeg ser der for meg en blogg lignende sak. Jeg har et script som jeg kan prøve å tilpasse. Designet/koden jeg har tenkt å bruke her skal være lett å tilpasse langbue.no med passende design.
Are skrev:
Ellers ser jeg ikke helt behovet for å legge ut artikler som legges ut på buewiki. Lag heller en lenke dit. Det er forumet som bør være i fokuset mener jeg. Skal vel også innrømme at jeg aldri besøker forsiden. Stort sett besøker jeg forumet nå gjennom Tapatalk.
Fokus skal fortsatt være på forumet, men det er jo slik at forumet ligger på et underdomene og jeg synes det kunne være kjekt å samle noe informasjon og gode buerelaterte artikler, med link til utfyllende stoff på wikien på ett sted. I dag er det mange som registrerer seg for aldri å være aktive, eller stiller ett spørsmål. Ved å tilby noe informasjon vil det sannsynligvis genere trafikk til andre sider, som langbue.no, viken... wikien osv...

Tok forresten kritikken ad notam og fant en farge som ikke skar for mye, men fortsatt skiller midtstolpen fra tomrommet rundt. Fordelen med denne løsningen er at grunndesignet mest sannsynlig klarer seg med kun ett bilde.

Skisse ver 2:
Bilde
Alle farger som brukes er hentet fra Luttrel bildet i headingen.
Stian Green
"Sann bueskyting er enkel"
Brukeravatar
dagsunde
Master bowyer
Innlegg: 1325
Registrert: 28 jun 2007, 16:33
Bosted: Arendal
Sted: Arendal
Kontakt:

Re: Forside til bueforum.no

Legg inn av dagsunde »

Veldig bra! :D

Si ifra hvis du trenger bistand med noe.

--
Dag.
--
Dag.

Brestanda boga, brennanda loga,
gínanda ulfi, galandi kráku,
rýtanda svíni, rótlausum viði,
vaxanda vági, vellanda katli
skyli manngi trúa!
Brukeravatar
Vibeke
Mester
Innlegg: 157
Registrert: 11 mar 2010, 09:49
Bosted: Hamar

Re: Forside til bueforum.no

Legg inn av Vibeke »

Flott!!
GreenMan skrev:
Kviljo skrev: Men, når det er sagt, hva med å heller mekke et alternativ til langbue.no? ...for det trenger vi virkelig! :)
He he, jeg har meldt meg frivillig, men det som er utfordringen er å gjøre oppdateringene av langbue.no enklest mulig. Jeg ser der for meg en blogg lignende sak. Jeg har et script som jeg kan prøve å tilpasse. Designet/koden jeg har tenkt å bruke her skal være lett å tilpasse langbue.no med passende design.
Håper du får til noe som fungerer for langbue.no, for som Ivar sier; det trengs
Are skrev:
Ellers ser jeg ikke helt behovet for å legge ut artikler som legges ut på buewiki. Lag heller en lenke dit. Det er forumet som bør være i fokuset mener jeg. Skal vel også innrømme at jeg aldri besøker forsiden. Stort sett besøker jeg forumet nå gjennom Tapatalk.
GreenMan skrev: Fokus skal fortsatt være på forumet, men det er jo slik at forumet ligger på et underdomene og jeg synes det kunne være kjekt å samle noe informasjon og gode buerelaterte artikler, med link til utfyllende stoff på wikien på ett sted. I dag er det mange som registrerer seg for aldri å være aktive, eller stiller ett spørsmål. Ved å tilby noe informasjon vil det sannsynligvis genere trafikk til andre sider, som langbue.no, viken... wikien osv...
Det er ikke alle som har full oversikt over alle andre steder det er mulig å finne informasjon, så å samle noe på forsiden, eller som en samling med linker syns jeg er ett positivt tiltak og tilskudd.
Brukeravatar
GreenMan
Snikende platebein
Innlegg: 1294
Registrert: 08 jan 2006, 15:00
Bosted: Oslo
Sted: Oslo
Kontakt:

Re: Forside til bueforum.no

Legg inn av GreenMan »

Da er jobben i gang. Har ikke fylt opp alt ennå men det ser ut som CSS og struktur er på plass. Foreløpig er det bare forsiden og link siden som er oppe, men det er på tid å gi seg nå ;)
Gi meg gjerne beskjed hvis dere har linker som kan være interessante, eller hvis dere har egen "butikk"

http://bueforum.no/index.html
Stian Green
"Sann bueskyting er enkel"
Brukeravatar
GreenMan
Snikende platebein
Innlegg: 1294
Registrert: 08 jan 2006, 15:00
Bosted: Oslo
Sted: Oslo
Kontakt:

Re: Forside til bueforum.no

Legg inn av GreenMan »

Kviljo skrev:Glimrende! Du får gjerne bruke langbue-artikkelen min.
Syntes igrunnen designet ser fint ut, og tenker uansett at kreativiteten funker best når man får styre slikt selv.

