Norsk langbuelags fremtid!

Diverse sludder og vås og annet snikk snakk

Moderator: GreenMan

Svar
Ingis
Mester
Innlegg: 676
Registrert: 05 jul 2006, 00:09
Bosted: 3340
Sted: Åmot,Buskerud

Norsk langbuelags fremtid!

Legg inn av Ingis »

Norsk langbuelag har vel fylt sine 10 år,og jeg tenkte at tiden kanskje er inne for å samle noen synspunkter fra medlemmene. NL har gått fra et enevelde til et demokratisk styrt lag, men om dette har vært positivt er jeg ikke så sikker på. Har evnen til å få ting gjordt blitt bedre? Er styremedlemmene engasjerte?
Jeg føler kanskje at NL ikke har den samme drivkraften og engasjementet som tidligere. Har NL livets rett? Ja,jeg personlig tror og mener at Norsk langbuelag er et godt varemerke og bør vernes for fremtiden. For å klare dette må vi ha engasjement.
NL er ingen klubb som andre bueskytterklubber,og bør kanskje drives etter andre retningslinjer. Vi har flere medlemmer som tar initiativ til lokale tiltak i området de bor, som f.eks. buebyggingskurs, skytekonkurranser o.l. ,uten at Norsk langbuelag står som arrangør offisielt. Dette er BRA!
Alikevel spør jeg meg selv om det ikke hadde vært fint og bra for NL om de hadde vært offisiell arrangør. En måte å profilere NL kunne kanskje være å lage underavdelinger av Norsk langbuelag, hvor ivrige lokale krefter danner sine egne aktivitetsgrupper i NLs regi. F.eks.: NL sør, NL øst, NL midtnorge osv.
Dette kan kanskje gi økt engasjement lokalt. Nå sitter vi kanskje å venter på hva skjer æ?
Hva blir da ansvaret til NLs styre?
Jo. Innkalle til Årsmøte (fremtiden stakes ut).
Bestemme hvor/når NM inne og ute skal foregå. Her blir de lokale avdelingene aktuelle samarbeidpartnere. Hvem vil arrangere NM?
Toxofil SKAL utgis en gang i året. Kanskje senhøsten er best,hvor man kunne gjenspeile noe av det som har skjedd i løpet av året. Bidrag kan komme fra avdelingene. Intervjuer med buemakere,pilmakere eller skyttere .
Til sist tror jeg kanskje at NLs styre bør ha personer med tid og engasjement, hvis de finnes. Kanskje det er nok med 3 stk. i styret ? Eller bør det kun være en høvding ? De viktige avgjørelsene skal alikevel tas på tinget (årsmøtet).
Takk for oppmerksomheten! :wink:
"Back to nature!"
Svar