Bilder på forumet...hvordan?

Diverse sludder og vås og annet snikk snakk

Moderator: GreenMan

Svar
Brukeravatar
Sturlabuer
Mester
Innlegg: 342
Registrert: 13 jan 2006, 21:46
Bosted: Kana
Sted: Hurum

Bilder på forumet...hvordan?

Legg inn av Sturlabuer »

OK, føler meg litt dust på data nå :oops: men, hvordan får man lagt inn bilder fra PC'n inn på forumet.
Har nå anskaffet både ny PC OG digitalt kamera.
Jeg ser noen klarer dette, men aner ikke hvordan, og ingen jeg kjenner har peiling på det.
Derfor tenkte jeg at jeg skal spørre her, selv om dette er veldig off topic :)

Lars
Brukeravatar
Jadda
Mester
Innlegg: 195
Registrert: 22 feb 2006, 22:17
Sted: Trondheim

Legg inn av Jadda »

Det kan lønne seg og lese "bruks anvisningen" først. http://www.bueforum.no/faq.php#24
og husk. Ikke vink til pila for da logrer den.
Brukeravatar
Lurz
Master bowyer
Innlegg: 1856
Registrert: 04 feb 2006, 15:37
Sted: Kristiansand

Legg inn av Lurz »

Nå er ikke den bruksanvisninga 96% intuitv. Tok litt tid å finne ut av :lol: . Først må du ha bildet liggende tilgjenglig et sted på internett, på en hjemmeside et eller annet sted som er allment tilgjenglig. Finn fram adressen (url 'en) til der bildet ligger. Skriv innlegget ditt. Når du har kommet så langt at du vil sette inn bildet trykker du på knappen "img" over der du skriver, så skriver du (eller limer) inn internettadressen til der bildet ligger. Trykk forhåndsvisning under "skrivefeltet" for å se om det funker, skriv ferdig, så ev ok, som vanlig.

Det er et billedgalleri her, der du kan legge bilder hvis du ikke har et eget sted å legge dem.
Fra hovedsiden >annonseringer >bildegalleri. Der ligger en link til "galleri", klikk den.

Du er nå inne på galleriet. Oppe tv, over der det står "category" står det |Home|Login|
OBS ! Hvis det ikke gjør det, prøv å føre musepekeren over @ 'en ovenfor, så dukker den kanskje opp, det tok litt tid å finne ut av den der :? .
Klikk "login". Du må sende en "PM" til Green Man fo å få brukernavn og passord.

Når du er innlogget får du en linje på samme sted som innlogginga der det står |Home|MyGallery|UploadFile|Logout|
(Hvis den ikke er der, prøv trikset med @ 'en igjen)
Klikk "UploadFile", let deg fram til bildene på din maskin som du skal laste opp, og klikk "continue" nederst på siden.

ps Husk å tenke på at størrelsen på bildet står i forhold til innholdet. "Lesbarhet"
"If it breaks you get to keep both parts"
Brukeravatar
Sturlabuer
Mester
Innlegg: 342
Registrert: 13 jan 2006, 21:46
Bosted: Kana
Sted: Hurum

Legg inn av Sturlabuer »

Takk for svar. Da skal jeg se om jeg kan få tilgang til galleriet her.

Lars
Svar