Ny bok om skyting med gamle våpen

Diverse sludder og vås og annet snikk snakk

Moderator: GreenMan

Svar
Brukeravatar
Øyvind
Bueskytter
Innlegg: 36
Registrert: 24 apr 2015, 15:30
Bosted: Bergen
Kontakt:

Ny bok om skyting med gamle våpen

Legg inn av Øyvind »

For en måneds tid siden ga jeg ut Skyting med gamle våpen: Fra steinalderbue til svartkruttpatron. Dette er en bok for de som liker å skyte med gamle våpen, og første kapittel er viet historisk pil og bue. Det er mest historisk stoff om buenes og pilenes utvikling, men også litt informasjon om hvordan du kan lage din egen bue og piler. Resten av boka er mest relevant for de som skyter med svartkruttvåpen.

Den eminente Ivar Malde har levert flere av fotoobjektene, blant annet den beksurrede Nydam-buen på forsiden, pilspiss av bein, buen fra Breheimen og Nydam-pilen på baksiden og på kapittelinnledningssiden. Norsk langbuelag er også viet en side i slutten av boken der organisasjoner som arrangerer skyting med historiske våpen er presentert.

Boken fås kjøpt her: http://svartkrutt.net/shop/no/boker/123 ... vapen.html

Noen smakebilder:

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde
Sist redigert av Øyvind den 18 apr 2017, 08:36, redigert 1 gang totalt.
Vápnum sínum skal-a maðr velli á feti ganga framar, því at óvíst er at vita, nær verðr á vegum úti geirs of þörf guma.
Brukeravatar
GreenMan
Snikende platebein
Innlegg: 1294
Registrert: 08 jan 2006, 15:00
Bosted: Oslo
Sted: Oslo
Kontakt:

Re: Nu bok om skyting med gamle våpen

Legg inn av GreenMan »

Boka anbefales. Skal lage en kort anmeldelse når jeg har fått lest den 100% ferdig.
Stian Green
"Sann bueskyting er enkel"
Brukeravatar
Jæger
Mester
Innlegg: 1986
Registrert: 24 jun 2016, 10:08
Bosted: Kristiansand

Re: Nu bok om skyting med gamle våpen

Legg inn av Jæger »

Meget bra bok sett fra en delvis erfaren svartkruttskytters ståsted. Som fersk i buens mysterier synes jeg den gir et godt innblikk i vår historie. Har ikke finlest hele boka enda da en del er kjent fra tidligere men buekapittelet er godt saumfart :-)
The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten – Benjamin Franklin
Svar