Her ligger artikkelen som pdf:
Du Ivar kunne du sende meg noen bilder, teksten skal jeg få rippet fra PDF´en men det hadde vært fint med ett bilde eller to
Stian Green
"Sann bueskyting er enkel"
Brukeravatar
Kviljo
Master bowyer
Innlegg: 3657
Registrert: 09 jan 2006, 01:15
Bosted: Lista
Kontakt:

Re: Forside til bueforum.no

Legg inn av Kviljo »

Skal prøve på det iløpet av helga :)
- Ivar Malde
mob: 991 55 405

Kviljo Buemakeri
Brukeravatar
Allan
Master bowyer
Innlegg: 1601
Registrert: 09 jul 2012, 20:28
Bosted: Hadeland

Re: Forside til bueforum.no

Legg inn av Allan »

Så bra! Ser veldig fint ut, gode farger å lese på trur jeg, og artig at de er fra bildet :) Jeg er enig i at det er fint med noen lenker til gode artikler etc, for (obs! Erfaringsbasert) særlig nybegynnere må ofte stille spørsmål av grunnleggende art, og sjøl om mange (som meg) sikkert leste mye på forumet før de blir brukere sjøl, er det ganske omfattende materiale som ligger i trådene på forumet, og ikke alltid like lett å se at det du lurer på er diskutert og besvart før.
Har kom maður á bergið oman
við sterkum boga í hendi:
"Jallurin av Ringaríki
hann meg higar sendi."

"Einar skalt tú nevna meg,
væl kann boga spenna,
Tambar eitur mín menski bogi,
ørvar drívur at renna."
Brukeravatar
Vibeke
Mester
Innlegg: 157
Registrert: 11 mar 2010, 09:49
Bosted: Hamar

Re: Forside til bueforum.no

Legg inn av Vibeke »

Nå som forsiden har fått litt mer innhold og ser riktig så flott ut så har jeg oppdaget at jeg savner en grei link/"vei" tilbake igjen til hovedsiden/forsiden etter at jeg har suldret rundt inne på forumet...

Mulig jeg er blind, i såfall hadde jeg satt pris på å "få synet tilbake"
Brukeravatar
GreenMan
Snikende platebein
Innlegg: 1294
Registrert: 08 jan 2006, 15:00
Bosted: Oslo
Sted: Oslo
Kontakt:

Re: Forside til bueforum.no

Legg inn av GreenMan »

Vibeke skrev:Nå som forsiden har fått litt mer innhold og ser riktig så flott ut så har jeg oppdaget at jeg savner en grei link/"vei" tilbake igjen til hovedsiden/forsiden etter at jeg har suldret rundt inne på forumet...

Mulig jeg er blind, i såfall hadde jeg satt pris på å "få synet tilbake"
Du er ikke blind, det er ikke en link der (ennå)
Stian Green
"Sann bueskyting er enkel"
Brukeravatar
Vibeke
Mester
Innlegg: 157
Registrert: 11 mar 2010, 09:49
Bosted: Hamar

Re: Forside til bueforum.no

Legg inn av Vibeke »

GreenMan skrev:
Vibeke skrev:Nå som forsiden har fått litt mer innhold og ser riktig så flott ut så har jeg oppdaget at jeg savner en grei link/"vei" tilbake igjen til hovedsiden/forsiden etter at jeg har suldret rundt inne på forumet...

Mulig jeg er blind, i såfall hadde jeg satt pris på å "få synet tilbake"
Du er ikke blind, det er ikke en link der (ennå)
:-D
Brukeravatar
GreenMan
Snikende platebein
Innlegg: 1294
Registrert: 08 jan 2006, 15:00
Bosted: Oslo
Sted: Oslo
Kontakt:

Re: Forside til bueforum.no

Legg inn av GreenMan »

For å utdype det litt mer - det å endre på kildekoden/php/html-koden i forumet krever litt innsats og jeg er usikker hva jeg faktisk må endre, men jeg er på saken.
Stian Green
"Sann bueskyting er enkel"
Svar