Hva gjorde du i dag 2017.

Diverse sludder og vås og annet snikk snakk

Moderator: GreenMan

Brukeravatar
Lars Jensen
Mester
Innlegg: 553
Registrert: 02 sep 2014, 20:51
Bosted: Tofte

Re: Hva gjorde du i dag 2017.

Legg inn av Lars Jensen »

Mens mange koser seg i Oslo har Lars og Lars representert NL og Bågadraget på åpning av småindustri-messa på det gamle fabrikkområdet på Tofte. MYE folk og mye besøk.
Bilde
Bilde
Kan det bøyes, kan det skytes!
Brukeravatar
Jæger
Mester
Innlegg: 1986
Registrert: 24 jun 2016, 10:08
Bosted: Kristiansand

Re: Hva gjorde du i dag 2017.

Legg inn av Jæger »

Herlig arbeid, 2xLars!
Har har det gått i småpusling i hagen, litt svartkruttskyting og fått ferdig pilhøvelen før ei lita bueøkt i kveldinga. Knotten er definitivt et probat middel for å trene opp konsentrasjonen :-D
The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten – Benjamin Franklin
Harald
Mester
Innlegg: 304
Registrert: 23 aug 2014, 14:34
Bosted: Ramnes
Sted: Ramnes

Re: Hva gjorde du i dag 2017.

Legg inn av Harald »

Knott! Aaargh! :cry: :oops: :cry: :shock: :evil: :evil:
Det er bare en måte å finne ut hvor mye en bue tåler...
Brukeravatar
Jæger
Mester
Innlegg: 1986
Registrert: 24 jun 2016, 10:08
Bosted: Kristiansand

Re: Hva gjorde du i dag 2017.

Legg inn av Jæger »

I dag har jeg begynt på et aldri så lite prosjekt og skal nå sette meg med en kopp kaffi i sola og lese Toxofil. Takk til Lurz for håndlevert eksemplar.
Ser frem til å lese om Det frie norske buekompani, indiske stålbuer, beinarbeid og meget mere :-)
Bilde
The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten – Benjamin Franklin
Brukeravatar
Allan
Master bowyer
Innlegg: 1601
Registrert: 09 jul 2012, 20:28
Bosted: Hadeland

Re: Hva gjorde du i dag 2017.

Legg inn av Allan »

Ha er det for "aldri så lite" prosjekt du er i gang med nå? Er bordene med sirkulært hull en ledetråd?

Sent fra min SM-G900F via Tapatalk
Har kom maður á bergið oman
við sterkum boga í hendi:
"Jallurin av Ringaríki
hann meg higar sendi."

"Einar skalt tú nevna meg,
væl kann boga spenna,
Tambar eitur mín menski bogi,
ørvar drívur at renna."
Brukeravatar
Jæger
Mester
Innlegg: 1986
Registrert: 24 jun 2016, 10:08
Bosted: Kristiansand

Re: Hva gjorde du i dag 2017.

Legg inn av Jæger »

Jepp, pimp my iron age shield ;-)Bilde

Sent fra min SM-A310F via Tapatalk
The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten – Benjamin Franklin
Brukeravatar
Lurz
Master bowyer
Innlegg: 1855
Registrert: 04 feb 2006, 15:37
Sted: Kristiansand

Re: Hva gjorde du i dag 2017.

Legg inn av Lurz »

Sleggemannen slår!
Mye kvist, men det kan kanskje være to her :)
Bilde
"If it breaks you get to keep both parts"
Brukeravatar
Jæger
Mester
Innlegg: 1986
Registrert: 24 jun 2016, 10:08
Bosted: Kristiansand

Re: Hva gjorde du i dag 2017.

