Hva gjorde du i dag 2017.

Diverse sludder og vås og annet snikk snakk

Moderator: GreenMan

Brukeravatar
GreenMan
Snikende platebein
Innlegg: 1294
Registrert: 08 jan 2006, 15:00
Bosted: Oslo
Sted: Oslo
Kontakt:

Re: Hva gjorde du i dag 2017.

Legg inn av GreenMan »

Lars Jensen skrev: 04 des 2017, 13:15 Litt NL-bling på skytehansken jeg har fått fra Stian. Synes det ble kult, jeg...
Blingeling... Funker den?
Stian Green
"Sann bueskyting er enkel"
Brukeravatar
Lars Jensen
Mester
Innlegg: 553
Registrert: 02 sep 2014, 20:51
Bosted: Tofte

Re: Hva gjorde du i dag 2017.

Legg inn av Lars Jensen »

Hansken er fin, den. God å ha på og fin følelse i fingrene. Dette er nok en blinkbue-hanske, tror den blir litt tynn som krigsbuehanske. Men nå skyter jeg jo mest med blinkbuer (selv om treffprosenten er lav :D ). I et hvertfall er jeg kvitt "industri-følelsen" når jeg skyter. Tusen takk! :wink:
Kan det bøyes, kan det skytes!
Oddbjørn
Master bowyer
Innlegg: 1790
Registrert: 14 mai 2006, 19:30
Bosted: Tonsberg
Kontakt:

Re: Hva gjorde du i dag 2017.

Legg inn av Oddbjørn »

Resultat av litt spleising, ser interessant ut.
Bilde
Undres hvorfor bildene alltid kommer opp ned når jeg poster fra forumets bildetjeneste på iPad. Det hjelper ikke å snu de først heller. Greenman?
Brukeravatar
Lurz
Master bowyer
Innlegg: 1852
Registrert: 04 feb 2006, 15:37
Sted: Kristiansand

Re: Hva gjorde du i dag 2017.

Legg inn av Lurz »

Går gjennom server i Australia? :D
(ser jo fint ut når jeg snur hodet opp ned!)
"If it breaks you get to keep both parts"
Brukeravatar
GreenMan
Snikende platebein
Innlegg: 1294
Registrert: 08 jan 2006, 15:00
Bosted: Oslo
Sted: Oslo
Kontakt:

Re: Hva gjorde du i dag 2017.

Legg inn av GreenMan »

Oddbjørn skrev: 07 des 2017, 15:54 Undres hvorfor bildene alltid kommer opp ned når jeg poster fra forumets bildetjeneste på iPad. Det hjelper ikke å snu de først heller. Greenman?
Veit ikke hvorfor - men hvilken vei holder du iPaden? Kan hende at de er registrert som opp ned - men at iPaden viser bildene riktig vei... Kan ikke komme på noen annen grunn.
Stian Green
"Sann bueskyting er enkel"
Oddbjørn
Master bowyer
Innlegg: 1790
Registrert: 14 mai 2006, 19:30
Bosted: Tonsberg
Kontakt:

Re: Hva gjorde du i dag 2017.

Legg inn av Oddbjørn »

Det er bare her på forumet det skjer. Posta samme bilde på Bad ass archer og det kom ut riktig. På andre forum kommmer bildene riktig også. :?:
Men sikkert godt for de med stiv nakke.
Brukeravatar
Jæger
Mester
Innlegg: 1986
Registrert: 24 jun 2016, 10:08
Bosted: Kristiansand

Re: Hva gjorde du i dag 2017.

Legg inn av Jæger »

Fine emner og kult med bling Bilde
Har endelig skutt med det ene og andre på lang tid. Bilde

Sent fra min F3111 via Tapatalk

The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten – Benjamin Franklin
Brukeravatar
Lurz
Master bowyer
Innlegg: 1852
Registrert: 04 feb 2006, 15:37
Sted: Kristiansand

Re: Hva gjorde du i dag 2017.

Legg inn av Lurz »

Ser ut som en morsom bue med fine bøyer, da! Noen data?
"If it breaks you get to keep both parts"
Brukeravatar
Jæger
Mester
Innlegg: 1986
Registrert: 24 jun 2016, 10:08
Bosted: Kristiansand

Re: Hva gjorde du i dag 2017.

Legg inn av Jæger »

Det er den jeg brukte på ute-NM. Oberflacht-inspirert rognebue med karakter, omtrent 35# på 28''. Noe motbøy i grepet og medbøy i tuppene. Det finnes et par bilder litt nede i denne lenken.
The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten – Benjamin Franklin
Brukeravatar
HEO
Master bowyer
Innlegg: 625
Registrert: 28 feb 2012, 19:09
Bosted: Sande
Sted: Sande i Vestfold

Re: Hva gjorde du i dag 2017.

Legg inn av HEO »

Juleavslutning hos Baglerne.
Bilde
I går kveld hadde vi juleavslutning med historisk runde og pakkeleken.
Pakkeleken er egentlig et terningspill, hvor man kaster terning om pakkene, men kunne fint overføres til bueskyting:
1. Deltakerne har med seg en liten pakke hver, som henges opp på skytemattene.
2. Man blir enige om avstand. Vi skøyt fra 18 m
3. Så gjelder det å treffe pakker. 3 piler pr omgang.
4. Pakke som blir truffet kan ikke skytes på av andre skyttere. Dette holder man på med til alle pakkene er truffet og merket med f. eks skytterens navn. Pakkene blir hengende på matta, for dette er bare første runde.
5. Andre runde: Her skal det bare skytes to omganger med 3 piler.
Hvis ingen treffer pakkene du traff i første runde, vil du beholde disse. I andre runde kan flere skyte på samme pakke. Siste treff som gjelder.
Eks. Jeg traff 4 pakker i første runde. Bjørnar traff en av pakkene i andre runde og vant den. Ingen traff de 3 andre, så de vant jeg :D .
Pakker med ting som kan knuses, kan erstattes med en lapp som henges på matta. Dette kan gjøres på flere måter. Både hurtighet og presisjon trenes. Også blir det litt moro på trening.
"For veik, for veik er kongens bue."
Brukeravatar
Lurz
Master bowyer
Innlegg: 1852
Registrert: 04 feb 2006, 15:37
Sted: Kristiansand

Re: Hva gjorde du i dag 2017.

Legg inn av Lurz »

Kult! Og God Jul :D
"If it breaks you get to keep both parts"
Tomduly
Bueskytter
Innlegg: 43
Registrert: 21 sep 2017, 10:45
Bosted: Grimstad

Re: Hva gjorde du i dag 2017.

Legg inn av Tomduly »

Nå er d blitt 2018...ønsker meg et godt pilogbueår..har langt igjen til ønskemål om å skyte både langt og presist ...like komplissert
Begge deler...lager buer og piler selv og ser framgangen...med tiden kan jeg kanskje selge noe til noen som ikke er så nøye...har i dag tatt med div bueutstyr til en kamerat for å skyte på blink....selv om d er enda mer spennende m langskyting. Iom.at jeg lager mye av bueutstyret selv så har jeg desverre ikke kommet så langt i utviklingen verken i lengde eller blink..hadde nok trodd på forhånd at to år var nok til å bli "god skytter...buemaker kan jeg ihvertfall ikke kalle meg....fersking er mer riktig...ser at lengder på over 300 m er oppnådd...høres uoverkommelig langt ut når jeg ikke får til 200 en gang...vel nå får jeg prøve å treffe blink på 10-20 m...ha et videre godt nytt bue år alle kjente og ukjente buefolk😃
Låst