Legg inn av Jæger »

Håper du får gode emner ut av den, Lurz :-)
I dag har jeg kommet litt videre med skjoldet samt slanket og tillret om den buen jeg lagde til ute-NM. Den hadde en tiller bare en mor kan være glad i og den var altfor kraftig i tuppene. Nå er den redusert litt og tåler 31'' trekk. Målte nå 30#@24'', vet ikke hva det blir på 31'' men skuldra mi tåler det aaaaakurat. Blir en pinglebue men skal holde kravene til den nye klassen (Welsh) med unntak av styrken. Satser på en fin sisteplass med krigspiler i år også. Men det er vel bedre å kunne trekke pila helt ut på 45-50# enn å trekke en 80-punder litt over halvveis?
Nå er den testskutt, det var gøy å trekke langt og ikke så vanskelig å treffe som jeg hdde fryktet. Fikk varme i buken etterpå, nå er det ei ukes karantene før neste test og fintillring. Kanskje hornnokker også?
Bilde
The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten – Benjamin Franklin
Brukeravatar
HEO
Master bowyer
Innlegg: 625
Registrert: 28 feb 2012, 19:09
Bosted: Sande
Sted: Sande i Vestfold

Re: Hva gjorde du i dag 2017.

Legg inn av HEO »

Ser veldig bra ut :D
"For veik, for veik er kongens bue."
Brukeravatar
Jæger
Mester
Innlegg: 1986
Registrert: 24 jun 2016, 10:08
Bosted: Kristiansand

Re: Hva gjorde du i dag 2017.

Legg inn av Jæger »

Takk, den har en liten hengsel et stykke nedpå nedre buebein men vil helst ikke miste mer vekt nå.
I dag ble jeg med Lurz til Tønsberg og traff den trivelige NL-gjengen og noen nye bekjentskaper. Sabla trivelig dag med litt shopping også, nå er litt lær, skinn og tråd samt leggsurringer og skjoldbule handlet. Prosjekt skjold går stadig fremover :-)
Bilde

Sent fra min SM-A310F via Tapatalk
The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten – Benjamin Franklin
Brukeravatar
Jæger
Mester
Innlegg: 1986
Registrert: 24 jun 2016, 10:08
Bosted: Kristiansand

Re: Hva gjorde du i dag 2017.

Legg inn av Jæger »

I dag har jeg puslet med litt av hvert og kost meg i sola. Godt å få tørket opp etter gårsdagens batalje hos baglerne. Dro av gårde noen piler og tenkte at jeg skulle prøve links, det gikk sånn tålig på retning men pilene står alle veier og det tyder vel på ureine slipp.
11 av 12 piler i matta fra 18 meter begge gangene. Det er en begynnelse ihvertfall:-)
BildeBilde
The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten – Benjamin Franklin
Brukeravatar
HEO
Master bowyer
Innlegg: 625
Registrert: 28 feb 2012, 19:09
Bosted: Sande
Sted: Sande i Vestfold

Re: Hva gjorde du i dag 2017.

Legg inn av HEO »

Fikk besøk av Lars Jensen i kveld. Ble en hyggelig bue-prat og litt testing av buer, mellom bygene(utrolig at det er blå himmel i bakgrunnen!)
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
"For veik, for veik er kongens bue."
Brukeravatar
Jæger
Mester
Innlegg: 1986
Registrert: 24 jun 2016, 10:08
Bosted: Kristiansand

Re: Hva gjorde du i dag 2017.

Legg inn av Jæger »

Sabla kult, det er den nye som trekkes på de sist bildene?
The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten – Benjamin Franklin
Brukeravatar
HEO
Master bowyer
Innlegg: 625
Registrert: 28 feb 2012, 19:09
Bosted: Sande
Sted: Sande i Vestfold

Re: Hva gjorde du i dag 2017.

Legg inn av HEO »

Stemmer. Den er 120+# på 32" og endte opp 77" ntn. Den på første bilde er 100# på 32".
"For veik, for veik er kongens bue."
Brukeravatar
Jæger
Mester
Innlegg: 1986
Registrert: 24 jun 2016, 10:08
Bosted: Kristiansand

Re: Hva gjorde du i dag 2017.

Legg inn av Jæger »

I dag har jeg kjørt hjem fra en meget begivenshetrik helg på Hamar middelalderfestival. Hyggelig å møte prima mennesker for første, andre og n'te gang - sånn som disse to. Er det noen som kjenner den vakre damen med det skjelmske blikket som kan fortelle henne at hjertet mitt dessverre hører buesporten til? ;-)
Bilde
The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten – Benjamin Franklin
Låst